Aktywne Wpisy
Retoryk +45
Co mi szkodzi pochwalić się nowym-starym nabytkiem :) Po 10 latach powrót do bmw i obecnie trzecie v8 w kolekcji. M5 2018, dłubnięta na 670 kuca i ~900Nm. Totalny szatan. Ale to, co mnie w niej urzeka najbardziej, to nagłośnienie Bowers & Wilkins.
Aktualnie objeżdżam ją w austriackich Alpach, banan nie schodzi z mordy :)
#bmw #pokazauto #samochody i może #carboners
Aktualnie objeżdżam ją w austriackich Alpach, banan nie schodzi z mordy :)
#bmw #pokazauto #samochody i może #carboners
uncle_freddie +338
Rajd Zalewskiego w poprzek boiska
MIRROR Z DŹWIĘKIEM: https://streamin.one/v/5705723d
#mecz #meczgif #reprezentacja #liganarodow
MIRROR Z DŹWIĘKIEM: https://streamin.one/v/5705723d
#mecz #meczgif #reprezentacja #liganarodow
Otóż mając do dyspozycji załączony wykres, co zwraca waszą największą uwagę?
A) minimalne prędkości kierowców w zakrętach? - które nie mają żadnego znaczenia, bo nie liczy się chwilowa minimalna prędkość, tylko to jak długo jest utrzymywana - możesz jechać 2km/h wolniej w jakiejś chwili, ale jeśli robisz to ułamek sekundy krócej, to i tak jesteś szybszy.
B) czy miejsca zaznaczone czerwonymi kółeczkami?
Otóż "ekspercie" tutaj największe znaczenie mają te miejsca oznaczone na czerwono, bo to one mają największy wpływ na różnicę pól pod wykresem w danym czasie, ale ty albo udajesz że tych miejsc nie widzisz, albo po prostu nie umiesz czytać wykresu. Nie wiem co jest gorsze.
#f1 #kubica #echasanoku
@tenji: Może jest słaby, a może trzeba zrobić większy przelew, żeby bolidy tak samo przyspieszały
Apropos kółeczek - na pierwszy rzut 1 i 12 - uślizg, przy zbyt agresywnym wyjściu z zakrętu.
Pozostałe - wyglądają na przeciąganie obrotów, przed zmianą biegu.
No więc tworzysz teorie że kierowca który podpisał z Ferrari nie umie zmieniać biegów, ani przyspieszać po zakręcie :)
No ok, może być taka teoria.
Na pewno ma ona więcej sensu, niż gadanie ze minimalna chwilowa prędkość w zakręcie ma jakieś znaczenie.
1. Pan kierowca mógłbyć swego czasu bogiem F1 - aktualnie wygląda na to, że nie jest - nie będę wymyślał przyczyny. Schumachera objeżdżał Rosberg po powrocie po kilkuletniej przerwie (tip: schumacher wrócił z parą sprawnych rak). A pan kierowca też już jest po swoim prajmie. Argument, z ferrarynką sprzed prawie dekady jest bez sensu.
2. Mniejsza prędkość w szczycie zakrętu miałaby sens, gdyby gdzieś tę stratę odzyskiwał - późniejszym
1. Po prostu pokolenie Rosberga było lepsze od pokolenia Schumachera. Przypominam że Rosberg nie tylko pokonał Schumiego, ale teź Hamiltona. A pokolenie Russela może być jeszcze lepsze niż pokolenie Kubicy. Co powoduje że nawet średni (na tle VER i LEC) Russel może się poziomem równać lub przewyższać RK.
2. No i czasami te straty odzyskuje, a czami nie, ale mają one minimalne znaczenie. Główne znacznienie mają uślizgi po wyjściach
1. Otóż to
2. Dokładnie - czasami. Kubica miał lepszy trzeci sektor - i widać na wykresie dlaczego. W trzecim sektorze agresywny styl jazdy się opłacił. W pierwszych dwóch ryzyko się nie opłaciło.
3. Oto pełne pytanie: gdzie jest słaby punkt obalający analizy na podstawie wykresu prędkość/czas + czasy sektorów?
3) ale ja nie obalam "analizy" bo żadnej analizy nie było.
Obalam tylko bzdury o minimalnych czy maxymalnych prędkościach chwilowych, które nic nie mówią.
Nasz "analizator" zamiast skupiac się na nieistotnych max-min powinien liczyć pole pod wykresem,
tylko że to jest znacznie trudniejsze niż zaznaczenie sobie kreseczek :)
I to jest najważniejszy wniosek imo - nie ma
@nieleczonaangina: Nie ma żadnej retoryki spisku, tylko są fakty. W wyścigu RK ma gorsze vmaxy, prawdopodobnie przez to ze nie uzywa pełnej mocy silnika. Co prowadzi wprost do tego że robienie jakiś zestawień typu: "7:1" jest bezsensowne.
1) ?? WTF - to bardzo dobrze, że jest z kwalifikacji - mamy te same mieszanki, podobnie zatankowane bolidy - najbardziej porównywalny pomiar. Wolałbyś z wyścigu porównanie? Kompletna bzdura
2) Jakie fakty? Na wykresie widać, że nie ma mniejszych vmaxów i to są fakty - p--------z bzdury
3) Czego nie można porównać? Zestaw sobie pierwszą pochodną z wykresu - albo narysuj styczne - uzyskasz przyspieszenie - jest porównywalne. Doskonale
@nieleczonaangina: Ale w wyścigu też można porównywać sytuacje gdzie masz takie same mieszanki, podobne tankowanie, wszystko tak samo jak w kwalifikacjach. Tylko trzeba umieć, a nie p-------ć że bzdura :)
1) Mozna porównywać kółka wyścigowe ale najbardziej sensowne jest porównywanie najlepszego kółka z kwalifikacji.
- ten same warunki atmosferyczne
- te same mieszanki
- zurzycie opon takie samo
- temperatura opon -
@nieleczonaangina: A gdzie ja napisałem że "lepiej"?
Napisałem że w kwali nie ma takich wielkich różnic, a przynajmniej ich nie widać na wykresach, bo nie da się ich tak łatwo odczytać.
Natomiast w wyścigu są ogromnie i można je porównywać, bo są w takich samych