Wpis z mikrobloga

Podsumowanie po fenomenalnym ściganiu w Austrii

Pole Position numer 2 dla Charlesa Leclerca (222 dla Ferrari jako konstruktora, 223 dla jako dostawcy silnika)
Wygrana numer 6 dla Maxa Verstappena (60 dla Red Bulla jako konstruktora, 73 dla Hondy jako dostawcy silnika)
Podium numer 25 dla Maxa Verstappena
Podium numer 4 dla Charlesa Leclerca
Podium numer 38 dla Valtteriego Bottasa
Najszybsze okrążenie numer 5 dla Maxa Verstappena (1:07.475, okrążenie 60)

Pierwszy raz w tym sezonie w kwalifikacjach miejsca 1-3 zajęło trzech innych konstruktorów. Ostatni raz taka sytuacja miała miejsce podczas zeszłorocznego GP Singapuru.

Dla Charlesa Leclerca jest to drugie Pole Position w tym sezonie. Z kolei w Austrii dla Ferrari jest to pierwsze PP od sezonu 2003, kiedy kwalifikacje wygrał Michael Schumacher.

Biorąc pod uwagę karę Hamiltona, pierwszy rząd w wyścigu był najmłodszym pierwszym rzędem w historii F1. Średnia wieku w pierwszym rzędzie wyniosła dziś 21 lat i 265 dni. W wyścigu i Leclerc i Verstappen zakończyli na pierwszych dwóch miejscach, mamy więc najmłodszych kierowców w historii na pozycji 1-2 w wyścigu.

Dla Valtteriego Bottasa udział w Q3 był jego występem numer 50 z rzędu w tej części kwalifikacji.

Pechowiec Q3, Sebastian Vettel, drugi raz z rzędu wystartował z co najmniej czwartego rzędu. Jeżdżąc w Ferrari tylko raz udało mu się w takiej sytuacji stanąć na podium - było to podczas GP USA sezonie 2015, kiedy Vettel wystartował z P13.

Czwarty raz z rzędu Lewis Hamilton pokonał w kwalifikacjach Valtteriego Bottasa, a Kevin Magnussen, również czwarty raz z rzędu, Romaina Grosjeana.

Max Verstappen wystartował do wyścigu z P2, swojej najlepszej pozycji startowej od czasu GP Meksyku w zeszłym sezonie. Holendrowi dalej nie udało się zdobyć Pole Position, gdyby mu się to udało, byłoby to pierwsze PP Hondy od GP Australii w sezonie 2006.

Lando Norris kontynuuje dobrą passę i trzeci raz z rzędu zajął w kwalifikacjach miejsce w top8.

Daniel Ricciardo nie dostał się do Q3 pierwszy raz od kwalifikacji w Baku, a także przegrał w kwalifikacjach z Niko Hulkenbergiem pierwszy raz od czasu swojego domowego wyścigu w Melbourne.

Jeden z ulubieńców mirko, Lance Stroll, trzynasty raz z rzędu odparł w Q1, obecnie jest to najgorszy wynik wśród kierowców. I tylko nadmienię, że jeśli Stroll wydostanie się z Q1, wtedy najgorzą serię przejmują wspólnie George Russell i Robert #kubica. Ich seria wynosi 9.

Max Verstappen drugi rok z rzędu wygrał wyścig w Austrii. Holender ciągle pozostaje ostatnim kierowcą, który pokonał Mercedesy.

Charles Leclerc drugi raz w tym sezonie nie wygrał wyścigu, mimo prowadzenia w obu tych wyścigach największej liczby okrążeń.

Drugi raz w tym sezonie kierowca, który wygrał wyścig zebrał dodatkowy punkt za najszybsze okrążenie w wyścigu - pierwszym przypadkiem był Valtteri Bottas w Australii.

Honda nareszcie przerwała swoją serię braku zwycięstw - bolid z japońskim silnikiem wygrał pierwszy raz od czasu GP Węgier w sezonie 2006, kiedy na najwyższym stopniu podium stanął Jenson Button.

Zakończyła się seria występów na podium Lewisa Hamiltona - wyniosła ona 10. 10 to również liczba wygranych z rzędu Mercedesa, która na torze Red Bull Ring również uległa zniszczeniu. Tym samym Mercedesowi trzeci raz mając 10 wygranych z rzędu, nie udało pobić się ponad trzydziestoletniego rekordu McLarena z sezonu 1988.

Średnia wieku dzisiejszego podium wyniosła 24 lata, 5 miesięcy i 6 dni - jest to drugie najmłodsze podium w historii, po GP Włoch 2008, gdzie średnia wynosiła 23 lata, 11 miesięcy i 16 dni. Wówczas na podium znalazł się Sebastian Vettel, Heikki Kovalainen oraz Robert Kubica.

Sebastian Vettel nigdy na torze w Austrii nie wygrał, a prowadził tutaj jedynie pięć okrążeń w całej swojej historii startów na tym obiekcie.

Dziewiąty raz w historii F1 zdarzyło się, aby wszyscy kierowcy startujący w wyścigu zostali sklasyfikowani. Ostatni raz taka sytuacja miała miejsce podczas GP Chin w sezonie 2018. Siódmy raz w historii wszystkie startujące bolidy przekroczyły linię mety.

McLaren w tym sezonie uzbierał już 52 punkty - więcej, niż w sezonie 2017, a już tylko dziesięciu oczek brakuje im do wyrównania wyniku z zeszłego sezonu.

Pierwszy raz w F1 punkty zdobył Antonio Giovinazzi. Punkty zdobył też Kimi Raikkonen, Alfa Romeo zatem pierwszy raz w tym sezonie zapunktowała dwoma bolidami.

Robert Kubica został wybrany kierowcą dnia pierwszy raz w karierze, chyba, że f1.com postanowi znowu usunąć tę wiadomość. Warto jeszcze nadmienić, że 20. miejsce Kubicy w dzisiejszym wyścigu to najgorze miejsce w historii jego startów w F1, gdy został sklasyfikowany.

Posiadający "best chassis on the grid" McLaren, ostatni raz wygrał 6 lat, 6 miesięcy i 29 dni temu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Bolid z jednostką napędową Hondy ostatni raz wygrał 12 lat, 10 miesięcy i 27 dni temu. Dzisiaj ten licznik resetuje się do 0. Chylę czoła i odszczekuję, hał hał, że Honda nic w tym sezonie nie ugra ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Bolid Renault nie uległ awarii podczas wyścigu od 2 miesięcy i 17 dni ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Sebastian Vettel nie popełnił błędu w wyścigu od 21 dni ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Tegoroczne GP Austrii było GP numer 1006.

Odliczamy do 2000 ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#f1
#f1zodjatakpawlaczem - tak w ogóle to jakoś kilka dni temu stuknął rok, od czasu jak wrzucam wpisy ze statystkami, na początku oczywiście musiałem walnąć byka w tagu. Bardzo dziękuję wszystkim obserwującym (na ten moment jest to 129 osób), których z wyścigu na wyścig przybywa. Trzymajcie się cieplutko i do zobaczenia na Silverstone.
  • 3
I standardowo

Występy w Q3 z rzędu

Valtteri Bottas - 50 (Ostatnia eliminacja - Q2, Abu Zabi 2016)
Sebastian Vettel - 35 (Ostatnia eliminacja - Q1, Malezja 2017)
Lewis Hamilton - 19 (Ostatnia elimiacja - Q2, Niemcy 2018)
Pierre Gasly - 5 (Ostatnia eliminacja - Dyskwalifikacja, Azerbejdżan 2019)
Charles Leclerc - 3 (Ostatnia eliminacja - Q1, Monako 2019)
Lando Norris - 3 (Ostatnia eliminacja - Q2, Monako 2019)
Max Verstappen - 2