Wpis z mikrobloga

Na The Digital Antiquarian pojawił się fenomenalny artykuł na temat pierwszej części Ultimy Underworld. Porusza on zresztą nie tylko temat samej gry, ale też początków Looking Glass Studio i generalnie gier z gatunku dungeon crawler. Informacji w tekście jest bardzo dużo, jest wiele ciekawostek, autor korzystał z wielu źródeł, a tekst czyta się bardzo dobrze.

Fragment tekstu na zachętę:

Neurath had always loved the CRPG genre, ever since Wizardry had become one of the first games he bought for his new Apple II. That love had once led him to publish Deep Space through Sir-Tech, and sent him to out to Origin’s New Hampshire offices for that fateful visit. Now, he dreamed of taking the first-person dungeon crawl beyond the turn-based Wizardry, even beyond the real-time but still grid-based Dungeon Master, the state of the art in the genre as the 1980s expired. On a visit to Lerner Research, he saw the technology that he believed would make the genre’s next step possible — the foundation, one might even say, for everything he and his fabled studio Looking Glass would do in the 1990s. What he saw was the first 3D texture mapper that was suitable for use in an ordinary computer game.


Link do całego tekstu: https://www.filfre.net/2019/01/life-off-the-grid-part-1-making-ultima-underworld/

Prawdziwa perełka!

Zainteresować Was też może wcześniejszy tekst wprowadzający i traktujący o nieco starszych tytułach: https://www.filfre.net/2019/01/life-on-the-grid/

Te teksty to część serii o dungeon crawlerach na siatce w real time, zatem pojawią się następne, jej!

#crpg #dungeoncrawler #rpg #staregry
Pobierz
źródło: comment_tzOpO9At37rAyRWRSSWZIYVb7jEkVHw0.jpg
  • 1
@Lisaros: Tekst bardzo fajny. Widziałem że korzystali z Dungeons and Dreamers, ta książka to kopalnia smaczków.

I dowiedziałem się czegoś o Space Rogue, swego czasu trochę w to grałem.