Aktywne Wpisy
Rules +189
Kupione pod koniec podbazy, niedawno wybiła trójka z przodu a one nadal grają
#nostalgia #gimbazynieznajo #feels #kiedystobylo
#nostalgia #gimbazynieznajo #feels #kiedystobylo
czerwonykomuch +185
Mam 25 lat. To wiek, w którym rozpoczyna się starzenie, ale organizm fizycznie jest jeszcze długo całkiem sprawny. Wydaje mi się jednak, że mentalnie zupełnie już zdziadziałem, bo nie mam bladego pojęcia kim jest ten człowiek i dlaczego stado zombie z telefonami za nim biegnie. Nigdy go nie widziałem. Podobnie nie wiem kim są bohaterowie przeróżnych afer influencerskich pojawiających się tu, na Wykopie, YouTube lub w innych miejscach. A przecież spędzam w internecie dużo czasu, zdecydowanie za dużo.
Odnoszę wrażenie, że żyję w jakiejś alternatywnej rzeczywistości, w zupełnie innym świecie.
Zabawnie to obserwować, bo jeszcze jakiś czas temu nie rozumiałem swoich rodziców lub innych tzw. „dorosłych”, którzy nie ogarniali internetowego humoru, trendów lub nowoczesnych technologii. Dziwiło mnie, że można nie wiedzieć w jaki sposób zamówić Ubera lub kim jest jakaś internetowa gwiazdeczka z czasów mojej młodości.
Dziś
Odnoszę wrażenie, że żyję w jakiejś alternatywnej rzeczywistości, w zupełnie innym świecie.
Zabawnie to obserwować, bo jeszcze jakiś czas temu nie rozumiałem swoich rodziców lub innych tzw. „dorosłych”, którzy nie ogarniali internetowego humoru, trendów lub nowoczesnych technologii. Dziwiło mnie, że można nie wiedzieć w jaki sposób zamówić Ubera lub kim jest jakaś internetowa gwiazdeczka z czasów mojej młodości.
Dziś
Rok 2014 - #bmw - współczynnik oporu powietrza którym chwali się BMW robiąc super-aeroynamiczne nadwozie z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii-komputerów-tuneli aerodynamicznych - Cx 26
Rok 1989 - #opel - współczynnik oporu powietrza w czasach gdy modele aut na etapie projektowym strugano z drewna i lepiono z gliny - Cx 26
Takie szczyty inżynierii.
#samochody #motoryzacja #ciekawostki
Toyota Prius — 0,26
VW Passat B3 '88 — 0,29
VW Passat B5 '96 — 0,27
Honda Accord ‘03 — 0,26
Toyota Avensis Wagon — 0,29
Po prostu już dwadzieścia lat temu inżynierowie ogarnęli, że ten wyścig na najniższy opór nie ma sensu, kiedy nie jest zbalansowany odpowiednim dociskiem. I8 ma ewidentnie kilka elementów, które mocno poprawiają docisk (zwłaszcza tyłu) i równie drastycznie podnoszą opór.
Oczywiście z powyższej uwagi wyciągam te wszystkie miejskie elektryki i (eureka) są one zazwyczaj kilka długości przed wynikiem calibry.
@marek-kalka: wow, TRZYDZIEŚCI LAT POSTĘPU? xD
Tak samo kwestia opór/docisk, to inna rozmowa gdy rozmawiamy o miejskich samochodach, czy dupowozach na ulice, a co innego gdybyśmy rozmawiali o bolidach F1 czy autach
Komentarz usunięty przez autora Wpisu
Komentarz usunięty przez moderatora
A komentarz wcześniej
XD