Aktywne Wpisy
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Skopiuj link
Skopiuj linkTa treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Wykop.pl
Dlaczego to zrobiono? pamiętacie chyba, gdy dwóch śmieszków na oczach reporterów shackowało Jeepa i śmieszkowało (film w załączniku) - to tylko przykład, co można zrobić z autem i dlaczego takie kroki zostały podjęte (na razie nie jest to w żaden sposób wymuszone, ani - co gorsza - nie jest to na razie "industrial standard", tylko działanie FCA - mam nadzieję, że automotive wypracuje tutaj wspólny front).
Teraz informacje dla #warsztat #mechanikasamochodowa #samnaprawiam #warsztatsamochodowy - co to oznacza? pewnie koszta, ale koniec końców płaci klient ¯\_(ツ)_/¯ - czy to dobry kierunek? uważam, że ogólnie tak, ale liczę na wspólny standard i na to, że firmy produkujące diagnoskopy dogadają się z producentami. Warsztaty sobie poradzą, bo koniec końców płaci klient - zabije to jednak raczej wszelakie chińskie dongle za 20zł itd - zabije też diagnozy w warsztacie za 20zł xD. Czy trzeba będzie coś płacić za diagnostykę producentowi? może. Na razie to bardziej straszenie, na pewno zmieni to trochę rynek, ale to na dobrą sprawę nic nowego, już teraz większość programów jak np Autodata działa na zasadzie abonamentów, itd, itd.
Jaki jest następny krok? na razie SGW to dodatkowy moduł wpięty szeregowo między złącze OBD, a sieć CAN auta. Jakie jest rozwiązanie? na razie bardzo proste, wystarczy wpiąć się bezpośrednio w CAN PO SGW =] - mówię na razie, ponieważ trwają pracę nad tym, by transmisja can była szyfrowana, ale to na razie nic pewnego.
Dla bardziej ciekawych:
https://diag.net/msg/m1fsoznwl3nndqti9pxq9k4nz0
Dodaje jeszcze tagi: #technologia #ciekawostki #elektronika #automotive #cybersecurity #bezpieczenstwo
Co do CAN, to pamiętaj też, że w aucie jest kilka ich rodzajów i potrzebny jest gateway (brama), by te mogły wymieniać się informacjami - ale SGW nie ma funkcji bramy.
imo ma to związek z "ekologią" i "spełnianiem norm emisji spalin™". gdyż w przypadku "systemów kontroli emisji spalin" muszą zostać podjęte działania "uniemożliwiające ich modyfikację". Więc widocznie zostało to uznane za wystarczające działania.