Wpis z mikrobloga

Odrestaurowuję swój stary komputer z windowsem XP do starych gier, płyta główna to Asus P5KPL/1600, chciałbym wymienić w nim procesor na jakiś, najlepiej najwydajniejszy jak to tylko możliwe dla tej płyty i zapewniający przy tym stabilne działanie. Podkręcanie jak najbardziej wchodzi w grę, bo i tak planuje kupić większe chłodzenie, ponoć ta płyta ma potencjał do podkręcania. Problem tylko, że totalnie nie znam się na procesorach i nie wiem jaki wybrać. Tutaj znalazłem listę obsługiwanych cpu przez tą płytę: https://www.asus.com/pl/Motherboards/P5KPL1600/HelpDesk_CPU/ ale nie mam pojęcia który z nich jest najlepszy i jednocześnie który będzie dobrze współgrał z windowsem xp i grafiką- GF 9600gt??

Poza tym chciałbym wymienić dysk na jakiś szybszy, ale większość osób twierdzi, że ssd fatalnie współpracuje z xp, isnieją jakieś nieoficjalne sterowniki poprawiające działanie ssd na xp? Czy lepiej sobie darować i kupić zwykłego hdd? i którą wersje xp najlepiej na nim postawić żeby dobrze współgrała z starszymi grami?

Zastanawiam się też czy by nie wymienić grafiki, GF 9600gt to niby dobra karta jak na tamte lata, ale wiele tytułów z np 2011 czy 2012 już na niej nie domaga (a wiele gier z tych lat nie było projektowanych na najnowsze systemy które miały dopiero nadejść i strasznie bugują się na nowszych pc).

Jeśli macie jeszcze jakieś pomysły na upgrade tego dinozaura, nawet kosmetyczne to piszcie, zależy mi na tym żeby był to najbardziej #!$%@? retro-komp z windowsem xp jaki powstał, nie żałuje dla niego kasy :p

#komputery #informatyka #pcmasterrace #gry #windowsxp #staregry #skladamkomputer
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

GF 9600gt


@Mystoo: do gier wymagających XP do działania wystarczy (choć prawdę powiedziawszy większość z tych mających problemy z nowymi systemami działa po modyfikacji/nieoficjalnym patchu na Windows 10).