Wpis z mikrobloga

Mam w #rower przerzutki 2x11. Czy mogę zlikwidowac przednią pozostawiając lancuch na większej zębatce? Będzie to śmigać poprawnie?
  • 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@CZEMUGNIE: Zależy. Jeżeli usuniesz samą przerzutkę, to prawdopodobnie będzie ci łańcuch spadał. Musiałbyś ją zostawić i zablokować w takiej pozycji lub kupić jakąś prowadnicę do łańcucha.

Opcja numer 2 zobaczy czy dla twojej korby nie ma zębatek narrow-wide, bez problemu trzymają łańcuch w systemach 1x
  • Odpowiedz
@CZEMUGNIE: teoretycznie. Praktycznie solo bedzie ustawiona gdzies pomiedzy aktualnyx 2x. Z zalozenia spoko ale w praktyce daj sobie spokoj.
Na zimowe potrzeby wywalilem przednia przerzutke i najmniejsza zebatke w korbie aby syf sie nie zbieral. Daje rade ale w terenie brakuje czasem lzejszego przelozenia a na plaskim blatu ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
Tak. Jakiś powód.


@panato: Wiesz, zastanowiłem się co napisałem i by wywalić przednią przerzutkę raczej powinien kupić łańcuch na 12 o ile na całym zasięgu biegów nie ma problemów. Po prostu mam regulowaną korbę na lewo i prawo i mi wyleciało z głowy, że może być zbyt duży u niego przekos.
  • Odpowiedz
@4x80: nie wiem czy łańcuch 12r coś zmieni. Masz dodatkowe przesunięcie na zewnątrz na korbie i przy największej zębatce w kasecie będzie to ciągnęło łańcuch do wewnątrz... a że w systemach 2x zrzucanie na mniejszą zębatkę korby to zaprojektowany element systemu, to nie będzie się to chciało trzymać specjalnie dobrze.
  • Odpowiedz
@CZEMUGNIE: nie będzie taka sama, skoro łańcuch będzie tylko na największej zebatce z przodu (przesuniętej delikatnie na zewnątrz). Musiałbyś pokombinować z podkładkami pod śruby mocujące zębatkę do korby by przesunąć ją do wewnątrz.
  • Odpowiedz
chciałbym zobaczyć linię łańcucha kiedy łańcuch bedzie na największej zębatce z tyłu. Nie, to nie jest dobry pomysł


@patrol798: kiedyś przeczytałem taki ciekawy komentarz:

w napędzie z prawidłowo dobranymi rozmiarami zębatek na przekosach jeździ się incydentalnie, gros czasu spędzając gdzieś na środku kasety. Incydentalna jazda na przekosie nigdy nie była
  • Odpowiedz
@galonim: ja o zębatki bym się nie martwił ale o sam łańcuch, komfort użytkowania (zmiana biegów, tarcie łańcucha i zębatki i hałas z tego wynikający) czy większe prawdopodobieństwo uszkodzenia łańcucha. Pewnie że się da, ale lepiej to zrobic z głowa i przesunąć przednią zębatkę/korbę tak by zgadzała się linia łańcucha. Na załączonym obrazku masz zdjęcie jak wyglada łańcuch w dobrze skonfigurowanym napędzie 1x11.
patrol798 - @galonim: ja o zębatki bym się nie martwił ale o sam łańcuch, komfort uży...

źródło: comment_TNlYXAOKgviWuSstKhpyjFwosLbXDeef.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@patrol798: dlatego łańcuchy 9-12S są cieńsze i bardziej elastyczne. Druga sprawa to ta co została poruszona w cytowanym przeze mnie tekście, skrajnych przełożeń używa się tak sporadycznie, że nie warto tym się martwić
  • Odpowiedz
@galonim: ale mając system 1x to przekosy będą, no chyba, że nie będziemy w ogóle używać najmniejszych/największych koronek. Dodając do tego przednią zębatkę wielkości 34-36 przesuniętą na zewnątrz, ta największa z tylu bedzie dość często używana, przy pdojazdach, i będzie obrywać mocno w dupę. Taka moja opinia i nie robiłbym tego z prostego powodu - przyspieszone zużycie napędu/ łańcucha a co za tym idzie zerwanie łańcucha w najmniej oczekiwanym momencie
  • Odpowiedz
@galonim:
Tylko że systemy 1x11 mają korbę o linii łańcucha 45 a blat w korbie MTB z trzema zębatkami będzie ją miał w okolicach 58.
Przecież w czasie jazdy z takim przkosem to nawet słychać za łańcuch pracuje niepoprawnie. I czuć że "haczy"

No chyba że mówimy o szosie to wówczas blat będzie na jakiś 47/48 i to można
  • Odpowiedz