Wpis z mikrobloga

Czasami autobusy nie mogły się do ruchu włączyć a pierwszeństwo autobusu przy włączaniu się do ruchu powodowało dużo wypadków.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Czemu w #warszawa są przystanki autobusowe bez zatoki przecież stwarza to zagrożenie przepustowości


@Bzdziuch: zagrożenie dla przepustowości to stwarzają kierowcy blokujący skrzyżowania + stłuczki/wypadki. Autobus stojąc kilka sekund na przystanku jeszcze żadnego korka nigdy nie stworzył. Co zaś się tyczy zatoczek to z reguły nie ma ich tam gdzie nie da się ich zrobić.
Co zaś się tyczy zatoczek to z reguły nie ma ich tam gdzie nie da się ich zrobić.


@Banek5000: Nie do końca. W ostatnich latach trochę zatok zlikwidowano, np. po to, aby poszerzyć chodnik czy przyspieszyć odjazd autobusów.

@Bzdziuch: Generalnie zasada jest taka, że czym komunikacja miejska jeździ szybciej tym szybciej jeździ się osobówką. Dlaczego? Ano dlatego, że czym lepszy zbiorkom tym mniej osobówek na mieście i przymus stania za