Wpis z mikrobloga

#elektronika #elektrykasamochodowa #elektroda

Mirki, Mam taki plan, żeby podłączyć sobie kamerkę samochodową w #volvo 850 bezpośrednio do instalacji elektrycznej, to jest do świateł w podsufitce nad głową kierowcy. Obecnie siedzą tam żarówki 12V 5W. W sumie żarówek oświetlenia wnętrza jest 4 po 5W, co daje 20W. Bezpiecznik który siedzi w tym obwodzie to 10A.

Kamerę chciałbym zasilać z jednej z takich przetwornic:
LM2596 albo D24V25F5

wyjaśni mi ktoś, czemu ta pierwsza kosztuje ~5zł, a ta druga ~40? czy chodzi wyłącznie o to, że ta druga jest niemal dwa razy mniejsza?

I pytanie o sens życia i całą resztę - czy jest sens podłączać kamerkę w ten sposób? Bo z moich kalkulacji wynika, że nie powinna ona być znaczącym obciążeniem dla instalacji.
  • 11
  • Odpowiedz
wypowiadałeś się w podobnym temacie ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@henk: O kurde, ale odkopałeś :)

I pytanie o sens życia i całą resztę - czy jest sens
  • Odpowiedz
@sowiq zapewne wiesz jak się grzeją stabilizatory i o to chodzi. Nawet stare lm ktore miały niby 1A przy 200mA już się grzaly a przy 500mA bez chłodzenia się paliły. O tym mowie i to w formie żartu ( )
  • Odpowiedz
@sowiq ¯_(ツ)_/¯ pewnie 100% jak chińczyk zapewniał ( ͡º ͜ʖ͡º) jeszcze gdzieś mam symetryka zmajstrowanego ze stabilizatorow i niezapomniany zapach podgrzewanego jedzonka jak się go wlaczalo... Eh studenckie czasy
@henk jak masz zasilanie po kluczyku to śmiało. A przetwornica ta czy tamta to zapewne ta sama chińszczyzna
  • Odpowiedz
@henk: Mniejsze rozmiary, wyższa sprawność, zmienna częstotliwość pracy, pewnie też lepszy laminat i wyższej jakości elementy. Pololu to już jest jakaś marka, a to niebieskie jest no name i klepane przez wszystkich Chińczyków masowo.
Dodatkowo jeśli kamerka będzie podłączona na stałe do zasilania (nawet po wyłączeniu stacyjki), to koniecznie trzeba dołożyć zabezpieczenie przed rozładowaniem akumulatora najlepiej z dodatkowym bezpiecznikiem na wejściu.
  • Odpowiedz
@henk: @boa_dupczyciel: Jeśli w 850 jest podobnie, jak w V70 I (a pewnie jest) to można elegancko i estetycznie pociągnąć kabel do wtyku zapalniczki za tunelem środkowym. Ja podczepiłem swoją tuż obok tego "czarnego wykropkowania" za lusterkiem wewnętrznym, kabel od razu w górę pod podsufitkę, elegancko do boku, nad drzwiami i aż za słupek B. Tam też schowałem i zszedłem do samego dołu, a tam już kabel wrzuciłem
  • Odpowiedz
@CinuLNS: też to powoli rozważam, bo okazuje się, że oświetlenie kabiny jest na plusie, co za tym idzie kamerka byłaby cały czas włączona i trzeba by zastosować układ wyłączający odbiornik poniżej pewnego napięcia aku, jak pisał @slavoy
  • Odpowiedz
@henk: Ja tam jestem z rozwiązania zadowolony. Kable nie latają, są ładnie ukryte. Z tyłu też nie ma problemu - mam jakieś dywaniki z gumowymi "kolcami" od spodu i to super trzyma nawet nadmiar kabla, więc tam też nic się pod nogami nie plącze. Myślałem o puszczeniu tego przy szybie czołowej w dół, a potem jakoś przez/przy desce i podłogą do gniazda, ale z tym znacznie więcej zamieszania, a finalny
  • Odpowiedz