Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Mirki, doradźcie mi, co robić dalej. Mam 32 lata, od 10 lat pracuję jako elektronik (serwis, produkcja, konfiguracja urządzeń, średnia polska firma, sterowniki, gps ,zasilacze itd.), zarabiam około 4500 na rękę, nie mam studiów. Od kilku dobrych lat czuję, że praktycznie nie rozwijam się, zarobki idą w górę tylko dlatego, że nie ma kto robić, a praca wymaga szerokiej znajomości elektroniki i umiejętności analitycznych. Do rzeczy.
Czy i jakie mam szanse zostać programistą/konstruktorem systemów embedded i zarabiać lepsze pieniądze bez studiów? Mam dostęp do dokumentacji, schematów i fizycznych urządzeń, więc z nauką projektowania hardware nie ma problemu. Angielski branżowy znam dobrze. Jedyne, co muszę sam od zera ogarnąć, to programowanie w C.
Jak myślicie, byłaby praca w Polsce dla kogoś takiego jak ja? A może powinienem jednak zacząć studia i w trakcie czegoś szukać? A może iść w innym kierunku?
Co byście zrobili na moim miejscu?
#automatyka #elektronika #robotyka #inzynieria #embedded #praca #programowanie

Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
Post dodany za pomocą skryptu AnonimoweMirkoWyznania ( https://mirkowyznania.eu ) Zaakceptował: sokytsinolop
Dodatek wspierany przez: [Wyjazdy studenckie](https://st.pl/$xvynkdla)
  • 14
@AnonimoweMirkoWyznania: mam znajomego który bez studiów programuje systemy wbudowane. Jest to do zrobienia, on zaczynał od zera. Wiązałoby się to jednak z przeprowadzką do dużego miasta.
Co do studiów to informatyka to chyba ostatni bastion gdzie liczy się skill a nie papier :) jedyne z czym może być problem to duże korpo, gdzie panie z hr z automatu odrzucają podania osób bez studiów.
ZdrowyHultaj: Wyjedź z tej brzydkiej dziury do jakiegoś Gdańska czy coś to okaże się, że lekko dostaniesz 2x tyle. Wiem bo sam niedługo idę na taką rozmowę i wiem już co nieco o stawkach w Gdańsku, o których mógłbyś rozmawiać.