Wpis z mikrobloga

Opel vs BMW

Rok 2014 - #bmw - współczynnik oporu powietrza którym chwali się BMW robiąc super-aeroynamiczne nadwozie z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii-komputerów-tuneli aerodynamicznych - Cx 26
Rok 1989 - #opel - współczynnik oporu powietrza w czasach gdy modele aut na etapie projektowym strugano z drewna i lepiono z gliny - Cx 26

Takie szczyty inżynierii.

#samochody #motoryzacja #ciekawostki
Atreyu - Opel vs BMW

Rok 2014 - #bmw - współczynnik oporu powietrza którym chwali ...

źródło: comment_6vxdIT8NLPTDbtGh75uSOEVweL11iyg0.jpg

Pobierz
  • 22
  • Odpowiedz
Faktycznie jest się czym jarać...
Toyota Prius — 0,26
VW Passat B3 '88 — 0,29
VW Passat B5 '96 — 0,27
Honda Accord ‘03 — 0,26
Toyota Avensis Wagon — 0,29
  • Odpowiedz
@Atreyu: A g30 ma 0,22 i co w związku z tym?
Po prostu już dwadzieścia lat temu inżynierowie ogarnęli, że ten wyścig na najniższy opór nie ma sensu, kiedy nie jest zbalansowany odpowiednim dociskiem. I8 ma ewidentnie kilka elementów, które mocno poprawiają docisk (zwłaszcza tyłu) i równie drastycznie podnoszą opór.
Oczywiście z powyższej uwagi wyciągam te wszystkie miejskie elektryki i (eureka) są one zazwyczaj kilka długości przed wynikiem calibry.
  • Odpowiedz
A g30 ma 0,22 i co w związku z tym?


@marek-kalka: wow, TRZYDZIEŚCI LAT POSTĘPU? xD

Tak samo kwestia opór/docisk, to inna rozmowa gdy rozmawiamy o miejskich samochodach, czy dupowozach na ulice, a co innego gdybyśmy rozmawiali o bolidach F1 czy autach
  • Odpowiedz
@Atreyu jasne. Ale na całość związana z oporem aerodynamicznym ma wpływ dużo więcej czynników niż ten opór. Głównie jest to też powierzchnia która poddana jest oporowi. Np w F1 pojazdy mają większy opór ale mniejszą powierzchnię przez co dużo lepiej pokonują opory powietrza niż calibra pomimo większego współczynnika. Poza tym ten ich współczynnik nie wynika ze braku zaawansowanej technologii ale ten opór jest maksymalnie wykorzystywany jako siła docisku tak więc miarą
  • Odpowiedz
@Atreyu: wspolczynnik Cx sam w sobie jest #!$%@? warty, liczy sie powierzchnia czolowa tak na prawde. Obczaj sobie Cx dla motocykli, zazwyczaj jest to ~0,6 czyli tyle co jakis kamaz. I teraz 0.6 dla bardzo malej powierzchni jest bardziej ”aerodynamiczne” niz 0,3 w jakiejs osobowce z wieksza powierzchnia czolowa.
  • Odpowiedz
@waskizlo: A nie liczy się najbardziej przelicznik KM na KG? ( ͡º ͜ʖ͡º) Motocykl jest szybki, bo takie 150KM musi rozpędzić jakieś 250kg, a nie 1,5t więc może mieć opór aero rzędu kamaza. No i sam człowiek na moto nie jest opływowy za cholerę niż samochód zbliżony kształtem do kropli wody.
  • Odpowiedz
@Eternit_z_azbestu: i tak i nie. Chodzi o to ze samo Cx nic nie mowi, jest bezuzyteczne samo w sobie. Audi A4 B9 ma Cx 0.23 i co ? I nic. Aha i jeszcze jedno, do dzisiaj kazdy nowy model rowniez jest fizycznie ”lepiony” i wielokrotnie testowany w tunelu aerodynamicznym
  • Odpowiedz
@Atreyu to wyobraźcie sobie jak teraz taką kaliberką jedzie puchata, starsza pani, kładąca swoje cycki na kierownicy.

! Mój papa ma calibrę, mama czasem nią jeździ


XD
  • Odpowiedz