Wpis z mikrobloga

Pytanie z eksploatacji auta.
Silnik z hydraulicznymi popychaczami zaworowymi G4JP-G, 2.0 ben+lpg. Przebieg 218k, z czego 60k na lpg. Dobrze widzę, że taka wymiana, to około 50zł za sztukę x16 + robocizna?!
Od zawsze wypada zapłon na wolnych obrotach, UPG, cewki, świece, kilka drobnic przez te 3 lata zrobiłem, no i się zastanawiam, czy po takim przebiegu nie zajrzeć do popychaczy... Jakie jeszcze objawy mogą dawać złe luzy zaworowe?
#samochody #motoryzacja
  • 29
@booolooo: Może być tak, że źle chodzi gaz przez co rozjechane są korekty paliwa. Przez to może później chodzić źle na benie i gazie. Spróbuj zrobić 100-200km na samej benzynie i zobacz czy dalej problem występuje. Ewentualnie możesz mieć uwaloną przepływkę albo nieszczelny dolot. W sumie powodów może być duuuużo więcej ale od tego bym zaczął.
@Arczi256: Przy tym silniku nie zastosowano przepływomierza.

@booolooo: Czujniki sprawdzałeś? Mi ostatnio zaczął padać moduł zapłonowy, najpopularniejszym objawem była śmierć obrotomierza, ale z tego co wiem współpracuje z cewkami zapłonowymi i rzeczywiście po jego wymianie miałem subiektywne odczucia lepszego zbierania się auta. Tych czujników nie jest aż tak dużo, ale z doświadczenia wiem, że nawet lekkie niedomagania któregoś odbija się na całym silniku. Pozdrawiam i życzę cierpliwości w dalszej walce.(
@booolooo: Przecież hydro popychacze mają luz zaworowy 0. Tam nic się nie reguluje. Dlatego takie silniki też zaleca się do LPG. Znajdź sobie w google poszukaj i tam nic się nie ustawia. Po to są hydropopychacze - bezobsługowe to jest.

" Część hydrauliczna – składa się z tłoka (3) , cylindra (4) oraz kulowego zaworu zwrotnego. Kulowy zawór zwrotny składa się z kulki (12) i sprężyny spiralnej (7). Tłok (3) i
@r5678: I przez 200k km nadal nic się nie robi? Jak tak to luz ( ͡° ͜ʖ ͡°) Właśnie m. in. dlatego brałem ten silnik, żeby lpg władować.

@Chorazy_: Ten moduł, to ten mały "czujnik" z boku silnika? Tego jeszcze nie wymieniałem. A co do czujników, położenia wału jest bardzo kapryśny. Już dwa razy miałem z nim miesięczną przygodę :(

Cewki - oryginał daje radę. Ale
@booolooo: Nie ma reguły, są one wrażliwe na jakość oleju. Szczególnie wychodzi to przy odpalaniu na zimnym. Na #!$%@? oleju będzie jest słychać przez parę sekund. na dobrym nie będzie tego hałasu. Ogólnie jak nie hałasują podczas jazdy to ja bym nie ruszał. Zresztą wymieniając je musisz wymienić też wałek rozrządu oczywiście nowy nieużywany.
@booolooo: No to coś Ci uszkadza cewki, co ile świece wymieniasz i jakie wsadzasz? Ja nie mówię żebyś na ślepo czujniki wymieniał, bo to kasa wyrzucona w błoto, lepiej je przetestować, albo przez interfejs albo miernikiem. Czasem czujnik może być dobry, a przewód łączący go ze sterownikiem silnika może być wadliwy. Tutaj poniżej masz zdjęcie tego, jest przymocowany do boku silnika od strony kierowcy. https://imgur.com/a/4TLxlGL
@r5678: Najlepsze jest to, że Hyundai zaleca przynajmniej przegląd po 100 tysiącach, ale nikt tego nie robi. xD

@booolooo: Na stronie Hyundaiklub są w formie pdfu instrukcje serwisowe, są w nich opisane procedury testów czujników, krok po kroku, nie wymagają zbyt wielkich umiejętności i skomplikowanych narzędzi, a spróbować warto.
@Chorazy_: Ogólnie mówi się że po 100K powinno się je wymieniać.. ale to jak ze wszystkim. Był też taki nietypowy system w latach 90 u VW i Forda. Teves się to chyba nazywało. System hamulcowy bez serwa, wszystko elektryczne. I tam była taka bańka która zbierała ciśnienie do 140 bar aż, i producent zalecał wymianę co 5 lat tego elementu. Ja to miałem 30 letnie w golfie dwójce i dalej działało...także.
@Chorazy_:

co ile świece wymieniasz i jakie wsadzasz?

@booolooo: a właśnie świece też mogą być złe... przerwę sprawdź, przy lpg nie może być większa niż 0.9mm. a są auta gdzie fabrycznie było 1.1mm i jak włożysz takie świece to będzie lipa.

Jak jest za duża przerwa to cewka dostaje po tyłku aby wygenerować iskrę i tak właśnie zużyte świece niszczą cewki.
Do lpg to najlepiej jednoelektrodowa i przerwa nie więcej
@booolooo @r5678: Tak, to jest prawda, świece, kable i cewki. Najlepiej wziąć takie jakie masz w instrukcji, są bardzo tanie, a nie szkoda ich wymieniać co 15-20k km nawet. Ja już testowałem te platynowo-irydowe, irydowe i w moim przypadku szybko padły, więc z własnego doświadczenia radzę brać te, które przewidział producent. Zresztą widziałem na yt kiedyś jak mechanik ze stanów się wypowiadał właśnie o doborze świec, przez złe świece między innymi
@Chorazy_: Świece praktycznie co 15-20k km. Niedawno kupiłem nawet dokładnie ten typ co w książce, czyli irydowe Bez zmian.
Te testy czujników sobie sprawdzę. Ten moduł kiedyś podmieniałem, ale z jakiegoś szrota i był niesprawny.

Poza tym permanentnym wypadaniem zapłonu na wolnych obrotach przy przyśpieszaniu jakby się dławi w zakresie 1700-2400obr/min. Ostatnio pomogła wymiana filtra powietrza, na około 1000km objaw ustąpił, ale dalej wrócił.

Sprawdzę te rurkę też (on na filmiku
@Chorazy_: @r5678: Ogólnie to są jakby dwie osobne sprawy. Wypada zapłon od zakupu. A szarpnięcia przy przyśpieszaniu okresowo znikają na 2-3tyg jak zmienię cewki/świece/filtr powietrza (!)/ rozrząd. ¯\_(ツ)_/¯
@booolooo: Przewód gumowy to jedno, ale ten zawór wkręcony w pokrywę zaworów to jest ten PVC, możesz wykonać prosty test jego drożności dmuchając w niego z obu stron, dmuchając od strony która jest gwintowana powinno przepływać powietrze i powinieneś słyszeć taka skaczącą metalową kuleczkę w środku, a od strony połączonej z gumowym przewodem powinieneś nie być w stanie wydmuchać powietrza. Przewód sprawdź pod względem drożności, czy w środku nie ma nagaru