Wpis z mikrobloga

Historia linii nr 7. Jak walczono o elektryfikację i drugi tor między Otwockiem a Pilawą <<< znalezisko
Gdy 29 czerwca 1877 r. oddawano do użytku Kolej Nadwiślańską, zwaną również od stacji końcowych „mławsko-kowelską”, była to najdłuższa linia kolejowa w Królestwie Polskim, licząca ponad 456 km (427 wiorst). Umiejscowienie jej na znacznej długości wzdłuż prawego brzegu Wisły nie było przypadkowe i było fragmentem ogromnego planu cara zakładającego pierwszą linię obrony Rosji przed najeźdźcą z zachodu.

(...) samoorganizacja społeczna mieszkańców Chrosny po raz kolejny dała o sobie znać kilka lat temu, gdy nad przystankiem Chrosna zawisła groźba zagłady. PKP PLK w ramach obecnie prowadzonej modernizacji linii kolejowej nr 7 zamierzały zlikwidować przystanek w Chrośnie. Miejscowa społeczność ponownie zmobilizowała się. Rozpoczęła się kolejna bitwa o uratowanie polnego przystanku. W wyniku negocjacji obie strony znalazły rozwiązanie. Przystanek Chrosna, w miejscu, w którym dzisiaj funkcjonuje, zostanie zburzony, ale w odległości 400 m (bliżej Zabieżek) zostanie wybudowany nowy przystanek kolejowy Chrosna. Będzie nowoczesny, z dwoma peronami położonymi już przy dwutorowej linii kolejowej .


#polska #historia #kolej #ciekawostki #warszawa #pociagi
Pobierz BaronAlvon_PuciPusia - Historia linii nr 7. Jak walczono o elektryfikację i drugi tor...
źródło: comment_y0V9W6nrC4luybkMNojK1RoEqsLXc7im.jpg