Wpis z mikrobloga

Gdy dzwonisz do szpitala i już nie potrzebujesz kawy:

W rozmowie ze szpitalem w Międzychodzie (pytałam o to, kto realizuje dla szpitala obsługę prawną) dowiedziałam się, że:

- na korytarzach szpitala straszy Potwór RODO, który pilnuje, by pracownicy nie powiedzieli nikomu, kto robi obsługę prawną (tymczasem przepisy tegoż RODO nie ingerują w przepisy ustawy o dostępie do informacji publicznej i nie powodują, że coś się stało nagle tajne),

- muszę powiedzieć, po co mi ta informacja – podczas gdy ustawa o dostępie mówi wprost: Od osoby wykonującej prawo do informacji publicznej nie wolno żądać wykazania interesu prawnego lub faktycznego,

- muszę napisać e-mail, żeby można było zweryfikować, kim jestem – podczas gdy ustawa mówi, że każdemu przysługuje prawo dostępu do informacji publicznej, dlatego jakakolwiek weryfikacja jest bezpodstawna i bezcelowa. A wniosek – i są na to wyroki – można złożyć anonimowo. ¯\(ツ)_/¯

Skąd pytanie o obsługę prawną? Dostaliśmy kuriozalną odpowiedź na nasz wniosek o żywienie w szpitalu i chcieliśmy sprawdzić, jaki prawnik bierze publiczne pieniądze za tworzenie takich przemyśleń. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Więcej: https://siecobywatelska.pl/mamy-diagnoze-cierpimy-na-naduzywanie/

PS Już niebawem przeczytacie u nas więcej o żywieniu w szpitalach i będziecie mogli pomóc nam zanalizować odpowiedzi z setek szpitali w Sprawdzamy, jak jest. Tymczasem wciąż można z nami sprawdzać, jak działają sądy powszechne po reformie. Do przejrzenia zostało już tylko 24% odpowiedzi.
__
#prawo #prawodoinformacji #niebojsiepytania #ciagniemywladzezajezyk #watchdogpolska #prawodoinformacji #sprawdzamyjakjest #szpital #miedzychod #grywalizacja #posilkiwszpitalach
  • 51
- na korytarzach szpitala straszy Potwór RODO, który pilnuje, by pracownicy nie powiedzieli nikomu, kto robi obsługę prawną


@Watchdog_Polska: kek, czyli co? wydzwoniliście panią krysie z sekretariatu i pytaliście o udzielenie info publicznej? xD


intencja szczytna, ale zwracajcie wy się do organów które wam tej informacji mogą udzielić, a nie losowych pracowników.