Wpis z mikrobloga

czy bmw e36 z silnikiem 2.0 (150km 190nm m52b20) da radę pójść tym słynnym bokiem?

mam ofertę kupna całkiem zadbanego gruza i akurat byłby do wyszalenia się nie tylko w zimę ale boje się ze będzie za słaby. dyferencjał ma w pełni otwarty, a szpery robić nie chce żeby dało się tym tez pojeździć w razie jak padnie mi główne auto.
da radę z gazu wprowadzić auto w poślizg i js utrzymać?

#samochody #motoryzacja #bmw #e36
  • 38
  • Odpowiedz
@wojciech_adasdas: latanie bokiem na otwartym dyferencjale to samobójstwo, zrób szperę. Ze szperą i tak będziesz mógł używać auta jako daily (tylko przy ciasnych zakrętach i przy parkowaniu koła będą przeskakiwać, no i nie będzie tak wytrzymały jak otwarty)
  • Odpowiedz
@mvmxks: ech no właśnie tez mi tak znajomy powiedział ze na otwartym to strach tym latać ale nie wiem za bardzo o czym mówi bo wszystko czym latałem zawsze miało szperunek

rozumiem ze chodzi o nieprzewidywalność otwartego dyfra czy źle myśle?
  • Odpowiedz
  • 1
@wojciech_adasdas Oczywiście, że da radę, compoty 1.6 bez problemu latają, a co dopiero taki szatan 2.0 ( ͡º ͜ʖ͡º)

Nie brnij dalej w tematy inne niż zaspawanie dyfra, bo zaraz ci zaczną wmawiać, że generalnie jak chcesz latać bokiem to obowiązkowo gwint, SWAP na 3.0, hydrauliczny ręczny i wyjdzie na to, że 15k zł nie starczy ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡°
  • Odpowiedz
@wojciech_adasdas: w momencie gdy samochód osiągnie większy kąt, moment będzie przekazany na koło które będzie stawiało mniejszy opór, czyli wewnętrzne. W takiej sytuacji koło zewnętrzne odzyska przyczepność i Cię wyprostuje.
  • Odpowiedz
@wojciech_adasdas: na otwartym dyfrze to i 2.8 będzie szło bokiem tak se. Albo szukaj fabrycznej szpery (ale i tak na spawie będzie Ci się lepiej latało bokiem), najlepiej żeby dyfer miał jak najkrótsze przełożenie, no albo spawaj i upalaj. Najlepiej kup otwarty jakoś niedrogo, zaspawaj, będziesz miał seryjny na wymianę w razie czego.
Ale i tak wszystko jest kwestią techniki - jak się nauczysz latać słabym sprzętem, to po przesiadce na
  • Odpowiedz