Wpis z mikrobloga

#programowanie #programista15k #java #javascript #frontend #android #androiddev
Witajcie Mireczki ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Przeglądam wypok od dosyć dawna, ale dopiero teraz założyłem konto. Jestem studentem informatyki na drugim roku, wcześniej skończyłem technikum o takim samym kierunku. Technikum niczego mnie nie nauczyło, szkoła średnio wyposażona w małej miejscowości. Dodatkowo sam za bardzo się nie przykładałem, wyników na maturze nie miałem jakiś wybitnych, przez co nie miałem za bardzo w czym wybierać. Jak to mawiał Adaś Miałczyński "Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?". Studiuje niestacjonarne na uczelni prywatnej, która nie nauczy mnie zbyt wiele. Co semestr podstawy czegoś nowego, nie mam nawet wyboru specjalizacji. Chcę je skończyć tylko dla papierka oraz dlatego że inaczej jednak patrzą podczas rekrutacji, gdy ma się studia lub status studenta. Czasu coraz mniej a czymś trzeba się zająć. Znam podstawy Front-endu, potrafię napisać proste strony z wykorzystaniem Html, CSS, JS. Przerobiłem kilka tutoriali/ książek gdzie prowadzili mnie za rączkę, dalej coś też sam pisałem, ale to jakieś banały. Wcześniej uczyłem się Java, wydaje mi się, że tutaj potrafię trochę więcej. Umiem napisać proste aplikacje okienkowe, kalkulatory, edytory tekstu, gry typu snake itp. Przerobiłem też podstawy Android SDK. Od kilku tygodni jestem w takiej kropce. Nie wiem, w jakim kierunku iść. Myślę nad Java a później programowanie mobilne głównie Android lub Frond-End. Przeglądałem rynek pracy i mam wrażenie, że na Front-Endzie jest się ciężej przebić, ale wydaje się łatwiejszy oraz jest więcej ofert pracy i stażu. Za Java przemawia to, że bardziej oswoiłem się z tym językiem i umiem w nim trochę więcej. Wydaje mi się że z czasem idąc w kierunku aplikacji mobilnych i mając jakieś doświadczenie może mi być łatwiej, jeśli chodzi o pracę. Jak myślicie co będzie lepszym wyborem?
  • 3