Wpis z mikrobloga

Drodzy współmirkujący, post dla tych co nie widzieli wcześniej i podsumowujący.
W ostatnim czasie pojawiło się tu kilka osób reklamujących nową super hiper wtyczkę planetplus bez której nie dostaniecie super hiper cashbacku na aliexpress. ( z tego miejsca pozdrawiam wiodącego prym @widmo82 )

W związku z tym, jako że planet plus kojarzy mi się głównie z nie naliczonym cashbackiem, wałkami na %, odrzucanymi reklamacjami i ogólnie wszystkim co najgorsze w świecie #cashback postanowiłem przeanalizować to reklamowane cudo.
Okazało się że wtyczka ta przesyła na serwery planetplus dane o wszystkich odwiedzanych przez użytkownika stronach, nie tylko tych z cashbackiem (nawet po zaznaczeniu w ustawieniach aby tylko na takich działała). Wpis z dowodami tutaj link
Na przedstawione fakty firma próbowała się bronić jakimiś ogólnikami (raczej ciężkimi do kupienia dla kogoś kto chociaż trochę rozumie jak działa komunikacja HTTP klient-serwer) i zapewnieniami że nic złego nie robią zamiast się przyznać do faila, nic nie była w stanie udowodnić ani wytłumaczyć skąd takie podejście "od d--y strony" do działania wtyczki. Tego typu rozwiązania powinny działać tylko i wyłącznie na stronach gdzie ten cashback jest naliczany, i nawet tam nie powinny przesyłać wszystkich urli do serwera bo jest tam dużo nadmiarowych danych. Więc opcje są dwie:
1. napisanie wtyczki zlecono najtańszemu studentowi i zrobił takiego bubla.
2. zbieranie danych i masowa reklama są celowe bo znalazł się na to klient albo chcemy profilować klientów.

Po moim poprzednim poście w chrome store pośpiesznie dodali enigmatyczne wyjaśnienia, które dalej nie mówią czemu są zbierane dane o innych witrynach. Screen poniżej. Dodatkowo jest link do polityki prywatności, który nie działa... W związku z tym nie wiemy w jakim zakresie dane są przetwarzane i użytkownik pobierając wtyczkę nie dostaje wymaganej prawem informacji na ten temat. Myślę że jest to wystarczające naruszenie przepisów RODO aby sprawę zgłosić do GIODO. Może ktoś z tagu #prawo się wypowie czy trzeba coś więcej aby GIODO mógł wyciągnąć konsekwencje z takich działań?

Czekam nadal na sensowne ustosunkowanie się z waszej strony @PlanetPlus :)
#aliexpress #planetplus #50groszyzawpis #afera
sebask - Drodzy współmirkujący, post dla tych co nie widzieli wcześniej i podsumowują...

źródło: comment_U71ApmdNAD1KHKoYUYc6KKN9b4UyjUX4.jpg

Pobierz
  • 35
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@soadfan: może liczą na "nie ważne jak gadają, aby gadali" i reklama się zrobi jeszcze dla tych co nie ogarną jak to ingeruje w ich prywatność ( ͡° ʖ̯ ͡°)

edit: a może się umówimy tak: 48h na zrobienie tego tak jak powinno być i tym samym udowodnienie swoich czystych intencji albo zaczniemy kręcić. Przy okazji nie napędzając klientów przed największymi żniwami dla planet z okazji
  • Odpowiedz
@dojcz_szpreche_nicht: i popsułeś zabawę :D a to ponoć wina PP, że coś nie działą, pewnie go tak inwigilujo, że wyłączyli mu dostęp do tej strony :)
@sebask: kręć małysza, zobaczymy co Ci wyjdzie, nie odliczaj 48h, czas start ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Temat ciekawy, ale coś mi się wydaje, że to jednak kapiszon ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Na chwilę obecną
  • Odpowiedz
@widmo82: widzę że dalej nie masz pojęcia nawet o czym piszę ale chcesz mi udowodnić że nie umiem użyć cashbacku od planetplus i to dlatego napisałem ten wpis ( ͡ ͜ʖ ͡) Powiedz to też konkurencji planetminusa która jakoś nie miała problemów z naliczaniem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Powiedz to też konkurencji


@sebask: halo... #topcashback spadliście z rowerka bo ostatnio wiele osób pisze, że nie naliczyło im cashbacku z #banggood nawet po tym jak się na chwile pojawił z automatu to i tak nie został zatwierdzony i nie można nawet złożyć reklamacji
- ale po co ja to Ci pisze, skoro już to Ci pisałem. Może dlatego, ze masz problemy ze zrozumieniem czytanego tekstu?
  • Odpowiedz
@widmo82: epn nie miało i nie ma problemów jak już potrzebujesz konkretnej nazwy, a nie chciałem reklamować jak taki jeden co nie rozumie co się do niego pisze ale wie że jego misją jest promowanie pewnej firmy... :)

  • Odpowiedz
@widmo82: za nadmiarowe przetwarzanie informacji może być już lepiej. Sugerujesz że mam pomagać komuś kogo uważam za nieuczciwego mówiąc delikatnie? Chciałbyś :)

Do czasu aż nie zaczniesz się merytorycznie odnosić i popierać dowodami tego co piszesz to nie chce mi się prowadzić tej dyskusji. Zresztą wszyscy zainteresowani wiedzą kogo i jak promowałeś.
  • Odpowiedz
Zresztą wszyscy zainteresowani wiedzą kogo i jak promowałeś.


@sebask: no i teraz będe bał się wypowiadać pod wpisami z #topcashback bo jeszcze się wyda, że pejsaci znajomi płaca mi pod stołem :D
PS: Pamietasz moze na co EPN daje wiecej niż 7% zwrotu lub kiedy ostatnio można było wyciągnąć wiecej niż 7% za zakup czegoś droższego za np. $300 na Ali?

  • Odpowiedz
@sebask: Co z tym małyszem? Mija godzina, uzbierałeś 3 plusy i dyskusja na... 5 osób :) a zawołałeś pewnie z 4000 osób :)
Gdyby nie bany na multikonta @CoZaGamon to pewnie miałbyś ich więcej :)
  • Odpowiedz
@widmo82: nie kręcę, dałem PlanetPlusowi czas na udowodnienie że wcale nie chodzi im o profilowanie użytkowników. Nie udowodnią to będą dalsze kroki.

PS: Pamietasz moze na co EPN daje wiecej niż 7% zwrotu lub kiedy ostatnio można było wyciągnąć wiecej niż 7% za zakup czegoś droższego za np. $300 na Ali?

dyskutujemy na temat naliczania i zachowania firmy czy na temat oferty? Jak Ci dam 14% i naliczę połowę zakupów
  • Odpowiedz