Wpis z mikrobloga

Pracuję jako #technolog, zajmuję się głównie cięciem blach na laserze oraz ich późniejszym gięciem. W pracy wykorzystuję #solidworks oraz #autocad. Chciałbym się w jakiś sposób doszkalać i zwiększać swoje umiejętności aby być bardziej wartościowym na rynku pracy ( ͡° ͜ʖ ͡°). W co waszym zdaniem warto zainwestować czas (a może i pieniądze, jeśli firma da). #inzynieria #pracbaza
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@pan-violaceus: możesz jakiś inny program do 3D, jeśli nie to jakieś kursy z solida żeby były papiery na to (ew. z autocada ale na to to mało kto zwraca uwagę w mechanice), do tego może jakieś większe cnc?
  • Odpowiedz
@pan-violaceus: Certyfikaty wg mnie nie są wiele warte, liczy się to, co naprawdę potrafisz. Poza samą obsługą programów liczy się typowa wiedza z projektowania, a także bardzo często umiejętność kosztorysowania różnych produkcji, ewentualnie znajomość obróbki innych metali i tworzyw sztucznych. Żeby to dobrze ogarniać trzeba po prostu czasu, żeby zdobyć doświadczenie.

tak btw - jakie są teraz mniej więcej zarobki na stanowisku technologa?
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@raFFcio: pracuje od 10 lat jako konstruktor w blachach nierdzewnych xD Cada mam do kontaktu z architektami i projektantami. Do konstrukcji blaszanych solid - nie znam firmy pracującej w inwentorze. Albo works albo edge. Ale może kwestia branży.
  • Odpowiedz
@Clint_Farloon: Wiele firm zwłaszcza w województwie świętokrzyskim w ogłoszeniach o pracę dają notkę, że na stanowisko wymagane jest posiadanie certyfikatu SOLIDWORKS min. CSWA.

Może nie we wszystkich ogłoszeniach tak jest, ale firmy wiedzą o tych certyfikatach i poza wiedzą nt. projektowania już nie sprawdzają znajomości programu - dla nich to czas poświęcony podczas rekrutacji.

Druga strona medalu robienia certyfikatów to samo sprawdzenie siebie.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0