Wpis z mikrobloga

#tesla #motoryzacja #samochodyelektryczne #golf #volkswagen

Wszystko o pierwszym elektrycznym prawdziwym „samochodzie osobowym”, ID.3

Na zewnątrz samochód może przypominać Golfa. Ale ID.3 został stworzony jako samochód elektryczny od podstaw. To pierwszy samochód, który pojawi się na nowej platformie MEB grupy VW.

Brak tradycyjnego silnika spalinowego oznacza, że przód stał się znacznie krótszy, przednia szyba ciągnie się dalej do przodu, co daje o wiele lepsza przestrzeń wewnątrz. ID.3 ma napęd na tylne koła. Napęd na cztery koła nie będzie dostępny. Po prostu nie ma już miejsca na silnik elektryczny pod maską. Jest tam tylko elektronika i pojemnik na płyn do spryskiwaczy, ale nie ma miejsca do przechowywania.

Bagaznik ma podwójne dno i małe wąskie miejsce, które idealnie pasuje do zwiniętych kabli ładujących.

Bagaznik jest ok 10 procent większy niż w Golfie.
Długość i szerokość płyty podłogowej wynoszą 80 x 102 cm.
Długość przy półce na gornej: 47 cm.
Wysokość od płyty podłogowej do półki
Ponieważ kabina jest przesunieta do przodu, gdy oparcia tylnego siedzenia składają się całkowita długość z tyłu bagażnika do przednich siedzeń to 1,76m

Fakt, że samochód ma napęd na tylne koła, oznacza również, że silnik elektryczny znajduje się pod bagażnikiem. Zapewnia on moc 150 kW (204 KM) przy momencie obrotowym 310 Nm. Rozkład masy między przednią i tylną częścią pojazdu to ok 50/50. Tylni naped daje świetny promień skrętu. Sprint 100 km / h to 7,2 sekundy, a prędkość maksymalna ograniczona jest do 160 km / h.

Dostepne beda trzy różne baterie,
82 kWh brutto / 77 kWh netto (550kml)
62 kWh brutto / 58 kWh netto (420km)
52 kWh brutto / 48 kWh netto (330km)
Daje to zużycie na poziomie około 1,38 kWh na milę.

Przy trzech różnych pojemnościach baterii występują również różnice w szybkości ich ładowania. Im większa bateria, tym wyższa moc, którą może naładować, nie uszkadzając baterii.
Dlatego VW określił następujące limity dla odpowiednich akumulatorów, odpowiednio przy ładowaniu AC (zazwyczaj w domu) i przy ładowaniu DC (szybkie ładowarki):
Mala bateria: 7,2 kW AC / 50 kW DC
Średnia akumulator: 11 kW AC / 100 kW DC
Największa bateria: 11 kW AC / 125 kW DC
Efekt ładowania nie jest pokazywany na wyświetlaczu podczas ładowania.

ID.3 moze byc wypozazony w pompę ciepła 5 kW.

Samochód jest wyposażony w duże, 18-calowe koła jako standard z możliwością zakupu do 20 cali.

Tablica rejestracyjna z tyłu może zostać odchylona i znajduje sie tam zaczep dla haka i kontakt. Ale hak nie jest przeznaczony do ciągnięcia przyczepy. Jest przeznaczony tylko do stojaka na rowery. Hak jest toleruje do 75 kg.

Pierwsza edycja jest dostępna w trzech wersjach sprzętu. Trzy są ID.3 1., ID.3 1.. Plus i ID.3 1. Max. Jeśli wybierzesz edycję Plus, otrzymasz lepsze światła LED (IQ LIght), dwukolorowe powierzchnie zewnętrzne, w których sufit, osłona pancerza i tylny spojler są czarne, a także kilka dodatkowych szczegółów wnętrza.

ID.3 Max ma w standardzie panoramiczny szklany dach i wyświetlacz Head-up

Już wcześniej sądziliśmy, że ID.3 1st będzie dostępny w czterech alternatywnych kolorach.

Nadszedł czas na prowadzenie. Pierwsza rzecz, to wspomniany wcześniej promień skrętu. Nie ma wałków napędowych, które należy wziąć pod uwagę na przednich kołach. W środku jest niespodziewanie cicho. W samochodach elektrycznych często brakuje tłumienia hałasu, ponieważ oznacza to dodatkową wagę. Tutaj jest niespodziewanie cicho. Nie oznacza to jednak, że samochód jest lekki, ponieważ waży ponad 1,6 tony. Długi rozstaw osi wynoszący ponad 2,76 metra wplywa pozytywnie na komfort.

Z dźwignią zmiany biegów w pozycji D, samochód nie ma żadnej regeneracji. Kiedy przechylimy go na B (break), uzyskamy hamowanie silnikiem do 0,15G. W większości innych samochodów elektrycznych jest to 0,3 G. Silnik elektryczny hamuje, gdy naciskasz pedał hamulca, a następnie do wspomnianego wyżej 0.3G. Potem wchodzą mechaniczne hamulce. VW zdecydował się umieścić zamknięty układ hamulcowy za sobą, tj. Hamulce bębnowe. Ma to na celu unikniecia rdzy z powodu niedostatecznego użycia, ponieważ to silnik elektryczny hamuje przez większość czasu.

Ceny zaczynają się od mniej niż 30 000 euro

Czy VW moze dostarczyć wystarczająco dużo bateri. VW twierdzi że może dostarczyć obiecane 30 000 samochodów w 2020 r. Lata 2020 i 2021 są postrzegane jako dwa napięte lata dla dostępu do akumulatorów dla większości producentów. Widzimy już, że niektórzy z nich nie sa w stanie dostarczyć wystarczającej liczby aut.

ID.3 bedzie mial swój oficjalny debiut na Salonie Samochodowym we Frankfurcie we wrześniu, a latem przyszłego roku pierwsze samochody trafia w rece klientów

https://dbstatic.no/71378448.jpg?imageId=71378448&width=1024&height=615
https://dbstatic.no/71378438.jpg?imageId=71378438&width=1024&height=615

Zrodlohttps://www.elbil24.no/tester/alt-om-den-forste-elektriske-virkelige-folkevogna-id3/71373857
JayCube - #tesla #motoryzacja #samochodyelektryczne #golf #volkswagen

Wszystko o p...

źródło: comment_uKXVlTKYxU0vqlVtB4wEg7by6yh2Pj0G.jpg

Pobierz
  • 31
Efekt ładowania nie jest pokazywany na wyświetlaczu podczas ładowania.

@JayCube: Nie jest teraz, czy nigdy nie będzie? Trochę bez sensu polegać tylko na wskazaniach ekranów ładowarek do ustalenia kiedy się naładuje.

Reszta zapowiada się ciekawie jako miejskie autko. Tylko cena wcale nie dużo niższa niż Model 3 SR. A zasięg mniejszy.
, faktycznie bajka na roadtrip via europe


@Student_AWAS: ICE bedzie z nami jeszcze dlugo dla takich co wlasnie jezdza co tydzien na rodatrup via eurpe po 1000km dziennie. Dla calej reszty zasieg 300-400km wystarczy na co dzien i dluzszy wyjad raz do roku...
Norweskie doswadczenie pokazuje ze nie ma z tym zadnego problemu.
Siec tez wytrzymuje calkiem niezle.
Powody sa prozaiczne, cena za przejechanie 100km jest ciezka do pobicia... auto "spalajace"
@JayCube: norweska siec moze daje rade, ale nasza, czy niemiecka - niekoniecznie.

Co do kosztow, to cena za km om, ale uwzglednij roznice w cenie zakupu. Poza tym czy Golf to auto miejskie? Moze za nie sluzyc, ale co w takim raxie z Up i Polo?
norweska siec moze daje rade, ale nasza, czy niemiecka - niekoniecznie.


@Student_AWAS:
Niby dlaczego? W 2017 produkcja energii elektrycznej w Polsce wyniosła 170465 GWh w ciagu całego roku, co daje średnio dziennie 467 GWh. Premier Morawiecki obiecał milion EV w Polsce do 2025 roku. Wygląda na to, że nic z tego nie wyjdzie, ale załóżmy że jednak by się udało.
Więc mamy milion EV, średnio każde auto przejeżdza dziennie 50 km.
@PMV_Norway: link który podałem zakłada najgorszy możliwy scenariusz, czyli że wszystkie auta będą ładowane na stacjach szybkiego ładowania (superchargery, ionity, greenway), gdy w rzeczywistości 80-90% ładowania odbywa się w przydomowych garażach, gdzie moc jest dużo niższa (do 10 kW) co najczęściej wymaga jedynie nowej umowy z dostawcą prądu i nowych bezpieczników u odbiorcy.

Myślisz że gdybyśmy mieli możliwość generowania 0.5 l benzyny na godzinę w garażu to potrzebowalibyśmy tyle stacji benzynowych?
dostarczenie 1GW itd

@PMV_Norway: Do żadnej stacji nie jest wymagane podłączenie 1GW mocy, nie wiem skąd to wziąłeś. Największa stacja ładowania Tesli w Europie jest obecnie w Norwegii - 42 ładowarki po 120 kW każda, czyli razem 5MW, co tak naprawdę jest grubą przesadą, bo obecnie te ładowarki nie są w stanie pracować z mocą 120kW wszystkie naraz. Poza tym plan Tesli zakłada wykorzystywanie lokalnej produkcji prądu (panele PV) i energy