Wpis z mikrobloga

Pytanie z eksploatacji auta.
Silnik z hydraulicznymi popychaczami zaworowymi G4JP-G, 2.0 ben+lpg. Przebieg 218k, z czego 60k na lpg. Dobrze widzę, że taka wymiana, to około 50zł za sztukę x16 + robocizna?!
Od zawsze wypada zapłon na wolnych obrotach, UPG, cewki, świece, kilka drobnic przez te 3 lata zrobiłem, no i się zastanawiam, czy po takim przebiegu nie zajrzeć do popychaczy... Jakie jeszcze objawy mogą dawać złe luzy zaworowe?
#samochody #motoryzacja
  • 29
@Chorazy_: Na stronce to jest ten plik z manualem do testów? Plik - Hyundai Sonata(EF) - Electrical Troubleshooting Manual?
Najgorzej, że nie ma ludzi, którzy potrafią zdiagnozować. Do tej pory mechanicy to sami wymieniacze w ciemno, a sam za bardzo nie wiedziałem jak się zabrać poza podstawową ekploatacją...
@booolooo: Ja też sam staram się naprawiać sam, mechanikom nie ufam, nie mam na nich pieniędzy, a wymieniać na ślepo to i ja potrafię xD dlatego wolę wspierać się dokumentacją, na szczęście Hyundai/Kia mają bardzo bogatą i szczegółową dokumentację, zresztą rosyjskie i amerykańskie fora są też również bardzo bogate w różne przypadki i porady co do tych aut i silników.
@Chorazy_: Jakbyś mógł, to podeślij później. Nie widzę tego na forum, a google mi nic z aktywnych linków nie wypluło :/ Z ciekawości bym sobie posprawdzał parę rzeczy u siebie.
No za takie szukanie przyczyny, jakieś pierdoły to kasują 100 za godzinę minumum...
@booolooo: https://www85.zippyshare.com/v/EP0c8orm/file.html

No właśnie, wymieniacze są drodzy, a prawdziwi mechanicy są drodzy i długo się do nich czeka, a też nie są nieomylni. Dlatego jak ma się trochę czasu i chęci można samemu spróbować. Nie wszystko da się zrobić samemu, ale dużo jest rzeczy, które można sprawdzić samemu, naprawić, zdiagnozować. Ja do tej pory wtopiłem tylko na czujniku wałka, przeciekał, bo uszczelka pękła, wystarczyło tylko ją wymienić, a ja wymieniłem cały