Wpis z mikrobloga

Pamiętacie wykop o zjawisku "kangura" w nowych samochodach? Tam sprawa dotyczyła volkswagena, w komentarzach pojawiły się też opinie, że peugeot czy opel ma to samo. Sam jeżdżę citroenem i też to zjawisko występuje (nie aż tak mocno, ale jest). Dzisiaj natknąłem się na to samo z marką kia.

O co chodzi? przy ruszaniu samochód robi "kangurka", czyli niekontrolowane i gwałtowne przyśpieszenie do przodu, tak jakbyście próbowali odpalić bez sprzęgła. Żeby się z tym uporać trzeba dać więcej gazu, żeby ominąć tę "dziurę", co może skutkować nadmiernym zużyciem sprzęgła. W moim citroenie z wolnossącym 1.6 (2018) zauważyłem takie jaja między 1000 a 1500 obrotów. Silnik próbuje "przeskoczyć" ten zakres obrotowy, przy odpuszczaniu gazu jest podobnie.

Jak myślicie, czy to wina poszczególnych koncernów czy dostawców jakichś części? Też macie ten efekt w swoich samochodach?

#kangurgate #motoryzacja #vw #opel #kia #citroen #vag #peugeot #psa
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@kuzyn123: myślę, że to głównie wina kierowcy, serio. Oczywiście pewnie pójdzie grad minus, a nie jesteśmy na mikro xD - tak więc tak, uważam, że słabo operujecie sprzęgłem i tyle.

Użyszkodnik to największa zakała dzisiejszej techniki - jej najsłabszy element.

  • Odpowiedz
@Student_AWAS: gdyby to był problem kierowców to taka kia nie pracowałaby nad rozwiązaniem problemu. Dodatkowo powiem ci, że są np. problemy z pedałami gazu w citroenach, możesz wcisnąć w opór a załapie po sekundzie, dwóch. Robią na to aktualizacje i zazwyczaj pomaga, ale nie zawsze.
  • Odpowiedz
@kuzyn123: trochę czytałem na ten temat (przed Twoim postem) - VW też potwierdził problem - sam nie miałem takich problemów, choć jechałem nową Kią jakiś czas temu - nie zobaczyłem jakiś nieprawidłowości (jechałem manualem ofkors ;]), sam mam #kia i z racji zawodu mam duże rozgraniczenie - moim zdziwiłbym się gdyby problem był wyimaginowany jak detekcja martwego pola, która do tej pory usuwało się przez ustawienie lusterek.

Gdzie
  • Odpowiedz
@kuzyn123: a jak samochód zgaśnie Ci na przejeździe kolejowym? Jak dla mnie skoro planuję ruszyć to znaczy, że upewnilem się wcześniej, że żaden pieszy mi nie wyskoczy. Poza tym zawsze masz nogę na sprzegle i jak widzisz, że coś się dzieję złego to cisniesz sprzęgło do końca i hamulec i jest ok. Imo to lepsze rozwiązanie niż pozwolenie żeby samochód zgasł. I nawet w prawie 20 letnich samochodach, którymi jeździłem
  • Odpowiedz
@kuzyn123: dlaczego uważam, że to wina operatora auta? bo tak jak ze sprzęgłami w Kia Rio, którą też posiadam - ponoć niektórzy co 30K wymieniają (bo nie umieją into samochody), bo takie gówno (mają w głowie) xD xD u mnie 160K od nowości, zero szarpania. Dlatego nie uważam, że produkt jest gówniany, a operator.
  • Odpowiedz
@Student_AWAS: to operator czy soft boscha? Poza tym bez przesady, passat 180km z 2015, passat 200km z 2005, opel meriva 95(?)km z 2004, jak nimi jeździłem to nigdy tego nie doświadczyłem, a w c-elysee 115km z 2018 raz na kilkanaście godzin jazdy to jest. Inni mówią, że mają to non stop w nowych samochodach.
  • Odpowiedz
@kuzyn123: Ciekawy temat, z kolegą się zastanawialiśmy nad tym- u mnie Meriva 2007 rok u niego Zafira 2000 rok i co jakiś czas pojawia się właśnie problem z kangurkiem, stwierdziliśmy, że ten typ tak ma- ale np. Partner 2008 rok i nigdy czegoś takiego jadąc nim nie zaobserwowałem. @kuzyn123: Meriva 105km i pojawia mi się taki problem.
  • Odpowiedz
@kuzyn123: ja mam 2k13 Rio i 2k17 Optime, pb bez turbo i wszystko jest gladkie i piekne. Nie wiem jak np Sportage 1.6t, ale smignalem 1.4t i zero problemow.

Ogolnie nastepne auto biore z AT, bo sie juz nawachlowalem ;p.

Operator=kierowcy, uzyszkodnik.

Soft - mozliwe, ale czy miliony wydane na badania moglyby przepuscic taka usterke? Me think not i jest to problem wyimaginowany - teraz sie okaxuje, ze wszystkim szarpie
  • Odpowiedz
a to nie jest ficzer? Komputer widząc, że dodajesz za mało gazu żeby ruszyć sam dodaje wiecej żeby nie zgasł


@ZdeformowanyKreciRyj:
teoretycznie tak powinno być że jeśli komputer widzi że się nie wyrobi (z tym targetem wytworzenia mocy) to powinien otworzyć zawór od "biegu jałowego" . z tym że to jest "wolne regulowanie ciągu"

ACZKOLWIEK ecu może też "szybko regulować ciąg" poprzez ekstremalne przyśpieszenie zapłonu/ odcięcie paliwa/
  • Odpowiedz