TL;DR druga tura wyboru tematu przygody tutaj - czas do 28.02 do godziny 17:00
Do końca pierwotnego terminu nie pojawi się zbyt wiele nowych odpowiedzi, dlatego podsumujemy ankietę już dzisiaj. Drugim powodem jest wynik głosowania w pierwszym pytaniu, o czym za chwilę.
Dodatkowe uwagi to niezmiennie moja ulubiona część wszystkich ankiet, gracze są zdecydowanie śmielsi i bardziej szczerzy w punktowaniu rzeczy, które im się nie podobały, a najlepsze poprawki do przygód brałam właśnie z tych komentarzy. Nie chcę tutaj nikogo wyróżnić, ale autorzy z pewnością rozpoznają swoje zaimplementowane sugestie w następnej przygodzie. Dziękuję Wam za to :)
Osobom, które pożegnały się ze mną w formularzu w stylu wyniesionym z rodzinnego chlewu, polecam bigos na uspokojenie.
1) Trzy czołowe propozycje to prawie 3/4 wszystkich głosów. Wybór jakiejkolwiek propozycji z pominięciem pozostałych byłby wysoce niesprawiedliwy. Druga tura z dwoma propozycjami jest tylko nieco mniej niesprawiedliwa. Muszę jednak pamiętać, że Wasza cierpliwość do ankiet kiedyś się może skończyć.
Link do drugiej tury tutaj, 3 pytania zamknięte, mniej niż minuta na wypełnienie..
2) Tutaj podobnych problemów co w 1. pytaniu nie będzie - przygoda może zawierać najpopularniejsze elementy, dostosowane do uniwersum, które zostanie wybrane. Na uwagę zasługuje słaby wynik zarządzania i strategii - mam flashbacki z Dydoną.
3) Ten wynik odczytuję jako głos na "możliwą śmiertelność postaci, ale unikanie otwartego konfliktu pomiędzy bohaterami". Odsetek pacyfistów jest znaczący i z myślą o nich zostało przygotowane specjalne rozwiązanie. Więcej wkrótce.
4) Mapa świata będzie jedynie wsparciem fabularnym, natomiast sama mapa sektorowa być może znajdzie jeszcze swoje zastosowanie (np. w wątkach pobocznych lub jako mapa miast / okolic)
5) Począwszy od następnej przygody rozgrywane przeze mnie deklaracje graczy będą miały przypisane poziomy trudności, których znaczenie będzie można znaleźć w zasadach gry.
6) Ponieważ głosy w ogóle nie pokrywają się z grupami głosów w pytaniu 7. będę miała kolejny problem do rozwiązania przed następną przygodą. Bardzo poważnym zarzutem graczy był minimalny wpływ na grę chorążych, potrzebne będzie nowe rozwiązanie, które jednocześnie nie zwiększy znacząco nakładu pracy mistrzyni gry.
7) Rozkład zbliżony do poprzednich przygód. Co ciekawe doświadczonych w naszych przygodach graczy jest w tej grupie niewiele mniej od grupy graczy aktywnych.
8) Po stworzeniu ankiety pojawiły się również inne projekty byłych graczy, o które tutaj nie pytałam, Informacje znajdziecie na zewnętrznych tagach autorów: #staszektaktycznie #kunieabsurdalnie #yokaiifantastycznie
@lacuna więcej ankiet! Uwielbiam ankiety! Ale tym razem nie było miejsca na komentarz :( W 2 pytaniu zagłosowal bym *nieograniczona, po zgodzie MG. Żeby nie było "moja postać #!$%@? coś głupiego to się zabije/dam się zabic i wrócę nowa"
@lacuna: Nie wiem, czy czasem wcześniej o tym nie mówiłaś, ale jak dokładnie miałaby wyglądać przygoda z Wielkimi Odkryciami? Coś w stylu Europy Universalis, czyli wysyłamy kolonistów, odkrywców i konkwistadorów, ale nie mamy wpływu na ich los, czy sami jesteśmy właśnie odkrywcami i konkwistadorami?
Tak jeśli chodzi o mnie. A inni niech giną( ͡°͜ʖ͡°)
a bardziej serio to może zrobić by jakiś okres czasu na respawn np pierwszy tydzień gry potem koniec. lub określona liczba wskrzeszeń np 2 na gracza. @lacuna:
@Pytongino: Ta druga opcja, a wynika to z rozkładu odpowiedzi w 2. pytaniu @kvvach: Nie pozbędziemy się w ten sposób elementu kalkulacji i lekkości bytu w 1. życiu. Jedyne proste i skuteczne ograniczenie to zgoda graczy - działanie przeciwko społeczności uniemożliwi powrót i dlatego tylko takie ewentualne ograniczenie jest rozpatrywane. Ja sama nie widzę problemu z wielokrotnymi powrotami lub ich całkowitym zakazem, jeżeli tego będzie chciała większość graczy.
@kvvach: Nie pozbędziemy się w ten sposób elementu kalkulacji i lekkości bytu w 1. życiu
Nie rozumiem xD
całkowity zakaz jest zły bo jak rzut będzie pechowy to można grę skończyć w tydzień wielokrotne powroty zabijają klimat gry i prowadzą do patologii jak Gregua Głosowania graczy to będzie festiwal popularności gdzie ci "znani" będą wracać po X razy. Demokracja nie działa ( ͡°͜ʖ͡°) @
@lacuna głównie PC i smartfon do przeglądania, PC/laptop do odpowiedzi i RP bo wygodniej.
Powroty wolałbym w pewnym sensie bez ograniczeń ale po jakichś eventach, a nie non stop, żeby nie było klniecia bo pech, ale żeby odczuwało się jakoś stratę poprzedniej postaci.
Zgody graczy bym nie chciał bo to daje powody do nienawiści wśród graczy i zbyt dużą odpowiedzialność
@kvvach: Problem być może rozwiąże zasada, którą zapowiedziałam pod wynikami 3. pytania. Być może, ponieważ jeżeli jednak gracze powiedzą kategoryczne "nie" powrotom lub wszelkim ograniczeniom w powrotach, to nie będzie miała zastosowania. @Queltas: Świętokradcę w Wikingach do gry przywrócili gracze, odgórne zasady powrotów w Krucjatach tez miały swoich przeciwników. A powody do nienawiści zawsze się znajdą.
@lacuna: Ja popieram żeby można było wrócić całkowicie inną postacią (za zgodą innych gracz, chociaż wątpię by ktoś nie chciał większej ilości ludzi), ale zanim ktokolwiek mnie zje że jestem hipokrytą, bo nie chciałem by gracze wracali, gdyż to psuje imersje. Po prostu zaczęcie nowego rozdziału czy historyjki, to właśnie jedyne miejsce by móc znowu zacząć uczestniczyć w historii, zwiększa to myślenie o swojej postaci i decyzjach skoro musimy czekać
TL;DR druga tura wyboru tematu przygody tutaj - czas do 28.02 do godziny 17:00
Do końca pierwotnego terminu nie pojawi się zbyt wiele nowych odpowiedzi, dlatego podsumujemy ankietę już dzisiaj. Drugim powodem jest wynik głosowania w pierwszym pytaniu, o czym za chwilę.
Dodatkowe uwagi to niezmiennie moja ulubiona część wszystkich ankiet, gracze są zdecydowanie śmielsi i bardziej szczerzy w punktowaniu rzeczy, które im się nie podobały, a najlepsze poprawki do przygód brałam właśnie z tych komentarzy. Nie chcę tutaj nikogo wyróżnić, ale autorzy z pewnością rozpoznają swoje zaimplementowane sugestie w następnej przygodzie. Dziękuję Wam za to :)
Osobom, które pożegnały się ze mną w formularzu w stylu wyniesionym z rodzinnego chlewu, polecam bigos na uspokojenie.
Link do drugiej tury tutaj, 3 pytania zamknięte, mniej niż minuta na wypełnienie..
To zależy w jakiej formie z tą nową postacią :P
Sponsor: Grupa Facebookowa z promocjami z chińskich sklepów
Nie chcesz być wołany/a jako plusujący/a? Włącz blokadę na https://mirkolisty.pvu.pl/call lub odezwij się do @IrvinTalvanen
Tak jeśli chodzi o mnie. A inni niech giną( ͡° ͜ʖ ͡°)
a bardziej serio to może zrobić by jakiś okres czasu na respawn np pierwszy tydzień gry potem koniec. lub określona liczba wskrzeszeń np 2 na gracza.
@lacuna:
@kvvach: Nie pozbędziemy się w ten sposób elementu kalkulacji i lekkości bytu w 1. życiu. Jedyne proste i skuteczne ograniczenie to zgoda graczy - działanie przeciwko społeczności uniemożliwi powrót i dlatego tylko takie ewentualne ograniczenie jest rozpatrywane. Ja sama nie widzę problemu z wielokrotnymi powrotami lub ich całkowitym zakazem, jeżeli tego będzie chciała większość graczy.
Nie rozumiem xD
całkowity zakaz jest zły bo jak rzut będzie pechowy to można grę skończyć w tydzień
wielokrotne powroty zabijają klimat gry i prowadzą do patologii jak Gregua
Głosowania graczy to będzie festiwal popularności gdzie ci "znani" będą wracać po X razy. Demokracja nie działa ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@
Powroty wolałbym w pewnym sensie bez ograniczeń ale po jakichś eventach, a nie non stop, żeby nie było klniecia bo pech, ale żeby odczuwało się jakoś stratę poprzedniej postaci.
Zgody graczy bym nie chciał bo to daje powody do nienawiści wśród graczy i zbyt dużą odpowiedzialność
@Queltas: Świętokradcę w Wikingach do gry przywrócili gracze, odgórne zasady powrotów w Krucjatach tez miały swoich przeciwników. A powody do nienawiści zawsze się znajdą.