Wpis z mikrobloga

@CinuLNS: czy ja wiem czy pompowtryski takie kłopotliwe. jak zaczynaja sie sypać to zalewasz je liquid moly i masz spokój na pare lat a jak nie pomaga to wydajesz 1500 na nowki i starczy do konca zycia samochodu. wg mnie najwiekszy problem to ruda i wspomniane wyżej druciarstwo ;/
  • Odpowiedz
Nie wspomniałem o tym, ale chodzi mi o wersję 110 koni ze zwykłą pompą właśnie


@Damian1412: tam się odnosiłem do komentarza kolegi @ROZPEIRDOL9001:

Diesla raczej bym unikał. Podejrzewam, że nie będziesz robił dużych przebiegów tym autem.
Ogólnie w tej kasie nie ma co się nastawiać na jakiś konkretny model, bo najlepiej byłoby wziąć coś, co jest blisko i w najlepszym stanie. I taka rada - nie jeździj dalej niż 100km
  • Odpowiedz
@CinuLNS: no nie wiem, to moj pierwszy diesel, 2 lata go mam i zrobilem 50 tys km, na liczniku 350kkm ale podejrzewam ze ma ponad 500 tys przejechane i pompki są w porządku.
@Damian1412: Diesel to większe wydatki kosztem mniejszego zużycia paliwa w porównaniu do benzyny. i ogolnie kolega CinuLNS bardzo dobrze mowi w tej ostatniej wiadomosci
  • Odpowiedz
@CinuLNS: zreszta jak ktos sie napali to nie przegadasz mu do głowy. ja za swojego leona dalem 13,5k i wlozylem przez 2 lata juz drugie tyle w naprawy, eksploatacje i dorpowadzanie do fajnego stanu, a jeszcze zeby doprowadzic do idealnego stanu musialbym wydac kolejne 9(?)k (4k blachara, 2k zawieszenie, 2k hamulce)
  • Odpowiedz
@ROZPEIRDOL9001: Wiem o czym mówisz - sam w mojego strupa władowałem za dużo pieniędzy ostatnio XD
Na siłę nie zamierzam nikogo przekonywać do swoich racji, ale to takie po prostu zdroworozsądkowe podejście do tematu. Wiem co znaczy kupowanie pierwszego (i drugiego...) samochodu i warto mieć jakiś taki głos rozsądku - u mnie na szczęście był to tata, który z miejsca odrzucał każdy syf mechaniczny, aż w końcu musiałem wracać do szkoły,
  • Odpowiedz
  • 1
@Damian1412 mam Audi A4 B5 1.9 TDI afn 110km z 97r. Kopnięte na 164km, wymieniłem turbo bo stare szwankowało 800pln wtryski bo chciałem mocy to szarpły mnie 1200zl. Robiłem to 5 lat temu i od tamtej pory nie robiłem przy tym aucie nic oprócz eksploatacji. Ten 1.9 jest tak toporny że nawet krótkie odcinki mu nie straszne. Do tego ma ciągle dawane w palnik i nie chce się zepsuć. Tak do niego
  • Odpowiedz
@CinuLNS: Diesel wydaje się najlepszym rozwiązaniem w moim wypadku, rozmawiałem z kilkoma osobami na ten temat i doszliśmy do takiego wniosku (do wyboru tak na prawdę tylko 1.6 benzyna i wspomniany diesel). Jakbym miał 3-4 tysiące to bym szukał tak jak mówisz-najlepiej blisko i najlepszy stan, ale myślę, że za te 8 mogę delikatnie powybrzydzać i na podróże mam przewidziany osobny budżet, ewentualnie zostanie na choinkę zapachową (pech chciał, że akurat
  • Odpowiedz
@donKon: jakiś czas temu a4 też mi się podobały (ale tylko w kombi, czy avant jak kto woli) jak nie kupię teraz to może mi przejdzie faza na leony i krąg poszukiwań się rozszerzy :D
  • Odpowiedz
Co do druciarstwa to jak w ogłoszeniach jest "chip", lub coś podobnego to jakoś od razu mnie zniechęca


@Damian1412: tego nie skreślaj, ja kupiłem swojego 150KM zrobionego na 195KM prawie 11 lat temu i nie ma tutaj akurat czego się obawiać.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Damian1412: No niestety moim zdaniem takie podejście do tematu nie jest dobre. Szczerze mówiąc kupowanie samochodu poniżej 10k wygląda tak samo - niezależnie czy masz 2, 4 czy 8 tysięcy. Po prostu trochę inne modele się pojawiają, ale mogą być w okropnym stanie technicznym.
Pamiętaj, że po zakupie zawsze warto zrobić tak zwany pakiet startowy, a to Cię wyniesie też pewnie około 1000 zł. Z dostępnych w tej cenie A4 masz
  • Odpowiedz
@CinuLNS: @apaczacz: @donKon: @ROZPEIRDOL9001: @ticos: **od 1.5 roku mam Leona 1, 1.9 TDI, 90km z czipem na 110. Poprzedni właściciel miał go 10 lat. Chciałbym zapytać czy są jakieś strony w internecie, gdzie mogę poczytać o tych silnikach, o ich działaniu, zależnościach pomiędzy poszczególnymi komponentami, o działaniu oraz eksploatacji konkretnych układów itp. ponieważ jestem laikiem jeśli chodzi o mechanikę, ale chciałbym wiedzieć dokładnie jak to działa i
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Pioter_Goldstein: co tu dużo czytać. 1.9tdi 90km to najbardziej debiloodporna wersja z tych silników. Jeśli nie jest zapuszczony, to zmieniaj olej z filtrami i lej ropę do baku. Tyle wystarczy.
Fotele ktoś mógł wymienić, to żaden problem. To samo z zawieszeniem. Wątpię żeby ktokolwiek w fabryce zestawił "1.9 TDI 90km" i "Sport" w jednym samochodzie.
W necie z powodzeniem znajdziesz wszystko o tym silniku, zawieszeniu i czymkolwiek jeszcze zechcesz. To będzie
  • Odpowiedz