Mirki, Mam taki plan, żeby podłączyć sobie kamerkę samochodową w #volvo 850 bezpośrednio do instalacji elektrycznej, to jest do świateł w podsufitce nad głową kierowcy. Obecnie siedzą tam żarówki 12V 5W. W sumie żarówek oświetlenia wnętrza jest 4 po 5W, co daje 20W. Bezpiecznik który siedzi w tym obwodzie to 10A.
Kamerę chciałbym zasilać z jednej z takich przetwornic: LM2596 albo D24V25F5
wyjaśni mi ktoś, czemu ta pierwsza kosztuje ~5zł, a ta druga ~40? czy chodzi wyłącznie o to, że ta druga jest niemal dwa razy mniejsza?
I pytanie o sens życia i całą resztę - czy jest sens podłączać kamerkę w ten sposób? Bo z moich kalkulacji wynika, że nie powinna ona być znaczącym obciążeniem dla instalacji.
@sowiq zapewne wiesz jak się grzeją stabilizatory i o to chodzi. Nawet stare lm ktore miały niby 1A przy 200mA już się grzaly a przy 500mA bez chłodzenia się paliły. O tym mowie i to w formie żartu (✌゚∀゚)☞
@sowiq ¯_(ツ)_/¯ pewnie 100% jak chińczyk zapewniał ( ͡º͜ʖ͡º) jeszcze gdzieś mam symetryka zmajstrowanego ze stabilizatorow i niezapomniany zapach podgrzewanego jedzonka jak się go wlaczalo... Eh studenckie czasy @henk jak masz zasilanie po kluczyku to śmiało. A przetwornica ta czy tamta to zapewne ta sama chińszczyzna
@henk: Mniejsze rozmiary, wyższa sprawność, zmienna częstotliwość pracy, pewnie też lepszy laminat i wyższej jakości elementy. Pololu to już jest jakaś marka, a to niebieskie jest no name i klepane przez wszystkich Chińczyków masowo. Dodatkowo jeśli kamerka będzie podłączona na stałe do zasilania (nawet po wyłączeniu stacyjki), to koniecznie trzeba dołożyć zabezpieczenie przed rozładowaniem akumulatora najlepiej z dodatkowym bezpiecznikiem na wejściu.
@henk: @boa_dupczyciel: Jeśli w 850 jest podobnie, jak w V70 I (a pewnie jest) to można elegancko i estetycznie pociągnąć kabel do wtyku zapalniczki za tunelem środkowym. Ja podczepiłem swoją tuż obok tego "czarnego wykropkowania" za lusterkiem wewnętrznym, kabel od razu w górę pod podsufitkę, elegancko do boku, nad drzwiami i aż za słupek B. Tam też schowałem i zszedłem do samego dołu, a tam już kabel wrzuciłem
@CinuLNS: też to powoli rozważam, bo okazuje się, że oświetlenie kabiny jest na plusie, co za tym idzie kamerka byłaby cały czas włączona i trzeba by zastosować układ wyłączający odbiornik poniżej pewnego napięcia aku, jak pisał @slavoy
@henk: Ja tam jestem z rozwiązania zadowolony. Kable nie latają, są ładnie ukryte. Z tyłu też nie ma problemu - mam jakieś dywaniki z gumowymi "kolcami" od spodu i to super trzyma nawet nadmiar kabla, więc tam też nic się pod nogami nie plącze. Myślałem o puszczeniu tego przy szybie czołowej w dół, a potem jakoś przez/przy desce i podłogą do gniazda, ale z tym znacznie więcej zamieszania, a finalny
Mirki, Mam taki plan, żeby podłączyć sobie kamerkę samochodową w #volvo 850 bezpośrednio do instalacji elektrycznej, to jest do świateł w podsufitce nad głową kierowcy. Obecnie siedzą tam żarówki 12V 5W. W sumie żarówek oświetlenia wnętrza jest 4 po 5W, co daje 20W. Bezpiecznik który siedzi w tym obwodzie to 10A.
Kamerę chciałbym zasilać z jednej z takich przetwornic:
LM2596 albo D24V25F5
wyjaśni mi ktoś, czemu ta pierwsza kosztuje ~5zł, a ta druga ~40? czy chodzi wyłącznie o to, że ta druga jest niemal dwa razy mniejsza?
I pytanie o sens życia i całą resztę - czy jest sens podłączać kamerkę w ten sposób? Bo z moich kalkulacji wynika, że nie powinna ona być znaczącym obciążeniem dla instalacji.
@henk: można ale nie trzeba, jak cenisz sobie żeby przewód nie wisiał to rób
@henk: O kurde, ale odkopałeś :)
@maminfoodboga: Ciekawe jaką miały sprawność ;)
@henk jak masz zasilanie po kluczyku to śmiało. A przetwornica ta czy tamta to zapewne ta sama chińszczyzna
Dodatkowo jeśli kamerka będzie podłączona na stałe do zasilania (nawet po wyłączeniu stacyjki), to koniecznie trzeba dołożyć zabezpieczenie przed rozładowaniem akumulatora najlepiej z dodatkowym bezpiecznikiem na wejściu.