Wpis z mikrobloga

Przychody i zysk Amazona (czyli specyficzny model biznesowy cyfrowego giganta) źródło

Ponad 85% przychodów Amazona pochodzi ze sprzedaży produktów detalicznych ale to nie dzięki nim osiąga zyski. Pojawienie się usług cloud computing czyli chmury obliczeniowej pod nazwą AWS spowodowało, że Amazon w końcu zaczął przynosić pokaźne zyski - mimo, że sprzedaż AWS to tylko ok. 10% przychodów firmy. struktura sprzedaży

Obserwuj #infog - codziennie ciekawa infografika/wykres/mapa (gospodarka, technologia, społeczeństwo)

#gospodarka #finanse #ekonomia #amazon #biznes #ciekawostki #technologia
cieliczka - Przychody i zysk Amazona (czyli specyficzny model biznesowy cyfrowego gig...

źródło: comment_AqQuGYHMEMtwjj1elFMvuTtOx8LQZkMT.jpg

Pobierz
  • 25
  • Odpowiedz
@Secretariat:

Amazon uzywa transfer pricing do ukrywania dochodow, dlatego tez profit jest tak niski, gdyby byl tak niski to shareholdersi dawno sprzedaliby akcje przy takim obrocie


Ceny transferowe na pewno odgrywają jakąś rolę, ale to raczej kwestia właśnie modelu biznesowego cyfrowych molochów - wycena rośnie nawet bez zysków póki rosną przychody czy nawet użytkownicy w nadziei, że znajdzie się sposób na ich monetyzowanie. Podobnie było z FB, YT, Uberem itd.. Cenami
  • Odpowiedz
@cieliczka: zależy jak to robia, bo sa możliwości wyprowadzania dochodow przy uzuciu transfer pricing do shareholdersow więc dopóki nie zobaczysz ich ksiag to ciężko powiedzieć bo nawet audyt w takich firmach może być naciagany na korzysci majority shareholders
  • Odpowiedz
@Secretariat:

zależy jak to robia, bo sa możliwości wyprowadzania dochodow przy uzuciu transfer pricing do shareholdersow więc dopóki nie zobaczysz ich ksiag to ciężko powiedzieć bo nawet audyt w takich firmach może być naciagany na korzysci majority shareholders


Ok, ale to może być dobre rozwiązanie w firmach prywatnych (z mają ilością udziałowców). W spółkach publicznych, przy płynnym obrocie akcjami, rynek nie jest w stanie tego zweryfikować i dokonać właściwej wyceny, dlatego
  • Odpowiedz
@cieliczka: ten rok będzie jeszcze lepszy. Amazon solidnie pracuje nad promocją swojej marki w PL. Akcja promocyjna z #cashback w #planetplus a później dołączyły do tego #przelewy24 żeby się wypromować jako metoda płatności. Promocja dla nowych kont biznesowych i kupony 50€. Wsparcie przez infolinię działa z każdym dniem lepiej....
  • Odpowiedz
@ictu:

A to nie tak, że po prostu reinwestują wszystko, co mieli na plus, żeby zdobyć dominującą pozycję i dywersyfikować się?


Chodzi o to, że mają minimalną marżę (albo nawet stratę) operacyjną na sprzedaży produktów detalicznych, a wysoką marżę na AWS. Tabelka kilka komentarzy wyżej
  • Odpowiedz
Na dłuższą metę na tym nie da się zajechać, a po IPO to już niemożliwe bo każdy chce w końcu zysku, a nie grzebać w papierach i liczyć wartość na własną rękę.


@cieliczka: przecież Amazon już od dawna jest spółka publiczną i wydaje mi się, że trochę mieszasz różne dane lub/i jest ich za malo. Co rozumiesz przez marże operacyjną? W danym segmencie? W kraju? Jakie dokładnie koszty tam wchodzą? Czemu
  • Odpowiedz
@Ogau: Zależy od podejścia do tematu. Jeżeli będzie działał tak jak na rynku Niemieckim to być może będzie to miało sens w Polsce, bo już teraz sporo Polaków kupuje na amazon.de. Niemniej jednak znając życie, jak amazon pozatrudnia polskich specjalistów pod marketingu to, to... nie będzie miało sensu u nas ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
Pojawienie się usług cloud computing czyli chmury obliczeniowej pod nazwą AWS spowodowało, że Amazon w końcu zaczął przynosić pokaźne zyski - mimo, że sprzedaż AWS to tylko ok. 10% przychodów firmy


@cieliczka: nic dziwnego, za AWS płaci się jak za zboże
  • Odpowiedz