Statystyki dla zobrazowania stanu, w jakim znajduje się obecna F1 cz. 1 Zespoły, które punktowały na przestrzeni dekad. Liczba zespołów punktujących w poszczególnych dekadach. 1980': 25 1990': 16 2000': 13 2010': 11
Suma punktów zdobytych przez zespół w danej dekadzie. 1980' 1. McLaren 887,5 2. Williams 782,5 3. Ferrari 558,5 4. Lotus 356 5. Brabham 313 6. Renault 283 7. Ligier 189 8. Toleman/Benetton 151 9. Tyrrell 109 10. Arrows 98 11. Alfa Romeo 50 12. March 27 13. Fittipaldi 12 14. Scuderia Italia 8 15. Minardi 7 16. Haas 6 17. Onyx 6 18. Rial 6 19. Ensign 5 20. ATS 5 21. Osella 5 22. Larrousse 4 23. Theodore 2 24. Zakspeed 2 25. AGS 2
@barystoteles: a jakaś teza? W jakim stanie znajduje się obecna F1?
@kapuczina_corki_somsiada: a nie widać po analizie tabel? Z 6 miejsc punktujących przeszliśmy na 8 a obecnie 10, natomiast liczba punktujących zespołów systematycznie spada. Mało tego, nawet w latach 90' zapunktowało więcej zespołów niż
@barystoteles: a nie brałeś pod uwagę tego, ile w latach 80 i 90 mogło ogólnie wystartować zespołów, a jaki jest teraz limit? Tam co wyścig praktycznie mogło powstać coś nowego, co tylko miało koła i bogatego sponsora. Po roku 2000 masz przejście w stronę bardziej rygorystycznych przepisów, wysoką specjalizację sportu i ograniczenie do minimum takich wybryków jak HRT czy Marussia. Obecnie już od paru ładnych lat stale do drzwi F1
@barystoteles: Czasy się zmieniły, próg wejścia do F1 jest bardzo wysoko, kiedyś wystarczył przysłowiowy "garaż", paru sprytnych mechaników i skromny budżet rzędu milionów dolarów i można było bujać się na ostatnich miejscach. Dziś żeby wystartować team, który zmieści się w 107% trzeba by wyłożyć kilkaset milionów, zatrudnić kilkunastu jajogłowych rodem z NASA, zbudować masę infrastruktury itd.
Po roku 2000 masz przejście w stronę bardziej rygorystycznych przepisów, wysoką specjalizację sportu i ograniczenie do minimum takich wybryków jak HRT czy Marussia.
a nie brałeś pod uwagę tego, ile w latach 80 i 90 mogło ogólnie wystartować zespołów, a jaki jest teraz limit? Tam co wyścig praktycznie mogło powstać coś nowego, co tylko miało koła i bogatego
Można by retorycznie zapytać - co w tym było złego?
@barystoteles: Złego nic, ogólnie to nie tylko dotyczy F1. To raczej odbicie globalnych procesów gdzie postęp technologiczny sprawia, że nie da się być małym graczem i być konkurencyjnym w wielu branżach.
W nauce nie ma już pojedynczych szalonych naukowców, obecnie odbywa się to w potężnych ośrodkach z ogromnymi budżetami, gdzie pracują setki ludzi. W motoryzacji wśród wielkich koncernów i masowej produkcji, też nie ma miejsca na
@kapuczina_corki_somsiada: Zgadzam się z twoją opinią. Uważam ,że mniej jest obecnie zespołów punktujących bo nie ma obecnie już takiej sytuacji jak w latach 80/90tych ,gdzie było momentami w stawce 30 zawodników i pełno amatorszczyzny jak Lola, Andrea Moda czy Life.
a nie widać po analizie tabel? Z 6 miejsc punktujących przeszliśmy na 8 a obecnie 10, natomiast liczba punktujących zespołów systematycznie spada. Mało tego, nawet w latach 90' zapunktowało więcej zespołów niż w 2010' w ogóle startowało!
@barystoteles: nie ma kluczowego czynnika niezawodności, te zespoły mogły punktowac bo do mety dojeżdżało 7-8 samochodów, dzisiaj dojeżdżają prawie wszystkie, różnice np w latach 90 były większe niż teraz
@kapuczina_corki_somsiada: @barystoteles: mi najbardziej rzuca się w oczy to, że różnica między top3 a resztą stawki jest niespotykana w historii tego sportu. Gdyby zrobić taką listę od 2014 to wyglądałoby jeszcze gorzej bo 4ty mclaren i 5te renault pewnie ponad 80% punktów mają z lat 2010-2013.
Co do poprzednich dziesięcioleci to dawniej bolidy były mega awaryjne więc czasami nawet taki Lorousse zdobył punkcik mimo, że był tragiczną taczką.
Zespoły, które punktowały na przestrzeni dekad.
Liczba zespołów punktujących w poszczególnych dekadach.
1980': 25
1990': 16
2000': 13
2010': 11
Suma punktów zdobytych przez zespół w danej dekadzie.
1980'
1. McLaren 887,5
2. Williams 782,5
3. Ferrari 558,5
4. Lotus 356
5. Brabham 313
6. Renault 283
7. Ligier 189
8. Toleman/Benetton 151
9. Tyrrell 109
10. Arrows 98
11. Alfa Romeo 50
12. March 27
13. Fittipaldi 12
14. Scuderia Italia 8
15. Minardi 7
16. Haas 6
17. Onyx 6
18. Rial 6
19. Ensign 5
20. ATS 5
21. Osella 5
22. Larrousse 4
23. Theodore 2
24. Zakspeed 2
25. AGS 2
1990'
1. Williams 1115
2. McLaren 907
3. Ferrari 791,5
4. Benetton 696,5
5. Jordan 216
6. Ligier/Prost 112
7. Sauber 84
8. Tyrrell 61
9. Stewart 47
10. Footwork/Arrows 43
11. Lotus 31
12. Minardi 21
13. Larrousse 19
14. Leyton House/March 11
15. Scuderia Italia 7
16. Brabham 5
2000'
1. Ferrari 1737
2. McLaren 1044
3. Renault/Benetton 800
4. Williams 610,5
5. BAR/Honda/Brawn 505
6. (BMW) Sauber 419
7. Red Bull/Jaguar 305,5
8. Toyota 278,5
9. Jordan/Force India/Spyker 89
10. Toro Rosso/Minardi 66
11. Arrows 10
12. Prost 4
13. Super Aguri 4
2010'
1. Mercedes 5112
2. Red Bull 4468
3. Ferrari 4164
4. McLaren 1972
5. Renault/Lotus 1220
6. Force India/Racing Point 1099
7. Williams 961
8. Toro Rosso 444
9. Sauber/Alfa Romeo 419
10. Haas 197
11. Marussia/Manor 3
Żadnego punktu nie zdobyły: Forti, Pacific, Simtek, EuroBrun, AndreaModa, Onyx and Life, Lola Mastercard
#f1 #abcf1 #f1pro #motoryzacja #gruparatowaniapoziomu
@Bolcano: umknęło mi (╭☞σ ͜ʖσ)╭☞
@kapuczina_corki_somsiada: a nie widać po analizie tabel? Z 6 miejsc punktujących przeszliśmy na 8 a obecnie 10, natomiast liczba punktujących zespołów systematycznie spada. Mało tego, nawet w latach 90' zapunktowało więcej zespołów niż
@kapuczina_corki_somsiada: Podajesz akurat przykłady po 2010.
@barystoteles: Złego nic, ogólnie to nie tylko dotyczy F1. To raczej odbicie globalnych procesów gdzie postęp technologiczny sprawia, że nie da się być małym graczem i być konkurencyjnym w wielu branżach.
W nauce nie ma już pojedynczych szalonych naukowców, obecnie odbywa się to w potężnych ośrodkach z ogromnymi budżetami, gdzie pracują setki ludzi.
W motoryzacji wśród wielkich koncernów i masowej produkcji, też nie ma miejsca na
Komentarz usunięty przez autora
@barystoteles: I George Russell ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@barystoteles: nie ma kluczowego czynnika niezawodności, te zespoły mogły punktowac bo do mety dojeżdżało 7-8 samochodów, dzisiaj dojeżdżają prawie wszystkie, różnice np w latach 90 były większe niż teraz
Komentarz usunięty przez autora
Gdyby zrobić taką listę od 2014 to wyglądałoby jeszcze gorzej bo 4ty mclaren i 5te renault pewnie ponad 80% punktów mają z lat 2010-2013.
Co do poprzednich dziesięcioleci to dawniej bolidy były mega awaryjne więc czasami nawet taki Lorousse zdobył punkcik mimo, że był tragiczną taczką.