Zachodniopomorskie w kolejowej awangardzie - planuje zakup hybrydowych składów<<< znalezisko Województwo zachodniopomorskie jako pierwsze w Polsce chce ogłosić przetarg na dostawę hybrydowych pociągów pasażerskich: spalinowo-elektrycznych. To szansa m.in. dla Newagu, który zaprezentował swoją hybrydę w ubiegłym roku. Na nowe pociągi samorząd może wydać nawet ćwierć miliarda złotych.
I tutaj wręcz naturalnym kandydatem wydaje się główny dostawca taboru dla województwa, który dostarczył 40 ezt, obecnie przodujący w rozwoju technologii kolejowych w Polsce - Newag. Z tekstu:
(...) Jak się dowiadujemy, w listopadzie 2019 r. odbył się dialog techniczny związany z postępowaniem. Konsultacje z potencjalnie zainteresowanymi wykonawcami pomogły Urzędowi Marszałkowskiemu na odpowiednie opracowanie dokumentacji przetargowej. Wzięli w nim udział CAF, Stadler, Newag i Alstom Konstal.
Co zresztą sugeruje Marszałek województwa:
(...) Czy na wybór technologii spalinowo-elektrycznej, a nie np. akumulatorowej lub wodorowej miała wpływ oferta polskich producentów? – Mamy dobre doświadczenia z polskimi producentami – przyznaje marszałek. Pojazdy wodorowe były brane pod uwagę, ale jak tłumaczy, wymagają one rozbudowanej infrastruktury i specjalistycznej obsługi.
Warto też zauważyć, że województwo już teraz posiada jeden z najnowocześniejszych składów taborowych w Polsce, wszystkie pojazdy są nowe lub zmodernizowane, a kilka (siedem) z ostatnich zmodernizowanych 'kibli' mają zostać sprzedane.
(...) Zarząd województwa zachodniopomorskiego podjął decyzję o sprzedaży zmodernizowanych w latach 2013 -2014 EN57AL przed kolejnym przeglądem poziomu P4. Województwo jako pierwsze w Polsce wycofuje unowocześnione EN57, ponieważ posiada dla nich zastępstwo w postaci nowych Impulsów. Mało tego: zamierza, również jako pierwsze w Polsce, kupić pojazdy dwunapędowe do obsługi połączeń pasażerskich.
Województwo zachodniopomorskie jako pierwsze w Polsce chce ogłosić przetarg na dostawę hybrydowych pociągów pasażerskich: spalinowo-elektrycznych. To szansa m.in. dla Newagu, który zaprezentował swoją hybrydę w ubiegłym roku. Na nowe pociągi samorząd może wydać nawet ćwierć miliarda złotych.
I tutaj wręcz naturalnym kandydatem wydaje się główny dostawca taboru dla województwa, który dostarczył 40 ezt, obecnie przodujący w rozwoju technologii kolejowych w Polsce - Newag.
Z tekstu:
Co zresztą sugeruje Marszałek województwa:
klik
Warto też zauważyć, że województwo już teraz posiada jeden z najnowocześniejszych składów taborowych w Polsce, wszystkie pojazdy są nowe lub zmodernizowane, a kilka (siedem) z ostatnich zmodernizowanych 'kibli' mają zostać sprzedane.
klik
#polska #szczecin #kolej #pociagi #transport #technologia
@Baron_Al_von_PuciPusia: Nieźle.