Wpis z mikrobloga

Hej,
Jakie są powszechnie stosowane metody na zredukowanie obrotów z serwomechanizmu przemysłowego? Buduję sobie pewien projekcik i używam do napędzania serw 8Nm (https://www.ebmia.pl/silnik-esm23480-esd808esd1008-p-38994.html) i potrzebowałbym zredukować obroty ok 10-krotnie zwiększając moment. Zbudowałem sobie nawet 2-stopniową przekładnię zębatą, jednak chciałbym polepszyć jakość i zrobić to tak jak należy. Nie chcę jednak stosować przekładni planetarnej, ponieważ te które do tej pory znalazłem kosztują ponad 1000zl/szt.
Czy do takiego serwa można użyć motoreduktora lub jakiejś przekładni ślimakowej?

#cnc #robotyka #mechanika #mechatronika #diy #pytanie #maszyny
  • 8
@vroobelle no to właśnie pierwsze co mi do głowy przychodzi to zrobienie przekładni zębatej. Nie wiem co Ci nie odpowiada w takim rozwiązaniu, nie masz jej jak zamontować? Jak nadal będziesz miał za mało lub za dużo mocy to możesz jeszcze pomyśleć czy da się ten silnik wysterować prądowo, napięciowo patrząc na charakterystykę się da. I tak swoją drogą to w tym linku jest napisane, tu cytat : ES-M23480  jest to dwufazowy
Czy do takiego serwa można użyć motoreduktora


@vroobelle: motoreduktor to silnik z przekładnią xD

lub jakiejś przekładni ślimakowej?

to już bardziej, wtedy otrzymasz motoreduktor ( ͡° ͜ʖ ͡°)

tylko znajdź pasującą przekładnię
Nord ma przekładnie ślimakowe o skończonych przełożeniach, musisz tylko pamiętać że przy zmianie kierunku musisz skasować luz na przekładni, chyba że to aplikacja windowa.
@temokkor moc się jak najbardziej zgadza, chodzi mi o zwykłe zwiększenie momentu, bo potrzebuję te 70Nm w piku. Tak jak mówię- przekładnię sobie wykonałem, ale w moich warunkach ciężko mi jest to wykonać na tyle dobrze, żeby nie dzwoniło przy zmianie obrotów oraz żeby zachować osiowość itp... Stąd poszukiwania czegoś gotowego w przystępnej cenie, co mógłbym sobie zaadaptować

@padobar całe życie w błędzie xD

@blaszka udało mi się znaleźć też inne przekładnie
zbyt wiele przejściowek, inne tolerancje wykonania itp...


@vroobelle: masz rysunek swojego silnika, z tolerancją wałka (trochę dziwna, bo wygląda jak fi14 w z tolerancją połowy g7 :S takie h6 po szlifie xD)
na pdfie za to pokazuje wałek praktycznie w h6
kołnierz masz wg amerykańskiego standardu Nema34 (86mm)

poszukaj choćby we wspomnianym Nordzie przekładni na taki zestaw, jak nie znajdziesz to znaczy że się nie opłaca ;)
@vroobelle: Przekładnie kupujesz z odpowiednim adapter do silnika u ciebie będzie to NEMA i jakis rozmiar. Musisz sprawdzić:
1. Średnicę otw. pod walek silnika
2. Średnicę centrowania
3. Rozstaw otworów montażowych
4. Typ wałka na silniku, gładki lub wpust.

W adapterze będziesz miał już sprzęgło, które wszystko połączy. Jak nie znajdziesz to musisz zrobić coś sam, cóż bywa i tak.