Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Moja pierwsza w życiu wypłata i również pierwsza w życiu praca.
Mam 20 lat, jestem świeżo po technikum informatycznym i dopiero co po pierwszym miesiącu pracy.
Pracuję na wsparciu technicznym w firmie IT, gdzie głównie odpowiadam na tickety oraz wykonuję takie typowe zadania typu napraw/skonfiguruj/podłącz/wymień.
Nie narzekam, bo większość czasu przesiaduję na telefonie, bo właśnie tak mało jest do roboty — no właśnie mało.. czyli również mało do nauczenia.

Trochę wykop i internet zrył mi banię, bo jakoś nie zadawala mnie ta stawka, bo gdy pytam się na różnych forach, ile inni zarabiają na podobnym stanowisku co ja, to ponoć dostają prawie dwa razy więcej ode mnie, a gdy jeszcze widzę jak na wykopie ludzie chwalą się zarobkami po 10k+ to wtedy łapie mnie przygnębienie, że zmarnowałem parę ostatnich lat, gdy mogłem wtedy uczyć się w danym kierunku.
Mieszkam jeszcze z rodzicami, ale gdyby nie to "szczęście", to nie wiem, jak bym sobie poradził żyjąc na swoim.. Pewnie ledwo co starczyłoby mi wynająć bardzo tanie lokum i żywiłbym się naprawdę skromnie niepozwalając sobie na różne przyjemności, plus nie byłbym w stanie nawet czegoś odłożyć, ot takie życie od pierwszego do ostatniego.

Chyba żałuję, że poszedłem do technikum, gdybym wybrał zwykłe liceum albo chociaż zawodówkę to miałbym więcej czasu na szkolenie się w danej dziedzinie, a nie tak jak w teraz, że potrafię z wszystkiego po trochu i nie mogę znaleźć nigdzie lepiej płatnej pracy.