Wpis z mikrobloga

Wykop jest tu ktoś kto zna się na rękojmi? Sklep ustosunkował się do rękojmi równo w 14 dniach jednak mówią mi, że muszę przyjechać coś podpisać i dopiero zamówić towar. Czy to jest zgodne z procedurami? Czy mam w takim razie prawo odstąpić od umowy jeśli czekam nie 14 dni do 21 już po uwzględnieniu rekojmi?

#rekojmia
  • 28
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@NieMogiem: Dostałem odpowiedz tylko sprzedawca mówi mi, że towar będę musiał dopiero zamówić i teraz moje pytanie czy w ogóle to ja powinienem coś zamawiać? Czy nie powinno być tak, że jak moje żądanie było proste tj. naprawa bądź wymiana na nowy nie powinni tego towaru fizycznie już tam mieć? Nigdzie nie jest to ustosunkowane w poradnikach itp :(
  • Odpowiedz
@Arriva: Jeżeli w terminie 14 dni otrzymałeś odpowiedź to został on zachowany. Jakie było Twoje żądanie? Jeśli chciałeś odstąpić od umowy, a oni zdecydowali się wymienić towar lub usunąć wadę to w obecnej chwili, ze względu na ten wydłużony czas oczekiwania możesz ponownie zgłosić takie żądanie, ze względu na to, iż wymiana lub naprawa nie została wykonana niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Ciebie jako kupującego (każą Ci przyjechać, długo
  • Odpowiedz
@chytra_wydra: Sytuacja wyglądała tak, że zamówiłem towar kompletnie uszkodzony. Nie myśląc długo zdecydowałem się na rękojmie, w której napisałem, że interesuje mnie wymiana towaru na nowy bądź naprawa. Po równo 13 dniach dostałem odpowiedź, że reklamacja jest uwzględniona więc niezwłocznie zadzwoniłem do sklepu dziś i dowiedziałem się, że fizycznie towaru na sklepie nie mają i muszę przyjechać żeby podpisać złożenie zamówienia ponownie. I teraz moje pytanie czy ja w ogóle
  • Odpowiedz
@Arriva: myślę, że może im chodzić o protokół reklamacyjny. Ewentualnie potraktowano Twoją reklamację jako coś pomiędzy odstąpieniem a reklamacją. Generalnie sprzedawca przy rękojmi powinien wymienić rzecz na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla kupującego. Zadzwoń do nich i zapytaj dlaczego masz cokolwiek zamawiać i jaki dokładnie dokument masz podpisać? Powiedz, że w ramach rękojmi żądasz wymiany na rzecz wolną od wad na koszt
  • Odpowiedz
@chytra_wydra: Dziękuję ci! Twoja wiedza jest dla mnie teraz skarbem! W tym wszystkim pani sprzedająca poinformowała mnie, że wszystkie koszty poniesie sklep tylko mam w tym wszystkim wrażenie, że specjalnie chcą mi przez tę rękojmie uprzykrzyć czas. Zresztą pierwsza raz spotykam się z taką drogą, w której ja jako konsument muszę jeszcze jechać do sklepu żeby znów złożyć ponownie zamówienie. Dziwna sprawa.

Edit: W tym wszystkim sklep poinformował mnie, że
  • Odpowiedz
@chytra_wydra: Haha nieźle, teraz nie odbierają ode mnie tel :D Czy w takim wypadku jeśli pofatyguje się nawet już do sklepu mam prawo odmówić składania jakichkolwiek zamówień i żądać doprowadzenia rękojmi do skutku?
  • Odpowiedz
@Arriva: nie rozumiem dlaczego nie mogą ich zamówić. Podejrzewam, że chcą, abyś złożył reklamację na formularzu. Jeżeli to Ray lub CCC to wiedz, że niektóre firmy po prostu mają taką praktykę, że upierają się na siłę przy ich formularzu, z tym że Ty nie masz obowiązku korzystać z tego ich formularza reklamacji na zasadzie gwarancji. Potrzebują Twojego podpisu, aby dalej puścić ten formularz i wymienić towar. Z jednej strony to
  • Odpowiedz
@chytra_wydra: Pani mi powiedziała, że nie może zamówić towaru, bo "RODO" i w ogóle ona powiedziała, że może mi ten towar sprowadzić, ale sprowadzi mi go nie wiadomo skąd i będzie to trwało do 14 dni :D Mam nadzieję, że jeszcze jesteś. Czyli nie mam obowiązku podpisywać ich papieru?

No nic jadę do nich. Chętnie zrobię zdjęcie tego pisma :D A w ogóle najlepsze jest to, że prawie mnie tam
  • Odpowiedz
Czyli nie mam obowiązku podpisywać ich papieru?


@Arriva: bez urazy, ale dwa razy Ci już pisała, że nie masz obowiązku. Pewnie chcą z Twojej reklamacji na zasadach rękojmi przerobić reklamację na zasadach gwarancji, tak jak pisała @chytra_wydra:

ale sprowadzi mi go nie wiadomo skąd i będzie to trwało do 14 dni :D

nie ma tragedii
  • Odpowiedz
@Arriva: RODO jest mocno naciągane, bo w celu wykonania umowy mogą przetwarzać Twoje dane z mocy prawa (art. 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia RODO). Ponadto, biorąc pod uwagę, że zamawiałeś towar w sklepie internetowym i przyszedł zniszczony (o ile dobrze zrozumiałam) to już pewnie wyraziłeś jakąś zgodę w tym celu. Będzie Cię cisnąć, ponieważ jesteś klientem, który nie chce się dostosować. Większość ludzi po prostu podpisuje to, co im
  • Odpowiedz
że pani kierowik powiedziała mi, że tej rękojmi w ogóle nie powinni przyjąć tylko reklamacyjnie mi te buty dostarczyć :D


@Arriva: nic nowego. Mi jakaś pani, która jak sama powiedziała "trzy lata obsługuje reklamacje", oznajmiła, że rękojmia to tylko na firmę i co ja od niej chcę. Po telefonie do kogoś wyżej oddali mi pieniądze. Wydaje mi się, że im często każą (uczą) przekonywać do gwarancji
  • Odpowiedz
@chytra_wydra: @NieMogiem: Dziękuję wam za wsparcie, którego dzisiaj mi udzieliliście! W ostateczności wyszło na to, że nigdzie nie muszę jechać a buty zostaną sprowadzone na zasadzie magazynowania czy coś w po dobie. Chociaż gdyby nie wy nie starczyłoby mi wiedzy i spokoju by to załatwić.

Szczerze gdyby nie to, że czarnowłosa koleżanka sprzedawczyni, z którą podpisywałem rękojmie nie była dla mnie chamska i nie wprowadzała mnie w błąd
  • Odpowiedz
@NieMogiem: @chytra_wydra: Chłopaki wybaczcie, że wołam, ale chciałbym się was podpytać jak to dalej mogłoby wyglądać :D Sklep dzwonił i miła Pani kierownik powiedziała, że jechała aż do Rzgowa po nową parę, ale ona wygląda tak samo. W sumie myślę, że zgodzę się na to, ale pani powiedziała, że będę jej musiał oddać zgłoszenie rękojmi. I teraz moje pytanie czy muszę jej oddawać zgłoszenie rękojmi i czy muszę
  • Odpowiedz
@Arriva: Co oznacza, że będziesz jej musiał oddać zgłoszenie rękojmi?

Jeżeli wszystkie modele mają taką wadę fabryczną to w tej sytuacji zwrot pieniędzy jest dobrym rozwiązaniem. Na co się zdecydowałeś?
  • Odpowiedz