Wpis z mikrobloga

Czy w x16xel woda ma się przelewwx do zbiorniczka wyrównawczego podczas pracy silnika ? Dwa wezki tam sa.
Mam problem z ogrzewaniem. Wymieniłem nagrzewnice
Stara okazała się być ok. Elektrozawór ok. Klapki cięgna ok. Termostat ok. Po wymianie nic się nie zmieniło dalej jest kijowe grzanie tak samo jak było. Ale właśnie do zbiorniczka woda się nie przelewa. Jest zimna. I nie ma tam ciśnienia prawie żadnego. Silnik może być nagrzany i normalnie odkrecasz sobie korek. Syknie troszeczkę i tyle. Węże do zbiornika też drożne bo jak się posciska węże to wtedy woda.wchodzi do zbiorniczka przez wssytfkie otwory

#mechanikasamochodowa #motoryzacja
  • 53
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@mlodziutki84: Ale to byłby jakiś hałas albo zmiana dzwięku pracy silnika. A od założenia nowej pompy wszystko jest tak samo. Mało tego odkąd kupiłem to auto jeszcze na starej pompie to tam przepływu nigdy nie było. Bo jak dorwałem drugiego opla to zwróciłem uwagę pamiętam że tutaj do zbiorniczka się leje a u mnie nie. Wąż za termostatem, jak się otworzy to on ma być twardy czy miękki ? Jak
r5678 - @mlodziutki84: Ale to byłby jakiś hałas albo zmiana dzwięku pracy silnika. A ...

źródło: comment_4wnDJfp9uv40sRFOaheRjtnRIR73F6Yu.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@r5678: no to pozostaje coś ze sterowaniem nawiewu w kabinie.

Pompa wody może się rozpołowić na ośce tak, że ta część zew. z paskiem chodzi, a część wew. ta co jest w bloku stoi. Nie musi to wydawać wtedy niepokojących dźwięków.
  • Odpowiedz
@trzaichlac69: No ale sprawdzałem sterowanie i wszystko działa dobrze, klapki nie klapki, linki itd. plus sterowanie nie tłumaczy tego że zbiorniczek jest poza obiegiem. Gaz też bym wykluczał bo szeregowo więc nie ma to wpływu bo dalej pozostaje wszystko oryginalnie. Nawet parę rzeczy poprawiłem bo np nagrzewnica poprzednia nie miała naklejonych gąbeczek, a też czytałem że trzeba to naklejać bo wtedy powietrze może iść i obok nagrzewnicy a nie tylko
  • Odpowiedz
@trzaichlac69: hmm, a jakby tak zmierzyć przepływ.. można chyba znaleźć takie dane dla pompy odpiąć któryś z węży i zmierzyć w ile czasu napełni się butelka. Też by chyba dało radę.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@r5678: parownik w szeregu to pierwsze slysze . To moze tez byc przyczyna tylko czemu sie nie przelewa przez zbiorniczek hmmm. Generalnie przed termostatem jest wyjscie na wąż który idzie do zbiorniczka pompa przepycha wode przez blok do nagrzewnicy potem na termostat i puki on sie nie otworzy powinno wlasnie wracac tym cienkim wezykiem . Jesli masz parownik w szeregu moze on znacznie ograniczac przeplyw przez nagzewnice. Wypnij parownik i
  • Odpowiedz
@mlodziutki84: Parownik trzeba odpuścić jak za nim węże są gorące.

@r5678: Piszesz, że w zeszłym roku była pompa wymieniana. Było to robione przed zimą? Ogrzewanie wtedy działało? Przyszedł mi do głowy jeszcze inny temat. Mianowicie zły montaż pompy w bloku. Może być sprawna ale została zamontowana nie na znak. Ją się łapie w bloku za kołnierz śrubami do bloku. Ona nie ma otworów montażowych. Więc może być tak,
  • Odpowiedz
@trzaichlac69: pompa była zmieniana w lato przy okazji rozrządu zaraz po zakupie autw. Także nie wiem jak działało na starej.

Na razie zgłębiałem temat podłączenia gazu. W drugim aucie gdzie jest ok ogrzewanie, do zbiornika też się leje a gaz można powiedzieć że też ok. z jednym małym ale.. ale to.moglabyc wina czujnika. Jest połączenie rownolegle. Wejscie do reduktora do wejścia nagrzewnicy a wyjście do wyjścia nagrzewnicy.

U mnie jest
  • Odpowiedz
@trzaichlac69: Z reguły to ludzie przy równoległyym mają problemy, i zakładają szeregowo aby ich nie mieć. Ale to też zależy co ktoś oczekuje. Dla mnie klima ma chłodzić perfekcyjnie i grzanie też ma być perfekcyjnie. Każdy mi mówi, że co ja chce od klimy zimno jest, a okazało się że właśnie mało czynnika. Tutaj też mi ktoś mówi, przecież grzeje.. ale nie tak jak powinno. Nawet na próbę spróbuje z
  • Odpowiedz
@mlodziutki84: nie no też koszta by były. Złączka aby przewód złączyć na nowo. Ale może na miejscu gdzieś znajde. Bo tak i tak za wysylke z dyszke bym zapłacił a trójniki i opaski to groszowe sprawy. Także nie wiem czy jest sens robić samo sprawdzenie a nie od razu gazu równolegle nie podłączyć.

Także tak czy siak będzie praca przy tym.

Co do LPG nawet jakbym nie wyłączył go to
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@r5678: chodzi o to zeby gaz nie poszedł na nie ogrzana mebrane bo ja zniszczy
Polaczyc to mozesz czym kolwiek w markecie budowlanym cos znajdzesz napewno, kawalek rurki miedzianej czy PEX nawet zlaczka węża ogrodowego. Jesli sie okaze ze to jednak nie to latwo bedzie poskladac tak jak jest.
Kazda zlaczka w obiegu tamuje przepływ wiec im mniej tym lepiej
  • Odpowiedz
@mlodziutki84: Poszedłem w tym kierunku bo rzeczywiście po co od razu ciąć drugiego węża, zwłaszcza, że jest trudny dostęp. Dzisiaj zakupiłem złączkę, jutro wolne to można podłubać. jest jeszcze jedna rzecz która zaczeła mnie zastanawiać.
Podłączenie wody do reduktora, gdzie jest in a gdzie jest out, na reduktorze nie jest to oznaczone więc pewnie nie ma znaczenia ale u mnie ta woda idzie przeciw grawitacji do góry zmiast w dół.
  • Odpowiedz
Zamienię te wężę na reduktorze tak aby wychodziła niżej a wchodziła wyżej i teoretycznie powinno to coś poprawić.


@mlodziutki84:

Zrobiłem to oraz puściłem inaczej węże wodne z reduktora, bo były powyżej zbiorniczka wyrównawczego i też mogło to mieć jakiś wpływ. Nie chciało się gaziarzowi akumulatora wyciągać aby inaczej puścić przewody wodne i były górą, bo faktycznie mega ciasno tam jest i nie ma za bardzo jak tego puścić. Poskładałem do kupy i jest poprawa dobrze nagrzany motor i dochodzi do 59*C na jednej kratce nawiewu i można to była nazwać coś pod gorące powietrze. Gdzie przed tą operacją było 49*C. Także ~10*C stopni zyskałem. Ale wraz przepływ przez zbiorniczek nie powrócił.. Wraz to ciągle nie jest to co powinno ale pojeżdżę tak tydzień bo i tak na tygodniu nie mam czasu się bawić żeby dobrze się tam poodpowietrzało wszystko, bo węże zdjęte były i zobaczymy.
Robiłem tez pomiary temp zaraz po odpaleniu silnika to np woda wpływająca do reduktora miała 44 a wypływająca 24.. aż tyle
  • Odpowiedz