Wpis z mikrobloga

Cześć rowerowe świry, wczoraj przytrafiła mi się przykra sprawa ( ͡° ʖ̯ ͡°) I nie wiem za bardzo co zrobić. Aktualnie mam dwa rowery MTB. Mój stary Kross miał iść w odstawkę, jednak zdecydowałem się, że będzie moim zapasowym. Tak więc wykosztowałem się na pełny przegląd i wymianę całego napędu.
Rower mimo zimy był dość długo w serwisie ~ 3 tygodni. Wykupiony był pełny pakiet z czyszczeniem i przeglądem rozszerzonym. Co się okazało przy odbiorze? Że goście dopiero jak już zrobili wszystko, zauważyli ogromne pęknięcie ramy ¯\_(ツ)_/¯
Oczywiście gadka, że można na tym jeździć, kup se pan dłuższą sztycę, ewentualnie spawaj pan.

Po przejechaniu 2 km, strach jeździć, najmniejszy ruch powoduje, że rower trzeszczy jak stara drewniana podłoga. Czego na 100 % nie było przed oddaniem do serwisu.
Nie twierdzę, że pęknięcia nie było, mogłem tego nie zauważyć, albo było jakieś malutkie. Jednak rower przed serwisem nie wydawał takich dźwięków.
No i żal mam do nich, że zauważyli to tak późno ( ͡° ʖ̯ ͡°) ewentualnie specjalnie naciągnęli mnie na kasę.

Teraz się zastanawiam, czy sens był go odbierać :P

No i pytanie, co myślicie o zaspawaniu tego? Zaznaczam, że rower jest tylko jako zapasowy. Dojazd do pracy ścieżki/ulice. Nic wymagającego.
Chciałbym, żeby to jakoś się trzymało, nie musi ładnie wyglądać. Z drugiej strony, żeby nie kosztowało fortuny. Chociaż pęknięcie poszło już wzdłuż ramy :/
Patrząc w katalogu Krossa jest to - aluminium 6061

Na razie znalazłem coś takiego - http://www.dar-spaw.waw.pl/index.htm
Nawet ktoś wrzucał zdjęcia z naprawy podobnego pęknięcia - https://goo.gl/maps/oBAtHiuriM8rTqYU9
Może macie jakieś sprawdzone miejsca?

#warszawa #rower #spawanie #pytanie
zenon-kowalewski - Cześć rowerowe świry, wczoraj przytrafiła mi się przykra sprawa ( ...

źródło: comment_4D1utHwGg9U7KmOumiuuLxILa3qMUMQ0.jpg

Pobierz
  • 63
  • Odpowiedz
@zenon-kowalewski: Ogolnie to nie takie rzeczy sie spawa. Jak by nie bylo jezdzone po lesie to raczej bez strachu mozna jezdzic jak ktos by to zespawal dobrze, tylko pytanie czy to sie oplaca, bo mozna zmienic rame po prostu i tyle
  • Odpowiedz
@zenon-kowalewski: Opcji jest za dużo, żeby wróżyć. Mogło być mikro pęknięcie, ty ważysz np. 70 kg, a serwisant 100 kg. Dobry serwis testuje rower jak działa pod obciążeniem, bo nie musi tak jak na stojaku. Ale mogło być zupełnie inaczej.
  • Odpowiedz
@icanthelpthat: Dzisiaj podjadę po pracy. Ciężko uwierzyć, że nawet podczas jazdy testowej tego nie zauważyć/usłyszeć. Niestety jestem typowym wykopkiem przegrywem ( ͡° ͜ʖ ͡°) To nie potrafię się kłócić o swoje.

Dowodów nie mam, że to w 100 % ich wina, jedyny argument na moją korzyść, że "specjaliści z wieloletnim doświadczeniem" przy generalnym przeglądzie nie zauważyli tak ogromnej wady zagrażającej życiu (°°
  • Odpowiedz
@zenon-kowalewski: jest też opcja cebula kupić "płynny spaw" czyli klej epoksydowy do aluminium. Nawalić tego do środka i wkleić sztycę pod Twój wzrost na amen. Jak nie będziesz skakał to warunkowo powinno być ok. Ja w takiej sytuacji zespawałem (pęknięcie identyczne), znajomy spawacz zajmujący się aluminium zespawał za dychę, ale pomimo to dalej trzeszczało pomimo braku widocznych śladów.
Oddałem ramę na olx za free i wziąłem sobie na allegro używkę
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@suqmadiq2ama: dlaczego nie wolno spawać? Znasz się w tej branży czy gdzieś tak uslyszales? Mi się zdaje, że jakby zespawać, ewentualnie wspawać jeszcze trochę dodatkowo materiału to powinno być elegancko.
  • Odpowiedz
@Zrzyck: Nie wolno spawać rowerów - nawet podgrzać nie wolno bo ramy mogą być spawane tylko raz w fabryce - potem przechodzą skomplikowany proces ulepszania cieplnego - jak to podgrzejesz spawając to osłabisz x10 - dlatego są lekkie i cienkie właśnie
  • Odpowiedz
@Zrzyck: We wszystkich konstrukcjach których spawać ponownie nie wolno rama rowerowa zajmuje chyba pierwsze miejsce - jest tak wszystko wyliczone żeby była jak najlżejsza i wychudzona że jakiekolwiek dotknięcie jej temperaturą zrobi z niej plasteline albo kruche gówno jak kreda szkolna, nie i tyle.

Taką ramę się złomuje albo wymienia u producenta na nową bo ktoś się na tym może zabić

Pospawać to można stalową ukraine albo wigry 3 ale
  • Odpowiedz
No nic, zdrowie jest tylko jedno... Nie będę nic spawać. Zobaczę co mi dzisiaj powiedzą, jak oleją sprawę to wrzucę info o "serwisie" z dowodem w postaci paragonu z wczoraj.

Pytanie czy można coś z tym zrobić w kwestii odpowiedzialności. Na paragonie widnieje usługa przegląd generalny, a oni wydali sprzęt do jazdy w takim stanie i wzięli za to grubą kasę...

@Zrzyck: @suqmadiq2ama: @suqmadiq2ama: @icanthelpthat
  • Odpowiedz
Jak na złość rama już tak nie trzeszczy jak wcześniej. Dzisiaj już i tak nie dam rady tam pojechać...

@Lorenzo_von_Matterhorn: wstyd się przyznać ale 1k pln :p chociaż tam było prawie wszystko wymienione. Łącznie z odpowietrzeniem hamulców i prawą manetką przerzutki.
Później pokażę paragon, podobno i tak robili "taniej - Panie normalnie tu jeszcze parę stówek by było więcej"
Nie chciałbym używanej, mogę trafić na gorszą od mojej, no i problem, że miałem już nic na niego nie wydawać.
Może ktoś na części
  • Odpowiedz