Wpis z mikrobloga

@ghostface: Można ograniczyć testy do 6 przeglądarek, można ograniczyć wsparcie do 6 przeglądarek. Jeżeli z góry odrzucimy wszystko oprócz 6 zmiennych które mamy przetestowane to ogranicza to bardzo rozwiązywanie problemów w przyszłości, tych technicznych i tych które mają użytkownicy. Jak pisałem wcześniej to jest chuchanie na zimne ale w tym przypadku jest adekwatne.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Gilbertus: Ale po co mam zmieniać? Potem znowu przyjdzie ktoś i będzie wklejał statystyki, że nikt nie używa Vivaldi. No dziwne jak musi się przedstawiać jako inna przeglądarka, tylko po to, żeby serwer łaskawie wysłał działający kod.
  • Odpowiedz
@Greg36 zmniejszenie liczby testów zwiększy bezpieczeństwo? Co do supportu wystarczy napisać, że ta przeglądarka nie jest wspierana, nie trzeba zupełnie blokować dostępu. Dalej jestem ciekawy jak blokowanie przeglądarek zwiększa bezpieczeństwo. To co wypisujesz nie ma żadnego sensu.
  • Odpowiedz
@ghostface:

Co do supportu wystarczy napisać, że ta przeglądarka nie jest wspierana, nie trzeba zupełnie blokować dostępu.

Pracowałeś kiedyś w webdevie? Bo wydaje mi się, że nie. Nie masz zielonego pojęcia jacy są ludzie
  • Odpowiedz
@Crantor tak i tego typu blokowanie dostępu po user agencie jest dla mnie absurdalne. Gdyby jakiś pracownik lub kolega zaproponował takie rozwiązanie to bym go wyśmiał i poważnie zastanowił się czy się z nim nie pożegnać.
  • Odpowiedz
@ghostface: Myślisz, że jakby klientowi coś się z-----o to powiedziałby a no tak moja przeglądarka nie jest wspierana, to moja wina że korzystam z jakiegoś gówna?

XD

Blokowanie po agencie to dupochron. Możesz sobie zmienić user agenta, ale jak coś ci się s-------i to ci powiedzą -> 'hackowałeś' to masz , s--------j. większość ludzi jednak nie wie co to user agent więc to jest skuteczne. skuteczne odfiltrowanie najgłupszych nietechnicznych użytkowników.
  • Odpowiedz
wystarczy napisać, że ta przeglądarka nie jest wspierana


@ghostface: I to napisali na stronie. Skoro nie zostały przetestowane to nie są wspierane.

Dalej jestem ciekawy jak blokowanie przeglądarek zwiększa bezpieczeństwo


Bezpieczeństwo użytkowników, nie systemu. Tu nie ma miejsca na to żeby pojawiły się jakiekolwiek błędy przy edycji czy wyświetlaniu. Jeżeli twórcy serwisu nie przetestowali danej przeglądarki i nie są w 100% pewni jej działania to nie zezwalają na jej użycie.
  • Odpowiedz
@Crantor przecież to co opisujesz to jakaś prymitywna prowizorka rodem z Januszeksa. Co się może z----ć klientowi? A może jesteś z tych co robią walidacje danych tylko po stronie klienta?
  • Odpowiedz
@ghostface:

Co się może z----ć klientowi?

C--j wie, prowizorka to jest właśnie puszczanie wszystkiego i brak testów kolego bo 'powinno' działać. Może coś się z----ć w js i serwer dostanie poprawne dane ale nie te które podawał użytkownik. C--j wie.

Jesteś po prostu niepoważnym człowiekiem, to nie jest kolejna g---o appka w postaci todoisty xD Ogarnij się polski hindusie
  • Odpowiedz
@ghostface: Do tego założę się że przy specyfikacji tej platformy musieli stricte podać jakie przeglądarki będą wspierane, zanim ten serwis zaczął powstawać. Rządowe serwisy to nie sklep internetowy.
  • Odpowiedz
@lewactwo: Bo podatki twoje i 4 innych Polaków używających Vivaldiego nie wystarczą na support xD Z drugiej strony, każdy kto używa czegoś takiego wie jak mockować user agent, więc nie powinien to być dla was problem ;)
  • Odpowiedz
@ghostface: Przy serwisie, sklepie czy innej stronie, tak. Jeżeli chodzi o system przetwarzania PIT, nie.


@Greg36: wysokie standardy jakości powinny być zawsze trzymane. Blokowanie jakichś przeglądarek świadczy o niskich standardach jakości.

Do tego założę się że przy specyfikacji tej platformy musieli stricte podać jakie przeglądarki będą wspierane, zanim ten
  • Odpowiedz
inna przeglądarka może zagrozić bezpieczeństwu użytkownika.


@ghostface: Przy podglądzie PITu źle renderuje się pozycja i ucina dolną część strony, nie można wypełnić części formularza. Po auto-sumowaniu wartości nie pojawiają się one poprawnie w formularzu. I tym podobne, nie sposób mi wymyślać jak jakiś Yandex albo inne natywne g---o na telefonie może coś spartolić.

A jak ono może ingerować w bezpieczeństwo użytkownika? Złoży dokument z błędem i w najgorszym wypadku czeka
  • Odpowiedz
@Greg36:

Przy podglądzie PITu źle renderuje się pozycja i ucina dolną część strony, nie można wypełnić części formularza. Po auto-sumowaniu wartości nie pojawiają się one poprawnie w formularzu. I tym podobne, nie sposób mi wymyślać jak jakiś Yandex albo inne natywne g---o na telefonie może coś spartolić.


Przecież nie masz żadnej pewności, że przeglądarce z białej listy user agentów coś takiego się nie stanie. Wspierasz jakieś selektywne rozwiązanie nie przyjmując nawet
  • Odpowiedz