Wpis z mikrobloga

Jestem kompletnym laikiem wiec licze na to że ktoś mi wytłumaczy.
Ostatnio czytałem że wędkarz dostał mandat za łowienie metodą trollingową.
Czym więc się różni, z perspektywy ryby, metoda trollingowa od spinningowej jeśli w obu przypadkach przynęta zapiernicza i udaje żywą rybe?


#wedkarstwo
  • 11
Trolingowac mozesz kilometrami i nawet wedki nie trzymasz w rece a spiningowac to tylko na takiej odleglosci na jaka dorzucisz i recznie krecisz, to takie najprostsze roznice. Z perspektywy ryby za duzo sie nie rozni z perspektywy wedkarza troling to taki poziom easy.
@Scutacarus: w ogóle to wg mnie na mniejszych jeziorkach i stawach, łowienie z łodzi powinno być całkiem zabronione xD, dlaczego? Bo niektórzy z łodzi podobno wyławiają sandacze pilnujące gniazd podczas okresu ochronnego. To już jest mega chamstwo
@Scutacarus: niby tak, ale tak ogólnie tę chęć miałbym tylko do małych jeziorek (samo jeziorko już brzmi na mały akwen, a małe jeziorko to już bardziej staw, choć nadal jezioro) i stawów. Bo z łodzi łatwiej wyłowić wszelkie drapieżniki na tak malutkich akwenach, a one są bardzo ważną częścią ichtiofauny. A co do zwykłych jeziorek i jezior to nie przeszkadza mi, że sobie z łodzi łowią ( ͡° ͜ʖ
@Scutacarus: a swoją drogą, nie wiesz dlaczego nie zarybia się akwenów np. okoniem? nie wiem jaki odsetek Januszy zabiera okonie do domu, ale nawet 25cm okoń to taki maluszek, że nie wyobrażam sobie by komuś chciało się go skrobać i jeść i może mam błędne wrażenie, że okonie 95% ludzi wypuszcza (ale to patrzę przez pryzmat siebie, czyli błędnie robię) i dlatego nie zarybiają nimi (albo zwyczajnie cenowo nie opłaca się,
@Scutacarus: a aktualnie jakie ryby uważa się za chwast? pomijając tę drobnicę, o której RAPR/PZW piszą, czyli:
"Raków pręgowatych, raków sygnałowych oraz ryb z gatunku
trawianka, babkabycza, czebaczek amurski, i sumik karłowaty
po złowieniu nie wolno wypuszczać do łowiska, w którym je
złowiono, ani do innych wód."