Wpis z mikrobloga

@ewolucja_myszowatych: nie byłaby taka sama, bo taka sprężynka musi zrobić dużo więcej obliczeń (każdy piksel obliczyć, żeby wyliczyć pozycję ostatniego - nawet jak są niewidzialne).


Zrób prosty test.

1. 1000 samych sprężynek.
2. 1000 wywołań własnego skryptu (góra/dół - pomiń te obroty dla ułatwienia, bo we wcześniejszym też nie robisz obrotów).

Uruchom po kolei oba rozwiązania i sprawdź użycie CPU oraz pamięci. Jeśli nie widać zużycie procesora (np. w okolicach 50%),
@mk321: dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Na planszy będę miał takich połączeń z 20 więc nie powinny mulić, pytałem bardziej teoretycznie i wszyscy twierdzą że będzie zmulać więc wierzę że tak jest bez benchmarkowania. Przygotowanie benchmarka zajmie z 20 min a na mirko odpowiedź jest od razu:) 20 chmurek podepnę w minutę a kod bym pisał godzinę także zostaję przy gimborozwiązaniu bo mi oszczędza czas kosztem trochę większego zużycia proca.
@ewolucja_myszowatych
@mk321

Nie bez powodu obliczenia fizyki świata robi się co 1/60 sekundy (to pewnie się różni nieraz, ale z tego co wiem dla takiego czasu się to robi) a nie co każda klatkę. Musiałbyś napisać skrypt bardzo ciulowo żeby działało gorzej. I nie kumam do czego Ci potrzebny chcoiażby random. Twoje rozwiązanie na bank nie zachowuje się w randomowy sposób tylko cyklicznie powtarza te same ruchy.
@Danieru: no właśnie dodanie tej sprężyny daje bardzo losowy i organiczny ruch, końcówka z chmurką lata idealnie losowo i można sobie jeszcze "oleistość" sprężyny ustawić - bardzo wygodny system imo ale i tak na przyszłość popróbuję z kodem jak powyżej uradzono
@ewolucja_myszowatych
To nie wiem, jak to tylko jeden taki myk na scenie to powinno być ok, ale to wciąż dziwne rozwiązanie, ale faktycznie możnaby to sprawdzić. My na zajęciach kiedyś testowaliśmy takie zastosowania w physx no i się nie opłacało i to bardzo (dla symulacji wody/piachu)
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@ewolucja_myszowatych: użyj Animation. Tam ustawiasz poszczególne pozycje i potem obiekt jest modyfikowany na podstawie krzywych animacji co jest lżejsze niż poruszanie bryły która jest częścią łańcucha kinematycznego. Jeśli chcesz losowość to musisz użyć już Animatora z dwoma warstwami i wtedy przy jednym obiekcie sprężyna wygra chyba.