Wpis z mikrobloga

Mirki, powoli rozgladam sie za nowa #szosa . Na razie badam rynek, do konca roku lub poczatku wiosny chcę coś kupić.
Szukam czegoś w okolicach 10k, macie jakieś ciekawe propozycje?
Czy warto pchać się już w rower z ramą aero?
Nowy czy używka?
Na tą chwilę mam dwa typy: używany Bianchi Aria (Bianchi - rower marzenie od dziecka) albo nowy Giant Propel.
Rozważę każde za i przeciw i każdą inną propozycję, bo rower ma służyć już na kilka kolejnych lat i szybko go nie zmienię.
Pomocy.(ʘʘ)
#szosa #rower
  • 19
@maciejunio: GDZIE masz zamiar go używać? Góry wykluczają aero, morze zresztą podobnie. Co do używki, to widuję różne: od takich, gdzie faktycznie widać, że został nakręcony 1000 km przez amatora, którego stać, żeby po połowie roku kupić sobie lepszy rower (i tylko taki brałbym pod uwagę dla siebie), przez używki po zawodnikach, po totalne gruzy, które do sprzedaży zostały odpicowane wizualnie, ale to wciąż gruzy.
Czemu góry wykluczają aero?


@maciejunio: Bo na zjeździe nigdy nie odzyskasz czasu straconego na podjeździe. W góry bierze się jak najlżejszy rower. Ale aero to nie tylko aero ramy. To również pozycja. Jak masz zostać ze wszystkimi podkładkami i mostkiem na plus, to taki rower mija się z celem.
Aero to generalnie fajny pomysł na drugi a nawet trzeci rower szosowy (możesz wybierać w zależności od dnia). Jako jedyny może być
@maciejunio: A Focus Izalco Max 8.7? 105, karbonowe koła, ałero, geo race, ale kumpel mówi że całkiem komfortowy.
https://www.focus-bikes.com/int/95617-izalco-max-disc-8-7
Zmiany na 2020 - opony z skinnwallem Vittoria i zaślepka zacisku gumowa.

Albo Rondo HVRT CF2
https://7anna.pl/product-pol-11527-Rower-Rondo-2019-HVRT-CF2.html

Wiadomo że u mnie ceny giętkie w dół lub górę jak kto woli ( ͡° ͜ʖ ͡°)
A o Arie też mogę zapytać, bo mam dostęp.
@maciejunio: Jak chcesz aero, to w tym budżecie chyba najlepszy canyon aeroad sl7. Ale serio, aero są na bezwietrzną pogodę, z samym wyższymi kołami na wietrze potrafi nieźle zgarnąć, a co dopiero z całą ramą.
Poza tym nie masz żadnego dilera canyona i w przypadku reklamacji musisz go odsyłać kurierem.
BTW ktoś co tam proponuje emonde. To jest akurat w 100% wspinaczkowy rower, mam jeden taki, teraz zamawiam drugi, więc mogę
@maciejunio: Trochę niższa waga w rowerze wspinaczkowym. Ale mamy 2019 rok, niedługo 2020 i różnica między rowerami aero a wspinaczkowymi powoli się zaciera. Każdy nowy rower jest coraz bardziej aero. Na góry warto mieć natomiast lżejsze koła, co w większości przypadków oznacza niski profil.

Jak mieszkasz na płaskim to bierz aero, na kilka wyjazdów w góry to nie będzie żadna przeszkoda.Rower aero, tarcze, koła 5 cm i tyle. Będzie rewelacyjne i
@SkwarSki: Szczerze mówiąc to nie wiem, chyba 105, bo wyżej będzie pewnie mocno drogo? Jest sens się pchać w coś lepszego? Czy jako powiedzmy ambitny amator poczuję jakąś różnicę? Poradź coś, bo moja praktyczna wiedza zatrzymała się na kilkunastoletnim złomie na starej Tiagrze. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@maciejunio: w maju kupiłem focusa paralane 9.8 na pełnej ultegrze. Zrobiłem na nim ok. 5000km i śmiga jak złoto. Jeżdzę nim codziennie do pracy, w deszczu, na trenażerze, zaliczyłem też kilka startów. Jeszcze musze tylko przetestować go na oponach 35c w lesie. Powinieneś się zmieścić w budżecie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@maciejunio
@kodi1911 paralane jeżeli dużo sie nie ściągasz to słuszny wybór. Sam mam i to najwygodniejszy rower ever dla mnie. Do tego 2 komplet kół /opon i masz cx gravel w na jednej ramie.
Dzis np gravelondo i 50km średnia 26 kmh po dziurach. Generalnie aero nie pomaga na tyle by mieć przewagę nad lekkim rowerem w góry. Bo więcej zyskasz na podjeździe niż na zjezdzie.
A dzis objechal mnie koleś na