Wpis z mikrobloga

Mireczki mam problem z utrzymaniem temp roboczej silnika(Seat Leon 1.6 16v BCB).Podczas jazdy temperatura na wskaźniku ma około 70st,podczas postoju wskakuje z powrotem na 90st. Czujnik temp.cieczy wymieniony jakiś czas temu na ori(szalała wskazówka).Sprawdzałem węże i ich temperature pirometrem.Na początku ciepły robi się waz górny i górna część chlodnicy. Podczas gdy na blacie wskazówka jest juz na srodku tj.90st, to temperatura na wężach wg pirometru oscyluje w granicach 60-65st i w tym właśnie momencie waz dolny zaczyna robić się gorący od chłodnicy aż po termostat czyli na całej swojej długości. Powiedzcie mi czy w tej sytuacji oznacza to ze termostat otwiera się za wcześnie i puszcza nienagrzana ciecz na duży obieg?.
#motoryzacja #mechanikasamochodowa #mechanika #mechanik #kiciochpyta
  • 9
  • Odpowiedz
@pawcio121: Ta teoria z dolnym wężem to uproszczenie, które się zakorzeniło w diagnostyce termostatu na dobre, więc nie sugeruj się tym w pełni, masz tutaj na 99% padnięty termostat.
Termostat może popsuć się na kilka sposobów, zaczynać działać zbyt wcześnie/późno, działać skokowo etc.
  • Odpowiedz