Wpis z mikrobloga

Gdyby ktoś pytał po co Maowiecki dziś był we Wro

Premier Mateusz Morawiecki ogłosił dzisiaj we Wrocławiu powrót wrocławskiego Dworca Świebodzkiego do infrastruktury kolejowej.

Z jednego z najpiękniejszych dworców kolejowych w naszym regionie mają znów odjeżdżać pociągi co, jak przekonywał premier, ma poprawić komunikację i na Dolnym Śląsku, i w całym kraju.

Mateusz Morawiecki podpisał dzisiaj list intencyjny ws. opracowania wstępnego studium wykonalności dla Wrocławskiego Węzła Kolejowego. Przywrócenie ruchu kolejowego na Świebodzkim jest tego ważnym elementem:
#wroclaw
mroz3 - Gdyby ktoś pytał po co Maowiecki dziś był we Wro

Premier Mateusz Morawieck...

źródło: comment_gXGw8XGBQFN8VEs2szaMFj3BuoQbXUA4.jpg

Pobierz
  • 21
  • Odpowiedz
@mroz3: Świebodzki ma obsługiwać ruch lokalny tak? Teraz przy Głównym mamy jeden z większych węzłów KM, a przy Świebodzkim posucha. Łysy chce przebudowa plac Społeczny, a teraz jeszcze okolice Świebodzkiego? To chyba byłby największym budowniczym od czasów odbudowy po festung Breslau ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@CapoDiPtakMuzzapi: na tym etapie to nie jest "plan rewitalizacji" tylko raczej "wizja rewitalizacji według miejskich planistów". Ulica Noworobotnicza, estakada nad Tęczową do Placu Strzegomskiego - wszystko pięknie, tylko ciekawe za które pieniądze. Ta wizja to jest budowa nowej dzielnicy, a w tym mieście nie da się od kilkudziesięciu lat zbudować jednej linii tramwajowej.

Wizja wizją, ale po zderzeniu z rzeczywistością budżetową najwięcej na co mogliśmy liczyć to prosty łącznik między
  • Odpowiedz
@kzrr: już zaczęli robić żeby uprzątnąć ten syf - wystarczyło dać polecenie Straży Miejskiej i już od kilku tygodni żule nie rozkładają się ze swoim syfem po chodnikach, handlarzy też #!$%@? z chodników i teraz nie ma ani jednego stoiska poza terenem targowiska.
  • Odpowiedz
@mag_zbc: Plan zagospodarowania nadal się nie zmienił. Polecam pogadać z Wrocławskimi Inwestycjami i nie siać defetyzmu.

rzeczywistością budżetową najwięcej na co mogliśmy liczyć to prosty łącznik między Grabiszyńską a Robotniczą - o ile PKP pozwoliłoby rozebrać tory


Nigdy nie było na to nawet cienia możliwości. Tamtędy przebiega kilka linii kolejowych, jedyne co tam można było zrobić to tunel albo
  • Odpowiedz
Pieniądze i linie kredytowe na ten cel są w zasięgu Wrocławia.


@CapoDiPtakMuzzapi: skąd te informacje, jak póki co nie ma nawet szacunkowych kosztów takiej inwestycji? Po drugie Wrocław jest w tym momencie miastem o największym zadłużeniu w Polsce per capita.

Przetargi są wielokrotnie oglaszane i unieważniane z powodu
  • Odpowiedz
@mag_zbc: Bo ceny materiałów kiedyś będą spadać. Tak działają rynki i cykle koniunkturalne.
Koszty pracy to mała częśc całości ceny. Na zachodzie, gdzie koszty pracy są wyższe buduje się w podobnych cenach co u nas.

raczej z powodu pobożnych żuczeń ogłaszających przetarg


To nie są pobożne życzenia tylko założenia. Któryś z kolei przetarg będzie rozstrzygnięty. Czy to z powodu obniżenia cen czy innego know-how który pozwoli wypełnić kontrakt
  • Odpowiedz