Wpis z mikrobloga

MotoMirki, czy ktoś może mi powiedzieć kilka słów na temat serwisowania Volvo V50 D5 180km? Regeneracja turbo, komplet wtrysków itp. Auto swoje lata ma i przebieg też, dlatego chciałbym się przygotować na wszystko, jeżeli chodzi o grubsze koszty po zakupie. Zastanawiam się nad kupnem tej oto sztuki:

https://www.otomoto.pl/oferta/volvo-v50-2-4d-180km-klimatronic-xenon-opony-zima-komplet-kol-letnich-ID6BEwpE.html#496ef4a7bb

Ogólnie celowałem w zwykłego 2-litrowego diesla 136km, ale tutaj pojawiło się takie D5, to zacząłem nad nim rozmyślać. Czytałem, żeby unikać automatów, bo podobno awaryjne, ale to nie problem, bo i tak chcę manuala. Ze sprzedawcą się jeszcze nie kontaktowałem, więc nie mam więcej informacji ponad to, co jest podane w ogłoszeniu.

#samochody #volvo #volvofanclub
  • 24
@manieekkk w tych 180km były chyba jeszcze klapy wirowe czyli mechanizm swirl. Standardowa bolączka przy 200kkm. Sprawdź czy były już robione. Nowy element kosztuje powyżej 1000zl ale ile dokładnie nie wiem bo u mnie tego nie ma.

No i 5 cylindrów ma masę momentu od samego dołu i brzmi lepiej.
@AltCtrlSpace: Słuchaj, wrzuciłeś jakiś link z pozaznaczanymi filtrami do kilkuset samochodów bez przeglądania tych ofert. Masa z nich to angliki, część będzie bita, bo fajeczkę przy "bezwypadkowy" potrafi zaznaczyć każdy, większość z nich to "stare dziadki", które krytykujesz - z okolic 2008 roku. Coś jeszcze?
Nie jestem znawcą, ale Volvo V50 raczej złych opinii nie ma, a Ty wrzuciłeś ogólny link, w którym znajdują się zarówno modele polecane, jak i te
@manieekkk wymiany to pewnie drogo, ale regeneracja wychodzi taniej, chyba około 200zł / szt. Trzeba by popytać ile dokładnie u specjalisty w twojej okolicy.

Diagnostyka vida obowiązkowo przed zakupem. Jaki rejon, bo znam z Krk super gościa z vidą.
@manieekkk ten silnik jak i 2.0 136 mają dobre opinie.
Posiadam v50 właśnie 2.0d 136km, przebieg 335kkm, turbina dalej oryginalna, wtryski nie ruszane. Silnik nigdzie się nie poci, nie żre oleju, generalnie bezobsługowy. Generalnie na Twoim miejscu nie przejmował bym sie wtryskami, bo koszt jest podobny jak w kazdym innym aucie, wiadomo, że d5 będzie drozsze w utrzymaniu, bo masz cylinder wiecej. Pytanie czy to robi aż taką różnice.
A co do
@trace_error: @wuzek_widlowy: wersja wyposażenia to raczej dla mnie kwestia drugorzędna, poza tym, że nawigacji tych oryginalnych w autach (no chyba, że można podpiąć Android Auto) ani tempomatu nie używam, z grzanych foteli też bardzo rzadko korzystam. Wystarczy mi klima i sterowanie radiem przy kierownicy.

Co do tych 240kkm to też raczej powątpiewam, aczkolwiek auto podobno z Polski (może dlatego bieda wyposażenie, tylko silnik D5 był wzięty), a oryginalne felgi są
@manieekkk Tylko pamiętaj, że później łatwiej będzie sprzedać dobrze wyposażone auto w dobrej cenie. Jako przykład posłuże się v40 polift, ktore z fajnym motorem i wyposażeniem są o kilka tysięcy droższe (4k vs 8k)
Ale wybór należy do Ciebie i bron boże nie neguje tego co piszesz, kazdy widzi to inaczej.
@wuzek_widlowy wiadomo, że lepsze wyposażenie podbija cenę, ale cóż, dużego wyboru nie mam, bo jak już wcześniej pisałem na całym otomoto D5 z manualem są tylko 2 ogłoszenia, no chyba, że wezmę 2.0d to wtedy mogę trochę poprzebierać