Wpis z mikrobloga

Słuchajcie jest taka sytuacja, kupiłem konsole w #mediaexpert za 999zl która odmówiła posłuszeństwa po 2 tygodniach. Oddałem na gwarancję i dzisiaj dzwoni do mnie babka która mówi że jest chce nowa konsole to muszę im dopłacić 100zl bo teraz jest po 1099? Bo oni nie naprawiaja jeśli zepsuło się mniej niż 30 dni od daty zakupu tylko instant wymieniają na nową. I teraz albo zapłacę i mi dadzą nowa albo nie zapłacę i mi nie naprawia? O co tu chodzi to jedt wgl zgodne z zasadami gwarancji? #afera #pytanie #prawo
  • 19
: powołaj się na UOKiK, że przysługuje Ci gwarancja producenta 2 lata i rok od Sony. Powołanie się na ten urząd zawsze działa. I sorry nie zauważyłem tego co wyżej koledzy pisali.


@Bajlandoo: mordo po pierwsze, to żaden UOKIK się takimi bzdurami nie zajmuje, co najwyżej rzecznik konsumentów.
Po drugie, jedyna gwarancja jaka obowiązuje przy konsoli to rok od Sony.
Po trzecie, dwa lata to nie żadna gwarancja producenta (bo nim
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@fruziazuzia: obowiązuje. To co ma obowiązek sklep zrobić przy pierwszym zgłoszeniu to uwolnić towar od wady. Nie musi od razu wymienić lub oddać pieniądze. Dlatego najlepiej od razu żądać naprawy bo wtedy szybciej sprawa biegnie.
@LewaRenkaBoga: Chodziło mi o to, że jak zażąda jednego rozwiązania, to sklep ma 14 dni na odpowiedź, a jak da wybór coś lub coś, to wtedy sklep nie musi się ustosunkować do tego w tych 14 dniach.

https://maszprawo.org.pl/2016/03/14-dniowy-termin-rozpatrzenia-reklamacji-konsumenta/

Wyraźnego podkreślenia wymaga fakt, że 14-dniowy termin rozpatrzenia reklamacji nie dotyczy każdego pisma wysłanego przez konsumenta, a jedynie pisma zawierającego jedno z żądań wskazanych w art. 561(5) k.c. tj. żądanie wymiany rzeczy, żądanie