Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Mirki z #programowanie, #naukaprogramowania oraz #praca, coraz więcej słyszy się, że coraz ciężej dostać się do pierwszej pracy jako programista.
Aktualnie mam 17 lat, 2 klasa lo i chcę powoli, bo mam jeszcze sporo czasu, zacząć się przygotowywać pod pierwszą pracę związaną z programowaniem. Programuję od jakichś 5lat, mam na koncie parę wygranych olimpiad i konkursów, aczkolwiek nie liczę już na wygraną czegokolwiek w liceum, bo wszystko tutaj jest nastawione stricte na algorytmy (więc nie zamierzam nawet startować), a ja (za co zapewne zostanę skrytykowany ( ͡° ͜ʖ ͡°)) skupiam się w pełni na webdevie, nie przejmując się takimi rzeczami (jakieś podstawy typu dijkstra jeszcze jestem w stanie napisać w skończonym czasie, wszystko wyżej to dla mnie czarna magia).
Ale wracając do meritum- jakie są szanse, że dostanę się na jakiś staż po skończeniu liceum? Aktualnie jestem w trakcie budowania portfolio, myślałem o napisaniu jakiejś biblioteki ale nigdy nie mam na nią pomysłu. Nie chcę pokazywać githuba, bo nie chcę zostać rozpoznany na #programowanie ( ͡° ͜ʖ ͡°) jako ktoś kto radzi innym sam nie mając żadnego doświadczenia.
Trochę się angażuję w opensource, aczkolwiek jest to ciężkie, bo takie teamy złożone z 3-4 osób znalezionych na zakątkach reddita szybko się rozpadają. Aktualnie sam piszę dosyć duży projekt, oparty na mikroserwisach, gdzie w szczytowym momencie (jakiś jeden tydzień po ogłoszeniu projektu) w moim teamie było 7 osób, po czym praktycznie na raz wszyscy się wykruszyli nic wcześniej nie robiąc ( ͡° ʖ̯ ͡°). Szczerze, to nawet myślałem nad jego porzuceniem, ale zbyt dużo czasu spędziłem na jego pisanie i pisanie dokumentacji do niego.
Moim głównym językiem programowania jest ruby, piszę w nim od około 4 lat, z frameworkiem rails od trochę mniej niż 3. Oprócz tego miałem "romanse" z go, pythonem, no i oczywiście znam jakieś podstawy js + vue, żeby robić frontend pod aplikacje pisane w railsach