Wpis z mikrobloga

Kilka osób chciało bym opisał mój pobyt na studiach w #moskwa #rosja
Postaram się raz na jakiś czas pisać pod tagiem ( ) #moskwapafcioka
Zacznę od początku, studiuję magisterkę historii na specjalności "Historyczna komparatystyka i tranzytologia (Rosja-Polska)", ogólnie specjalizacja tyczy się stosunków polsko-rosyjskich/sowieckich, sam pisze pracę dyplomową o (Ludowym) Wojsku Polskim 1943-1945 [Lenino-Berlin].
Jestem na pierwszym roku magisterki, po połowie roku zajęć w Polsce i po semestrze nauki rosyjskiego polecieliśmy na semestr do Moskwy. Na drugim roku Rosjanie przylatują do polski na semestr.
Uczęszczam tutaj na zajęcia historii w języku rosyjskim, jak również na dodatkowe zajęcia z języka rosyjskiego.

Pierwszego dnia kiedy przylecieliśmy odebrała nas dwójka studentów, którzy po czasie okazali się bardzo porządku i mili (jeden z nich jest tak jak ja rekonstruktorem historycznym) rozmawiamy z nimi po rosyjsku i po angielsku, jeśli czegoś nie potrafimy powiedzieć. Pomogli nam załatwić administracyjne kwestię w akademiku (akademik mamy za darmo, tak samo oni mają w Polsce) i pokazali trochę miasta.

Drugiego dnia poszliśmy załatwić trochę administracyjnych spraw, po czym poszliśmy coś zjeść na miast! Pokazali kilka tanich miejsc, gdzie można zjeść od fastfoodów po rosyjskie dania. Pokazali nam ważniejsze miejsca w centrum, ale również powiedzieli, że kiedy wyjedzie się poza obręb Moskwy nie jest tak kolorowo, bieda straszna. W sklepach również nie jest drogo, ceny porównywalne do Warszawy. Dzień szybko się skończył, bo musiałem odespać stres i podekscytowanie.