Wpis z mikrobloga

#bmw #e39 #e46 #mechanikasamochodowa
Witam bmwijczyków, chyba zostanę stałym bywalcem na tagu. Mam problem z silnikiem m52tub28. Auto straciło moment obrotowy do 3,5 tys, ewidentnie nie robi vanos. Na inpie wyskakują następujące błędy;
104 control VANOS end position outlet-samshaft
105 control VANOS position intake-samshaft
227 lambda control tolerance Bank 1 to big
228 lambda control tolerance Bank 2 to big
68 avtivate Solenoid Valve tank ventilate
Na forach ciężko jednoznacznie określić co powoduje błędy vanosa 104 i 105 ludzie piszą min. gumki na tłoczkach, zawór disa, regulator cisnienia na listwie, elektrozaworki. Pół roku temu wsadzałem cały nowy nastawnik, tłoczki chodziły ciasno, bez luzów, dziwne, żeby po 15 tys km się skończyły. Co może powodować te błędy?
  • 17
@FrancescoKemp: skąd wiesz ze czujnik dobry? To jest tak wredny element ze dopiero po wymianie na inny okazuje się ze stary był padnięty. M52tu to nie taka prosta konstrukcja, bliżej mu do m54 niż m52.

Vanosy raczej padają przez totalne zaniedbanie - chociaż grzechotka nie wróży niczego dobrego.
@Piratez: Przekładałem czujnik z silnika leżącego w garażu 2 lata, nie odczułem różnicy. Teraz mam dylemat czy nie szukać trzeciego, ale gdyby to był czujnik to nie pokazywałoby tylko błędu na jednym wałku? Luz na vanosach do skasowania to już swoją drogą, ale przez nie vanos też by chyba nie stał?

@FrancescoKemp: Mógłbym wiedzieć, czy wyrzuciło Ci inne błędy, były to błędy związane z vanosem?