Wpis z mikrobloga

@Damian1412: napewno woda we wnetrzu, pod dywanikami. To jest wada farbryczna tego Leona, mozna to ogarnac samemu.

Zwroc uwage czy przy wciskaniu sprzegla nie wydaje innego dzwieku, to moze byc oznaka padajacego dwumasu.

Generalnie auto jest udane, i pisze to jako uzytkownik tego auta od prawie 11 lat, silnik 1.9 150KM.
  • Odpowiedz
@Damian1412: jak będzie rozgrzany sprawdź geometrie turbiny, na 3 biegu przeciągnij go do 3k obrotów i sprawdź czy równo przyspiesza, bo jeśli ktoś za bardzo nie korzystał z pełnego zakresu to pewnie będzie zapieczona
  • Odpowiedz
@Damian1412: z mojej strony polecam w pierwszej kolejności patzreć na rdze (błotniki przód, progi, nadkola tył) bo to jest niestety najbardziej kosztowne. reszta w miare spoko. komplet sprzegla z dwumasa i robota ok 2k, pompki 1k, turbo regeneracja i robota tez ok 1,5k-2k. rynek czesci uzywanych jest w #!$%@? wielki (grupka na fb). jakbym drugi raz mial wybierac to bralbym 1.8T. sam ARL bardzo wdzieczny, ja mam porobionego na 260KM (wieksze
  • Odpowiedz
@ROZPEIRDOL9001: Na początku myślałem nad 1.8t, ale niestety budżet na to nie pozwala. Co do poprawiania fabryki to na razie wystarczy mi, żeby coś tam jechało (pierwszy samochód, więc nie ma co szaleć, trzeba trochę się nauczyć najpierw :D)
  • Odpowiedz
Jak na razie około 8 tyś wchodzi w grę, niedługo zacznę szukać, ale mam ma to 2 tygodnie, jak nic nie znajdę to prawdopodobnie budżet się zwiększy
  • Odpowiedz
@Damian1412: ja mam takie spostrzeżenie, że fajnie na pierwsze auto kupić sobie coś lekkiego (poniżej 1 tony) z segmentu A, wiadomo ze sie nie polansujesz takim matizem albo sejkiem ale to sa wdzieczne i tanie w utrzymaniu samochody. #!$%@? rowniez mozna i duzo latwiej je "wyczujesz" i ogolnie bedziesz miec lepsze pojecie jak #!$%@? samochodami. ale jak nie jestes zadnym fanem motoryzcji to bier leona w 1.6 i z gazem, ponoc
  • Odpowiedz
@ROZPEIRDOL9001: Fanem specjalnie nie jestem, póki co lubię jeździć (może dlatego, że prawko niecałe dwa lata dopiero), w końcu zarobiłem na wymarzony pierwszy samochód i napaliłem się strasznie na ten konkretny :D myślałem nad 1.6 z gazem, jest w domu toledo 3 z takim silnikiem, ale strach tym wyprzedzać, trzeba dużo miejsca, myślałem, że w Leonie będzie się lepiej rozpędzać (jednak jest trochę mniejszy) ale odradzili mi ten silnik :)
  • Odpowiedz
@Damian1412: Ciężko o dobrego Leona I, bo ta trochę inaczej powyginana blacha na golfie IV robi ludziom wodę z mózgu :/ Niestety jest brany za "sportowy" samochód z racji swojego wyglądu i często pada na niego wybór jako pierwsze auto i jest upalany, a to niedobrze. Ciężko trafić coś sensownego, niezdrutowanego i zadbanego, bo sprowadzane były/są hurtowo w każdym stanie, a i u nas druciarzy nie brakuje szczególnie w takich autach.
  • Odpowiedz
@CinuLNS: zwykły 1.8 chyba najbardziej by mi pasował, ale w pieniądzach które mogę wydać w mojej okolicy (+250km) jest max 3 egzemplarzy. Co do druciarstwa to jak w ogłoszeniach jest "chip", lub coś podobnego to jakoś od razu mnie zniechęca
  • Odpowiedz
@ROZPEIRDOL9001: @Damian1412: A tutaj bym się chyba nie zgodził za bardzo, bo wersje 90/110 KM są jeszcze na zwykłej pompie rotacyjnej, a 130 w górę to już chyba znacznie bardziej kłopotliwe pompowtryski. Zwykła pompa jest znacznie wytrzymalsza i debiloodporna.
  • Odpowiedz
@Damian1412: Akurat dobrze zrobiony chip to najmniejszy problem, bo daje praktycznie same zalety, no ale - kluczem jest słowo "dobrze" i ogólna kondycja jednostki. Nawet nie zdajesz sobie sprawy co ludzie są w stanie zrobić z samochodem żeby zaoszczędzić kilka/dziesiąt/set złotych. Są w stanie ryzykować życiem i zdrowiem - swoim i cudzym.
  • Odpowiedz