Wpis z mikrobloga

Mirki, mam okazję kupić Focusa MK2 2.0 Tdci za fajna kaase z silnikiem jeszcze od PSA bez filtra cząstek stałych. Trochę ponad 200k przebiegu. Pierwszy właściciel. Mam pełną dokumentację z ASO i pełna dokumentacja serwisowania potem. Wszystko robione w jednym miejscu.
Generalnie igła ale...

Nie daje mi spokoju wysoko łapią w sprzęgło.
Na codzień jeżdżę sportowym benzyniakiem więc zupełnie inaczej to łapie sprzęgło więc może stąd wielka różnica.
Sprzęgło z dwumasa było wymieniane po 70k km, czyli do teraz przejechał na komplecie po wymianie 150k.
Czy tam się może właśnie coś rozwalac? :)
Jak czytam to koszt wymiany to jakieś 2,5-3k więc opór dużo.

Ktoś ma to auto, jakieś doświadczenia?

#motoryzacja #ford #focus
  • 18
@jedmar ja mam takie auto ale z DPF i sprawdź czy na pewno jest bez filtra bo chyba takich nie było. Sprzęgło mam oryginalne przy przebiegu 170k ale tutaj wszystko zależy od stylu jazdy.
@jedmar: @luk04330: Mam focusa Mk2 2.0 TDCi 136konii fabrycznie bez DPF (produkcja 12.2009).
Nalot 190kkm - sprzeglo i dwumasa oryginalne jeszcze z fabryki w idealnym stanie - sprzeglo lapie tak jak powinno dzialac i lapie tak samo jak w nowym samochodzie (mam porownanie z wieloma innymi samochoddami).
U mnie to zasluga chyba tego, ze samochod jezdzi glownie dlugie dystane (400km) i to na autostradach ew DK1.

W dieslu z turbo
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@jedmar: ja mam takiego forda tyle ze 1.6 TDCi 115kM bez dpfa 215kkm na liczniku. Kupiony 6lat temu. Z poważniejszych napraw to musiałem dać komputer pokładowy do sklonowania bo mu odwaliło (1k PLN około wyszło). Problemów z dwumasą nie miałem a jest oryginalne. Spalanie wg fuelio 5,2l/100km
@kobrys13 dzięki za obszerne info.
Jeździłem dziesiątkami samochodów więc mniej więcej wiem co ijak. Martwi mnie to że po przejechanie się autem, sprzęgło wydawało mi się nienaturalnie późno łapać.
I teraz mnie zastanawia czy to objaw zużycia
@luk04330: np rozpoczęcie przyspieszania od 1500-1700rpm zamiast od 2200rpm
Stabilna jazda po płaskim poniżej 1800rpm.

Zdarzało mi się jeździć z kimś kto trzymał auto na tak niskich obrotach, że auto zaczynało wręcz poszarpywać.

Zwłaszcza 2.0 TDCi w ff2 miało stosunkowo duże turbo zestrojone stosunkowo późno rozkręcający się.

Ja tam przy przyspieszaniu dynamicznym nie boję się dokręcić do 3.5-4k rpm.
@kobrys13 ja staram się nie schodzić poniżej 2000 bo tam jest max momentu i widzę, ze dobrze robiłem. Wyjątek to trasa gdzie trzymam często okolice 1800. Dzięki za odpowiedź.