Wpis z mikrobloga

Wczoraj miałem ciekawą sytuację.
Jeden z moich klientów potrzebuje zneutralizować firmę w której ładujemy towar.
Ładuje się w kraju A, dają tam CMR i reszte dokumentów na rozładunek, ale przed rozładunkiem przewoźnik proszony jest o wypisanie nowej CMR. Wszystkie pola zostają te same oprócz pola nr 1. Widnieje tam już firma mojego klienta. Chodzi o to by odbiorca towaru kupował dalej u mojego klienta, a nie u żródła.

No i standardowo podczas sprzedawania ładunku o tym informuje, na zleceniu o tym jest. Po załaduku jeszcze o tym wspominam.
Wczoraj przyjechało auto na zrzutkę, wszystko wg planu. Kierowca napisał nowy cmr itp

Po czym dał wszystkie dokumenty do podbicia, a potem się wypierał. Jego spedytor też nie chciał uwierzyć w to, dopóki nie wysłałem mu zdjęcia tego CMR.

Po co tak ludzie kłamią, jak lepiej powiedzieć prawdę?
#bekaztransa
#spedycja
#zycietruckera
Pobierz
źródło: comment_Kb8HeqPWyvH7ag2WmH8ZusHrvVRO63xh.jpg
  • 13
@tomekkp: pomijam, że przerabialiśmy to ze służbami w PL i w FR i głównie czy jest legalny czy nie decyduje co neutralizujesz. U mnie zmienia się nadawca, czyli właściciel towaru. Wszystkie inne pkt są te same. Regularnie te auta zatrzymuje policja jak wjeżdzają na Frejusa od FR strony i zawsze jest ok.
@tomekkp: ja neutralizuje tylko pkt 1 w cmr. A generalnie ten pkt jest guano warty. Możesz ładować w DE, a tam będzie wpisana Kambodża i jest ok.

także neutralizacja neutralizacji nie równa.

Miałem przypadki, gdzie przy kontroli w Fr kierowca pokazał obydwa CMR ( co za dzban) i było ok.
@xspeditor: Biorąc ładunek z neutralizacją 1 i 4ka (Chyba miejsce załadunku?) zmieniana jest przede wszystkim (mówię np. o robocie którą otrzymuję) - bo wiadomo np. Firma A nie chce by firma B której sprzedaje wiedziała,że towar jest od producenta C. Więc ten neutralny CMR do rozładunku jest, nadawca A, miejsce załadunku też A, dostawa do B - pomijamy rzeczywiste miejsce załadunku, plus dodatkowy CMR nie jest podbity/podpisany przez nikogo na załadunku.
@tomekkp: @JudzinStouner: @xspeditor: ja tak czy siak każe kierowcom wypisywać cmr do kontroli zgodnie z trasa (nawet jak nie ma pieczątki z załadunku, mam zawsze na lieferscheinie)

A neutralizuje dostawy z reguły już na gotowych cmr, ale debilni kierowcy i tak często wszystkie kwity pokazują.jakkolwiek nie opisałbym neutralizacji to i tak co jakiś czas robią błędy