Aktywne Wpisy
Czy rezygnacja ze studiów na przedostatnim semestrze to dobra decyzja?
Od października powinienem zacząć ostatni semestr na informatyce. Mam niezaliczony przedmiot a na dodatek nie zacząłem nawet pisać pracy dyplomowej (nie mam nawet tematu wybranego). Zacząłem się zastanawiać czy ma to sens. Pracuję w zawodzie, ale z pracą ciężko. W obecnej firmie chcą mnie zwolnić a nowej na horyzoncie nie widać.
Może lepiej to rzucić wszystko i pójść na kasę czy gdziekolwiek
Od października powinienem zacząć ostatni semestr na informatyce. Mam niezaliczony przedmiot a na dodatek nie zacząłem nawet pisać pracy dyplomowej (nie mam nawet tematu wybranego). Zacząłem się zastanawiać czy ma to sens. Pracuję w zawodzie, ale z pracą ciężko. W obecnej firmie chcą mnie zwolnić a nowej na horyzoncie nie widać.
Może lepiej to rzucić wszystko i pójść na kasę czy gdziekolwiek
freddd +349
Pamiętasz - plusujesz
#gimbynieznajo
#gimbynieznajo
Może kręcić wyżej, bo motocykl sprzedawany w salonie też się kręci wyżej (moc przy 15250 obr./min, redline przy 16000 obr./min (przy 16500 na 6 biegu, ale to nie jest brane pod uwagę).
Regulamin WSBK stanowi, że maksymalne obroty mogą wynosić maksymalne obroty motocykla homogolowanego + 3% lub obroty mocy maksymalnej + 1100 obr./min. Brana jest wartość niższa.
Fabryczne Kawasaki ZX-10RR ma moc maksymalną przy 13500 obr./min to ogranicznik ustawiono na 14600, Panigale ma moc przy 15250, to ogranicznik ustawiono na 16350 obr./min. [1]
Moc V4R jest znacznie wyżej ze względu na krótszy skok tłoka 48,4 mm, a w ZX-10RR 55 mm. [tutaj miejsce na długi wywód o średniej prędkości tłoka, proporcjach komory spalania itd.]
Maksymalne obroty mogą być wyżej dzięki rozrządowi desmodromicznemu. W MotoGP konkurencja używa sprężyn pneumatycznych[3], tutaj musi się ograniczyć do stalowych.
Nie będę tu polemizował o tym, że jeden motocykl jest bardziej "zwyczajny" niż inny, ale Rea jeździ na ZX-10RR, którego wyprodukowano tylko 500 szt. i na stronie Kawasaki nie ma nawet jego ceny. V4R jest co prawda droższe, ale można je kupić w dowolnym salonie Ducati. Oczywiście jeśli ma się 180 000 zł. Przeglądy co standardowe 12 000 km.
Obie maszyny mają tytanowe korbowody i żadna z nich nie ma napędu rozrządu kołami zębatymi (jak w MotoGP).
[1] http://www.worldsbk.com/en/news/2019/FIM%20released%20listing%20of%20homologated%20motorcycles%20and%20the%20Superbi
[2]http://www.fim-live.com/en/library/download/64480/no_cache/1/
[3] https://www.youtube.com/watch?v=yZ4hhJctYz4 Ostrzeżenie: głośne intro
#wsbk #motogp #motocykle #mechanika