Wpis z mikrobloga

I tyle w temacie #strajknauczycieli #pis

”JAK ONI MOGĄ STRAJKOWAĆ W CZASIE EGZAMINÓW?!”

Od wczoraj czytam komentarze w Internecie na temat strajku nauczycieli i NIE WIERZĘ w to, co widzę. Mam wrażenie, że część społeczeństwa żyje w jakimś równoległym świecie.

Choć miałam dziś okazję wypowiedzieć się na temat tego, jak ważnym zawodem jest zawód Nauczyciela, to jednak pragnę, aby to moje zdanie (i mam nadzieję jednak większości z nas) znalazło się tutaj.

Nie jestem nauczycielem, nie byłam i prawdopodobnie nie będę, choć zawsze zawód Nauczyciela (celowo piszę wielką literą) obdarzałam ogromnym szacunkiem i zaufaniem.
Jak większość osób, spotykałam na swojej drodze wspaniałych nauczycieli z pasją, oddanych swojej pracy i pełnych zaangażowania w kształcenie i wspieranie uczniów na wielu płaszczyznach. Spotykałam również nauczycieli, którzy traktowali swoją pracę jak karę. W każdym zawodzie można spotkać osoby, które lubią swoją pracę i osoby, które jej nie cierpią. Normalne.

1. Są osoby, które chcą, aby dobrzy nauczyciele zarabiali dobrze, a niekompetentni nauczyciele zarabiali gorzej. BYĆ MOŻE JEST W TYM SENS I LOGIKA, ale jednocześnie JEST W TYM TYLE ABSTRAKCJI, że pół dnia próbuję ułożyć w głowie system, który byłby w stanie zweryfikować, czy Pani Ola z Wałbrzycha jest lepszym nauczycielem od Pani Joli z Malborka. NONSENS, biurokracja, papierologia.
Poza tym podwyżki byłyby motywacją dla osób, które mimo swoich ambicji i pasji, nie zdecydowały się na przyjęcie roli nauczyciela, z racji tego, że nie byłyby w stanie żyć na godnym dla człowieka WYKSZTAŁCONEGO poziomie. (Pamiętam, że jedna z moich Nauczycielek, której imienia nie będę podawać, bo być może sobie nie życzy, powiedziała, że może się realizować i oddać pasji nauczania, bo ma bogatego męża - każdy z nas powinien takiemu Panu Mężowi wysłać kwiaty, whisky i kartkę z podziękowaniami!) Pamiętajcie też, że braki kadrowe powodują, że nie da się zwolnić tych słabych nauczycieli.