Wpis z mikrobloga

Hej Mireczki ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jest tu ktoś, kto jest typowym samoukiem programowania? Chodzi mi dokładniej o kogoś, kto nie kończył żadnej szkoły informatycznej ani nie robił studiów, po prostu wszystko ogarnął sam. Jeśli tak, mam kilka pytań:

1. Od czego zacząć?
2. Pracujecie w zawodzie?
3. Jak szybko przyswaja się materiał?
4. Jakie języki programowania są teraz najbardziej "chodliwe"?
5. Książki/Internet? Czy jedno i drugie? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Pozdrawiam i liczę na odpowiedzi :)

#programowanie
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@KanielOutis: ja jestem samoukiem, który potem zrobił dodatkowe studia zaoczne - może być? ( ͡º ͜ʖ͡º)
1) od czegoś co sprawia Ci przyjemność. Ja zaczynałem od Pascala i świetnych kursów C++ w CDAction - ktoś pamięta?
2) tak
3) zależy od wielu czynników
4) Niezmiennie Java, C#/.NET i JS. Nie znaczy, że najlepiej płatne ( ͡º ͜ʖ͡º)
5) IMO jedno
  • Odpowiedz
@KanielOutis: jestem samoukiem, ale później skończyłem studia, bo kiedyś papier był ważniejszy od umiejętności.

1. Od czego zacząć?


Tutoriale, książki, artykuły. Ale przede wszystkim pisać, pisać, pisać. Tu praktyka
  • Odpowiedz
@KanielOutis: powiedzmy, studia skonczylem ale juz umialem programowac i pracowalem troche w zawodzie
1. od czego - od problemu do rozwiazania - ja mialem u---------a robote i chcialem sobie pomoc :) [dawno to bylo i to byl linux i uzylem pearla - teraz bym wzial pythona] - realny problem znaczniej, niz jakies wydumane scenariusze, pomoze
2. tak
3. zalezy jak bardzo sie wkrecisz i bedziesz chcial -
4. zalezy od
  • Odpowiedz
samoucy są już wycinani


@warning_sign: Co wy się ostatnio tak tych samouków uczepiliście. Dla mnie dalej osoba, która opanowała materiał samodzielnie jest znacznie więcej warta niż taka, która ma taką samą wiedzę (czy to zdobytą na studiach czy bootcampach czy jeszcze innych formach mentoringu.)
  • Odpowiedz