Wpis z mikrobloga

@kogut89: Przy dzisiejszych cenach używanych silników to co najwyżej opłaca się zmienić pierścienie jak były jakieś wadliwe albo zapieczone olejem (skutkiem jest pobór oleju) a tłok i cylindry w dobrym stanie. Chyba że silnik jakiś wadliwy na tyle że nie ma sensu kupować używanych, które będą też w złym stanie.
Sama wymiana pierścieni i panewek to od 700zł za robociznę + 700zł za części.
@biskup2k: z tym że mi poleciały klapy wirowe w silnik, dwa tłoki do wymiany mam: koszt 900zł, do tego dochodzi nowy rozrząd ok 550zł + głowica szlif i planowanie ok 500zł, jeszcze jakieś uszczelki i płyny z 300zł + robocizna za naprawe
@Sm3rf1k: no części tak jak pisałem same 2 tłoki to 900zł w sumie tak licze za części ok 2000zł + głowica planowanie i szlif ok 550zł i do tego koszty robocizny ale wydaje mi się że będą w podobnej cenie co przeszczep czyli ok 1500zł
@dwa_koty_kastrowane: wiedziałem, po prostu mnie szlak trafia jak o tym mówię...
2 lata temu jak kupiłem moja ar159, to pierwsze co zrobiłem to dałem do wymiany komplet rozrząd + oleje taki standard i do tego powiedziałem mechanikowi żeby popatrzył czy są te klapki i jak będą to niech je wytnie.
Oczywiście powiedział że on ich nie widzi i chyba ich nie ma, to ucieszony że robić nie muszę nie drążyłem tematu,
@kogut89: Miałam taką samą sytuację. Mechanik mi włożył dwa używane tłoki po 100zł. Do tego planowanie głowicy, wymienione wszystkie zawory, uszczelki, rozrząd itp. Całość wyszła chyba koło 4k.
@darkdancerr: ja kupiłem akurat 2 nowe tłoki 900 zł + cała reszta, mam nadzieje że zawory są okey... Najbardziej mnie boli że mówiłem mechanikowi o tych klapach, a jednak stało się najgorsze..

Pytanie nie myślałeś o przeszczepie? bloki ok 2tys zł więc podobna kwota.
Jak Ci teraz to śmiga? wszystko okey? też 1,9 jtdm 16V?
oczywiście mechanik do mnie że on był przekonany że ich nie ma, nie jest ekspertem od tego itp. i że za robocizne i tak będę musiał zapłacić. Masakra jakaś


@kogut89: Zabieraj auto od tego partacza. Nie jest ekspertem od takich prostych rzeczy a chce silnik rozbierać?
@kogut89: Wolałem zrobić stary silnik w dobry sposób i wiedzieć dokładnie co mam. Mechanik sam w sumie mówił, że uszkodzenia nie są na tyle duże, żeby opłacało się wymieniać blok. Ostatnio sprzedałem już Alfę, ale z silnikiem nie było żadnych problemów po tym "remoncie".

U mnie 8 zaworów było uszkodzonych i mechanik polecił, że jak chcę trzymać auto i nim jeździć to najlepiej wymienić wszystkie 16. A silnik 1.9 JTDm 16V
@panczekolady: właśnie koleś robi przeszczepy czy to skrzyń czy silników itd... wydaje mi się że po prostu miał to w d... albo właśnie liczył na ten temat że będzie do roboty... dlatego to ostatnia robota u niego.
Nie chce wydać u niego za rozebranie auta pewnie ok 800zł i jechać gdzie indziej po to aby wydać zaś ok 1500zł robota + laweta itp. to koszty jeszcze wzrosną pewnie o jakies 2tys..
@darkdancerr: czyli ten sam co u mnie. A długo kolego nim jeździłeś? ja tak planuje po tym jak w tym roku wtopie 4k zł w silnik i już 3k w zawias przód wpakowałem tak ze 2 lata pojeździć

przesiadłeś się na inna AR czy się zraziłeś?
nie myślałeś o giuletta ? podobno te 1,4 170km podobno bardzo fajny silnik
ja myślę że tak za 2 lata właśnie się przesiąść, włożyć gaz i śmigać, ew. fieścine St
@kogut89: ała moje serce xD daj znac czy robiles i ile wyszlo. Fajnie jakbys dal podsumowanie na tag po tak popularnej awarii.

Jak ja sie ciesze ze moje 1.9 jest z tej rzadko spotykanej serii bez klapek. Trzymaj sie miras
@PtactwaWiele: masz 8V pewnie, w sumie to te klapki podobno tylko w 16V były pchane...
będę remontował:
ja na tą chwię tylko 2 tłoki kupiłem za 900zł
cała reszta pewnie w przyszłym tyg. wyjdzie.

Napisze podsumowanie jak wszystko już poskładane będzie, ale cały czas po głowie mi chodzą myśli
czy zakup używki i przekładka nie była by lepsza, w końcu zawsze z tego co mam bym mógł organy pobierać,
tylko że
@kogut89: o dziwo 16V byl krotki wypust, chociaz na forum mojej alfy spory wciaz co do tego trwaja mimo ludzi ktorzy przyznaja ze maja taka wersje xD
Duzo zabawy i trzeba miec miejsce. Jak masz to mozesz rozwazyc ta opcje.
@PtactwaWiele: u mnie mechanik się tym zajmie, ale to chyba jego ostatnia robota chyba że poczuje się do odpowiedzialności i zejdzie z ceny, ale coś czuje że on ma żydowskie pochodzenie.. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

jak patrze to silniki chodzą tanio od 1,5k do 3tys zł dużo taniej niż remont, ale nie wiadomo w jakim stanie...
sprzedawcy rzadko pozwalają na sprawdzenie chociażby stanu panewek bo nikt nie
@PtactwaWiele: Cześć kolego, właśnie odebrałem alfreda,
całość wyniosła 5100zł z czego 1500zł robocizna,
wymieniłem 2tłoki, komplet pierścieni, panewek, zaworów, nowy rozrząd, pompa wody, termostat, i płyny.
@PtactwaWiele: no koszty podobne jak przy przekładce, tylko jeżeli by się udało z osprzętem kupić, to zawsze ten osprzęt pozostaje, czyli listwa wtryskowa, wtryski + pompa,

ale kupując używkę nigdy nie mamy pewność w jakim stanie będzie stan pierścieni, tłoków czy zaworów dopóki nie zdejmiemy głowicy. Niby można kompresję sprawdzić ale może być dobra przez miesiąc, pół roku, rok a później może być problem.. ja zamierzam pojeździć jeszcze przynajmniej z 3/4