Wpis z mikrobloga

Nie zapomnę miny koleżanki, której powiedziałem po ile zrzuta na #lpg. Zrobiliśmy ponad 360 km, i za gaz wyszło po 14,80 od głowy XDDDDD jechała ostatnio na tej trasie pociągiem, a jako że to było #pendolino, zapłaciła 75 zł ze zniżką studencką xD (normalny k---a 150 zł XDDD)

pzdr dla wszystkich zwolenników ideologii LPG

#cebula #transport #bojowkalpg
  • 44
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@pronter: > Według Europejskiej Organizacji Gazu Płynnego (AEGPL), pojazdy z instalacją gazową emitują ponad 20 razy mniej tlenków azotu w spalinach samochodowych (NOx), niż auta z silnikami diesla. Te dane udowadniają, że kierowcy mają realny wpływ na środowisko, a najlepsze rozwiązania są niemal na wyciągnięcie ręki. – Samochody, w których wykorzystywana jest instalacja gazowa są mniej obciążające dla środowiska naturalnego, niż auta zasilane wyłącznie benzyną lub olejem napędowym. Wynika to
  • Odpowiedz
@Positano1: Już tłumaczę jak się opłaca jeżdżenie na ropie. Kult tego typu aut dominuje wśród przedsiębiorców i osób zatrudnionych w branżach, które zużywają duże ilości diesla do celów działalności gospodarczej (diesel do ciężarówek, koparek, traktorów, generatorów, lokomotyw, czołgów etc.) - przedsiębiorcy tankują tym paliwem auta prywatne a wtedy przy dzisiejszych cenach paliwa 5 zł brutto, odliczają VAT co daje już 4,06 zł netto, ale ta kwota netto zmniejsza im jeszcze
  • Odpowiedz
@Ezdrive: no zawsze można jeździć 200 konnym samochodem lpg + benzyna i wtedy moment obrotowy nie masuje pleców, bo samochód chodzi normalnie a nie klekocze jak traktor w którym wszystko się trzęsie
  • Odpowiedz
@Positano1: może ktoś mi wyjaśnić o co chodzi producentom nowych samochodów? Bo wydaje sie jakby kompletnie zapomnieli o LPG, a przecież tak bardzo wojują o ekologię a produkują coraz mniej trwałe samochody i całkowicie pomijaja możliwość zasilania LPG. Jeszcze pare lat temu był jakiś wybór np. Focus, astra, jakieś chryslery, toyoty, skody rapid i fabia, renault, peugeoty. A teraz w salonie auto zdolne do zasilania LPG to najgorsze gunwa, skoda
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Wasky: ale są instalacje np prinsa które działają na wtrysku bezpośrednim za pomocą zastąpienia pompy paliwa nabtaka obsługująca lpg. Nawet wtedy można odpalać auto na lpg.

Dlaczego producenci tego zrobić nie mogą?

Bo gaz be, elektryki dobre.
  • Odpowiedz
@pronter: Plusem diesla jest to że możesz sobie tankować np. co 1000km a nie co 300-400km. No i butla jednak miejsce zajmuje w bagażniku. Odczuwalne szczególnie jak się wozi koło zapasowe. Ale i tak zamieniłbym teraz diesla na LPG.
  • Odpowiedz
@Luko: argument z tankowaniem co 300 km niby na korzyść dizla ale jak tak bardzo ktoś chce nie wychodzić z samochodu to może zatankować bene i lpg pod korek i wtedy to może se tankować też co 1000 km
  • Odpowiedz
@Kamil_O: też tego nie rozumiem być może jest to spowodowane tym że lpg powstaje z rafinacji ropy naftowej (lpg też można wydobywać) i jest produktem ubocznym produkcji ropy. Więc jeżeli nie będzie produkcji ropy i benzyny ( bo samochody będą na lpg) to wtedy będzie mniej gazu na rynku. No i pewnie jest to spowodowane modą, ogromna część ludzi nie chciałby lpg bo nadal żyją mentalnie 20/30 lat temu uważają
  • Odpowiedz