Efekt uboczny strefy tempo 30. Rośnie zanieczyszczenie powietrza
Kolejne europejskie miasta decydują się na wprowadzanie powszechnego ograniczenia prędkości na swoich ulicach do 30 km/h. Zwolennicy takiego rozwiązania przekonują, że ma ono wiele zalet, ale okazuje się, że nie wszystkie z nich potwierdzają badania.
marcin-kawalewski z- #
- #
- #
- #
- 127
- Odpowiedz
Komentarze (127)
najlepsze
Bardzo trudno jest ogarnąć miasto, które ma zupełnie przypadkową zabudowę, a nawet nierzadko chaotyczną. Ba, w Polsce mamy patodeweloperkę, która opiera się na upychaniu wysokich apartamentowców, w każdy możliwy nieużytek. Brak dostosowania dróg, przestrzeni, infrastruktury i efekt mamy taki, że tego syfu nie da się ogarnąć.
Trudno jest rozplanować transport miejski, autobusowy, a co dopiero wyznaczyć trasy tramwajowe. Notorycznie nie jest możliwe wydzielenie
@psiversum: i jak zwykle zapomina się o parkingach, więc ludzie będą parkować gdzie popadnie w tym na chodnikach, więc dalej będzie źle tylko odświeżone
@WujkoDobraRada: Drogi z limitem 30 km/h łatwiej przekroczyć pieszym i są generalnie przyjaźniejsze dla innych uczestników ruchu, np. rowerzystów. No i przy ewentualnej kolizji jest mniejsze ryzyko śmierci.
Nie łam się.
W demokratycznym państwie władza należy do obywateli. Oznacza to, że obywatele mają prawo i możliwość wpływania na decyzje polityczne.
I po cholerę mnie tego uczyli?